AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 8.klassingen i huset har ingen vennegjeng, men har tre venninner herfra og derfra, som nå er invitert i 13-årsdag. Av erfaring har de vansker med å finne noe å gjøre sammen når de er flere enn to, og jeg vil så gjerne at hun skal få en fin bursdag! Håper noen kan dele noen ideer til selskapsleker, spill eller lignende som kan fenge en liten gjeng i noen timer. Jeg kjøper gjerne inn ting om det trengs😊 Husker selv at twister var gøy i den alderen, men det kan jo lett bli kleint ettersom ikke alle kjenner hverandre så godt. De er litt ulike, et par er fremdeles ganske barnslige, et par mer opptatt av å ikke være ukule.. Anonymkode: 090e5...cb7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Her har bursdagene i denne alderen stort sett vært taco og filmkveld. De bruker lang tid på å spise, snakker og fjaset mer enn de spiser. Det samme gjelder filmen, de snakker/fjaser/tuller mer enn de ser på filmen og den er mer bakgrunn. Ellers finner de på ting selv er min erfaring, vil vel helst ha minst mulig innblanding fra foreldre (vi trekker oss helt bort og lar de være alene). Anonymkode: 23e57...953
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 Det er mange som ikke er så glade i brettspill. Går jo an å ha noe liggende på lur, men jeg ville heller satset på filmkveld. Kjøpt inn snop og snacks - og spurt min datter om de vil bake noe. Kjøp f.eks. inn muffinsmix og masse pyntestæsj til å ha på toppen? Eller lage egen pizza med ingredienser som du setter fram, hvis dere kjøper ferdig bunn? Lage smoothies eller milkshake med div bær og banan og eventielt iskrem pleide også å slå an i den alderen, Hvis dere har blender. Min datter har bursdag i starten av desember. Da pleide vi å ordne med noe juleverksted-greier (kjøpte noe enkelt på Panduro) som gjestene kunne ta med seg hjem etter de hadde laget det ferdig. Anonymkode: 5d087...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg kjøpte engang blanke stoffnett og t-skjorter + tekstiltusjer og lot alle designe sitt eget nett og t-skjorte. Var vist veldig populært. Anonymkode: 9aee8...232
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Takk for tips😊 Noe hobbygreier tror jeg kan bli en vinner. Film blir det nok, men da må vi bestemme film på forhånd - det er noen sterke personligheter der, og da blir det lett dårlig stemning når de skal bli enige om film.. Anonymkode: 090e5...cb7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Nå vet ikke jeg budsjettet ditt for denne bursdagen, men når min datter ble 13.år, tok hun med seg noen venninner på restaurant for å spise. (Pincho Nation er f.eks veldig populært i den aldersgruppen). Selskapsleker og brettspill hadde de syns var kleint. Pysjparty hvor de kan kose seg med godis, film, ansiktsmasker, sminke, neglelakk, hårstyling etc kan også være noe. (Gjestene kan få hver sin goodiebag med litt småtteri som ansiktsmaske, en neglelakk etc.). Anonymkode: 859e3...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå