AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har liten inntekt og rett på å få slette renter, men mister dette fordi min samboerens inntekt blir regnet med. Vi har ikke felles økonomi, men separat. Deler på faste utgifter og kjøper egen mat. Dette går jo utover meg - jeg forstår ikke at det er mulig. Han har jo ingenting med min økonomi å gjøre, hvordan kan de gjøre dette? Lånet blir dermed dyrere for meg og regnestykket de gjør er helt feil. Kan dette være riktig? Anonymkode: db7ca...758
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Tror ikke dere har annet valg enn å flytte fra hverandre om du vil ha de fordelene der.. Anonymkode: 37e5e...a5f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har liten inntekt og rett på å få slette renter, men mister dette fordi min samboerens inntekt blir regnet med. Vi har ikke felles økonomi, men separat. Deler på faste utgifter og kjøper egen mat. Dette går jo utover meg - jeg forstår ikke at det er mulig. Han har jo ingenting med min økonomi å gjøre, hvordan kan de gjøre dette? Lånet blir dermed dyrere for meg og regnestykket de gjør er helt feil. Kan dette være riktig? Anonymkode: db7ca...758 Selvfølgelig! Du skriver jo selv at dere deler på faste utgifter og da er utgiftene dine mindre enn de ville ha vært om du var single. Anonymkode: f411b...b80 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Regner med det er snakk om barnestipend. Klart det er forskjell på om du er alene om å forsørge barnet, eller om du har en samboer å dele det med. Det er kun ifht barnestipend at dette er relevant. Anonymkode: bcd19...6ba
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Så nå at det gjaldt sletting av renter, dette står beskrevet i paragraf 37 i forskrift om tilbakebetaling. Det går på husholdningsinntekt. Anonymkode: bcd19...6ba
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Det er tilbakebetaling av renter ja. Jeg har liten inntekt og utgiftene i hus er større enn om jeg hadde bodd alene. Jeg har det trangt, og hvis jeg spør han om noe blir han sur. Jeg er i ferd med å få bedre betalt jobb nå etter studiene, men perioden det gjelder hadde jeg liten inntekt. Anonymkode: db7ca...758
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er tilbakebetaling av renter ja. Jeg har liten inntekt og utgiftene i hus er større enn om jeg hadde bodd alene. Jeg har det trangt, og hvis jeg spør han om noe blir han sur. Jeg er i ferd med å få bedre betalt jobb nå etter studiene, men perioden det gjelder hadde jeg liten inntekt. Anonymkode: db7ca...758 Dere er samboere så selvsagt regnes dere sammen. Hvordan dere deler mellom dere er privat og har ikke noe med saken å gjøre. Anonymkode: dd96e...2b2 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Spiller ingen role om dere har felles økonomi eller ikke. Anonymkode: 672aa...530
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Det pleier å være billigere å bo med noen. Om dere har valgt en bolig som er over dobbelt så dyr enn du kunne hatt som singel, er det ditt eget valg. Om det er så dyrt for deg å ha samboer og delte utgifter, får du flytte for seg selv. Anonymkode: 55feb...e43 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 Det bryr de seg kkke om. Jeg var i studietiden samboer med en som ikke eide nåla i veggen pga masse lån og surrete økonomi - men fikk ikke senere slettet renter fordi hab hadde høy inntekt. Jeg måtte betale alt av husleie, mat osv for han aldri hadde penger - men vi var samboere og da talte han med i beregningen 😤 Anonymkode: 3e96c...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå