Gå til innhold

Kan dere skrive hva dere definerer som "rødt flagg"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er nysgjerrig på dette, da jeg leser mange tråder om røde flagg. For jeg tror endel av dere er litt på viddene..

Anonymkode: eff4c...e4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskrudde incel-holdninger. Hvis han driver med pisspreik om markedsverdi o.l. så er det bare å låse døra med en gang.

Anonymkode: 32da5...a19

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Med røde flagg menes noe som er galt. Regner med at du mener innen forhold? Da vil det si ting som er galt med forholdet. Men røde flagg kan være annerledes for meg enn deg når det kommer til mellommenneskelige forhold, så ingen av oss sitter på definisjonsmakten på hva som er røde flagg eller ikke røde flagg. Derfor kan man heller ikke påstå at folk er på viddene. 

Jeg har også sett tråder der folk spør om «er dette et rødt flagg» på ting som jeg overhodet ikke ville tenkt er galt med en person/forhold. Men så lenge personen som spør er usikker på om det er et rødt flagg, kan det være det for vedkommende. 

Anonymkode: 6b3ac...5b4

Skrevet

Røde flagg på båter og ved havet er et varselsignal om høy fare.

Dette er overført til alt mulig dilldall i date-verdenen og ting som omhandler det motsatte kjønn, og folk prater om "rødt flagg" for alt mulig. Er han fem minutter for sen på første date? RØDT FLAGG, blokker ham, se ham aldri igjen og hele pakka.

Anonymkode: 6e50e...d9e

• Liker 1
Skrevet (endret)

- ukontrollert sinne eks: jeg ikke svarer telefonen ved første ringing og personen blir sint.

- rassistiske holdninger og deler de gjerne med andre på fb.

- når jeg reagerer på noe som er galt så snakkes det ned at jeg overreagerer og dermed flyttes mine grenser ubevisst.

- hvordan behandler personen mamma sin, er han tålmodig, snill og omtenksom. Hvis ikke har han en god grunn for å ikke være det.

- hvordan er han mot dyr? Hvordan snakker han om dyr?

- veldig opptatt av penger på en litt aggressiv måte. 

- snakker veldig stort om seg selv.

- snakker ned andre

Ting jeg er opptatt av noe går an å sjekke ut før forholdet. Så kommer dessverre resten seinere…

bruker han men kan like gjerne være en hun eller hen 

Endret av anonym78910
  • Liker 2
Skrevet

Kontrollerende, manglende impulskontroll på økonomi (f.eks tar opp høye forbrukslån ), dårlig dømmekraft, dramatisk eller hissig, dårlige holdninger eller verdier (trangsynt)- noen eksempler. 

Anonymkode: 7d521...7b3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Med røde flagg menes noe som er galt. Regner med at du mener innen forhold? Da vil det si ting som er galt med forholdet. Men røde flagg kan være annerledes for meg enn deg når det kommer til mellommenneskelige forhold, så ingen av oss sitter på definisjonsmakten på hva som er røde flagg eller ikke røde flagg. Derfor kan man heller ikke påstå at folk er på viddene. 

Jeg har også sett tråder der folk spør om «er dette et rødt flagg» på ting som jeg overhodet ikke ville tenkt er galt med en person/forhold. Men så lenge personen som spør er usikker på om det er et rødt flagg, kan det være det for vedkommende. 

Anonymkode: 6b3ac...5b4

Rødt flagg har alltid tidligere blitt definert som et faretegn på fremtidig psykisk eller fysisk vold. Det du tenker på er "dealbreaker", og det er noe helt annet. Noen vil f.eks ikke date noen som ser på tegnefilm, fordi de mener vedkommende er barnslig (som eksempel). Det blir helt feil å kalle det et rødt flagg. Det man spør om da er "er en person som ser på tegnefilm farlig?". 

Dealbreakers er subjektivt, og derfor ikke noe man trenger spørre andre om. 

• Liker 6
Skrevet

MUSLIM

Anonymkode: 0a835...b70

• Liker 1
Skrevet

Erfaringer fra (korte!) forhold jeg hadde i 20-årene: Sykelig sjalusi (en fyr ble rasende og kalte meg hore  fordi jeg gikk sammen med en annen fyr),  en ringte 20 ganger på noen timer mens jeg var utilgjengelig, en annen holdt aldri avtaler. Alle disse tre fikk rødt flagg-alarmen til å gå, og jeg kvittet meg med de veldig kjapt 😇

• Liker 3
Skrevet

Jeg definerer det som faretegn, ser mange forveksler det med turn off og da mister begrepet betydning. Røde flagg for meg er kontrollerende tendenser, sjalusi, needy og noe som helst fortid med vold samt dårlig forhold til ekser (prat om at hun er psycho osv, nei, det er det nok du selv som er). 

Anonymkode: 429d4...dfa

• Liker 2
Skrevet

For min del er det måne/skalla eller dårlig ånde

Anonymkode: edc93...cfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte er dette potensielt skadelig/farlig for deg?

Anonymkode: 6a659...b16

• Nyttig 3
Skrevet

Røde flagg for meg er ting han sier/mener/gjør som ikke er forenelig med et godt forhold:

Ikke kontroll på økonomien 

Ikke villig til å høre andres mening eller endre mening når han skjønner han tar feil

Alltid skylde på andre for alt som går galt

Narsissitiske eller psykotiske trekk

Ukontrollert sinne

• Nyttig 2
Skrevet

Om du dater andre samtidig

Anonymkode: 7a76c...ce9

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er turn offs og/eller dealbreakers, har ingenting med røde flagg å gjøre.

Derimot kan røde flagg også være dealbreakers. For meg er f.eks sjalusi og aggresjon både rødt flagg, turn off og dealbreaker. Røde flagg er alt for mange villige til å overse, mens dealbreakers er nettopp det. 

Hvor mange damer har ikke fortsatt forhold med menn som tidlig virket kontrollerende, men fordi han også sa søte ting, var kjekk og spanderte så bortforklarer man og unnskylder i starten, til man sitter der med et blått øye og voldsalarm. 

Hadde han i tillegg vært skallet med dårlig å de hadde man sannsynligvis takket for seg med én gang.

• Liker 2
Skrevet

Tegn på fare eller kaos. 

Anonymkode: 341de...e90

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er et eksempel på det som jeg mener er på viddene, for hvordan kan man si at lite hår er et rødt flagg, altså noe som kan være farlig/skummet ol?

Ts

Anonymkode: eff4c...e4e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...