Gå til innhold

Når begynte ungen din å feire Haloween???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så veldig fan av Haloween, men aksepterer at den har kommet som en ny "tradisjon".

Har en 5-åring som jeg helst ville ventet i et år (eller mer) med å ta med ut på tiggerunde, men nå hører jeg at det har vært mye snakk om det i barnehagen og han har blitt "dratt med " i opphausinga der. Tror ikke egentlig han forstår hva det er, og han kan nok fint avstå fra å delta, men jeg vil jo ikke at han skal være den eneste som ikke har gjort det dersom det blir mye snakk om det på mandag.

Når er det "vanlig" at unger begynner med å gå rundt og tigge godteri på Haloween?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her begynte man med "tigginga" i første klasse, i barnehagen hadde vi kun interne fester uten tigging.

Anonymkode: 7be24...180

Skrevet

Eldste da han var tre år, yngste da han var 1mnd 😋

Vi var en vennegjeng med barn fra 1mnd til 7 år som samlet oss, spiste mat og kaker før vi kjørte rundt til familiemedlemmer på knask og knep, kjempekoselig ❤️

Et par år etter begynte min familie å samles hos oss til middag slik at barna skulle ha en trygg base under kvelden, kjempekoselig det også 😊

Nå er barna store og har bare koselige minner fra kvelden ❤️

• Liker 5
Skrevet

er ikke tiggerunde , største var 4 år, minste er snart 4 år nå men tenker vi venter ett år til

Anonymkode: d29e3...706

Skrevet

Husker ikke helt, men det var i løpet av barneskolen en gang😊

Anonymkode: 396f3...432

Skrevet

Vi begynner i år da han er tre år. Nå har han snakket om halloween i ukevis, de har holdt på å stelle i stand til halloweenfest i barnehagen. 

Anonymkode: 2d32a...d2b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Var vel rundt 4 år første gang vi gikk, og det er over 20 år siden.

Anonymkode: 4dbc4...360

• Liker 1
Skrevet

3 år med begge 😊 vi går bare til nærmeste naboer. 2-3 hus og minste er happy. Eldre skal på fest med hele klassen.

Anonymkode: eae06...89f

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Min begynte da han var 4-5. 

Jeg var på min første halloween fest da jeg gikk på barneskolen. Det er vel 20-30 år siden. 

Skrevet

Våre begynte etter skolestart. 

Skrevet

3 og 4 år 😊

Anonymkode: f871b...bcb

Skrevet
Margeritt skrev (2 timer siden):

Eldste da han var tre år, yngste da han var 1mnd 😋

Vi var en vennegjeng med barn fra 1mnd til 7 år som samlet oss, spiste mat og kaker før vi kjørte rundt til familiemedlemmer på knask og knep, kjempekoselig ❤️

Et par år etter begynte min familie å samles hos oss til middag slik at barna skulle ha en trygg base under kvelden, kjempekoselig det også 😊

Nå er barna store og har bare koselige minner fra kvelden ❤️

Det hørtes jo faktisk veldig koselig ut! Vi er nyinnflyttet til området og kjenner ikke så mange ennå, så det går ikke for vår del dessverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er ikke tiggerunde , største var 4 år, minste er snart 4 år nå men tenker vi venter ett år til

Anonymkode: d29e3...706

I praksis er det jo å tigge da, når man ringer på og ber om å få godteri... 😉 Jeg har ikke noe forhold til Haloween selv, men kjøper jo inn godteri i tilfelle noen unger kommer. Men hadde det vært opp til meg, så hadde jeg fint hoppet over den typen "tradisjoner" 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Eldste var 4 - da var Halloween en stor greie blant barna i barnehagen. Gikk på avdeling med skolestartere og mange med eldre søsken.

Vi gikk dog ikke rundt til «kreti og pleti», men holdt oss til nærmeste familie - besteforeldre og tante/onkel.

Kommer til å kjøre samme opplegg i år.

Anonymkode: f56cd...785

Skrevet
4 hours ago, Karelia said:

Jeg er ikke så veldig fan av Haloween, men aksepterer at den har kommet som en ny "tradisjon".

Har en 5-åring som jeg helst ville ventet i et år (eller mer) med å ta med ut på tiggerunde, men nå hører jeg at det har vært mye snakk om det i barnehagen og han har blitt "dratt med " i opphausinga der. Tror ikke egentlig han forstår hva det er, og han kan nok fint avstå fra å delta, men jeg vil jo ikke at han skal være den eneste som ikke har gjort det dersom det blir mye snakk om det på mandag.

Når er det "vanlig" at unger begynner med å gå rundt og tigge godteri på Haloween?

Halloween er ikke før på tirsdag :) Du kan jo høre litt med de andre foreldrene i barnehagen hva som er vanlig der dere bor?

Min er for liten til å gå (2 år) men ser at de som kommer på døra har vært fra 3 år men de fleste er i barneskolealder. 

Anonymkode: 736a6...3f6

• Liker 3
Skrevet
Karelia skrev (5 timer siden):

Overskriften din henger jo ikke sammen med innlegget, vi har feiret halloween siden ungen ble født, med kostymer, pynte med gresskar og flaggermus og ha venner over på halloween-feiring, men å gå knask eller knep startet først da ungen var 8 år…

Anonymkode: ede9d...05a

• Liker 2
Skrevet

Ta han med, vi har startet når dem har hørt om det og lyst. Veldig koselig og gjøre med barna. Vi går kun på dørene med lys eller lykt,  litt som viser at her er det greit og komme. Spør om det er noen dere kan gå med

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her begynte man med "tigginga" i første klasse, i barnehagen hadde vi kun interne fester uten tigging.

Anonymkode: 7be24...180

Snodig og kalle det tigging, når man frivillig har kjøpt inn for og gi ut 🤣

Anonymkode: 6d7df...e20

• Liker 4
Skrevet

Mine er 4 og 5 og vi feirer ikke. Ikke vår tradisjon.

Skrevet
Ny Bruker skrev (42 minutter siden):

Mine er 4 og 5 og vi feirer ikke. Ikke vår tradisjon.

Føler ikke barna dine på et utenforskap da? Det er jo blitt en veldig populær og fin tradisjon het i Norge 

Anonymkode: e167d...e8d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...