Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i overgangsalderen, og håret faller av i store hauger! Hestehalen min er seriøst halvert i tjukkelse! 😦

Noen typer som er bedre enn andre, eller er det stort sett det samme.

vurderer Good for me - hair luxious. Denne skrytes det mye av ser jeg. Men sp er det noen typer som er spesielt for kvinner i overgangsalder, hårtap osv. så blir litt usikker.

Anonymkode: 69cdb...106

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har kommet i overgangsalderen, og håret faller av i store hauger! Hestehalen min er seriøst halvert i tjukkelse! 😦

Noen typer som er bedre enn andre, eller er det stort sett det samme.

vurderer Good for me - hair luxious. Denne skrytes det mye av ser jeg. Men sp er det noen typer som er spesielt for kvinner i overgangsalder, hårtap osv. så blir litt usikker.

Hei, det var akkurat som om jeg selv har skrevet dette. Jeg er også kommet i overgangsalderen og håret mitt er også blitt halvert. Iløpet av de siste 6 mnd.  Det er så kjipt. Jeg henger meg på tråden din og ser om.noen har noen gode råd å komme med. Gode tanker til deg, trådstarter😊 du er ikke alene.

Anonymkode: 78f3b...cc4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, det var akkurat som om jeg selv har skrevet dette. Jeg er også kommet i overgangsalderen og håret mitt er også blitt halvert. Iløpet av de siste 6 mnd.  Det er så kjipt. Jeg henger meg på tråden din og ser om.noen har noen gode råd å komme med. Gode tanker til deg, trådstarter😊 du er ikke alene.

❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ganske stort hårtap, viste seg at jeg hadde jernmangel, så jerntilskudd fikset det. Tok også D3 og B12 da de også var for lave, men legen antok at det var jernet som ga hårtap. Ble nå bra med tilskudd i hvert fall. 

Anonymkode: 416d1...288

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde ganske stort hårtap, viste seg at jeg hadde jernmangel, så jerntilskudd fikset det. Tok også D3 og B12 da de også var for lave, men legen antok at det var jernet som ga hårtap. Ble nå bra med tilskudd i hvert fall. 

Anonymkode: 416d1...288

Leser du ikke hva Ts skriver? Håravfallet hennes skyldes ikke vitaminmangel🙄

Anonymkode: ce4b4...993

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Leser du ikke hva Ts skriver? Håravfallet hennes skyldes ikke vitaminmangel🙄

Nå var du litt krass.

Jeg tenker at trådstarter vil ha tips vedr. hårtap. Altså, mineralmangel kan alle få i løpet av livet.  Trådstarter skriver at hun er i overgangsalderen men hun skriver ingenting om hva blodprøvene sier om vitamin og mineralstatus.

- Det beste hadde vært å bestilt time på lab. for å få tatt blodprøver,  full mineral og vitaminstatus. 🧡

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal ta blodprøver for sikkerhets skyld. Enn så lenge så kjøpte jeg sånn Good for me Hair luxious og nisim sjampo. Bare håper at det er noe hold i alle disse lovnadene. Jeg vil ha håret mitt tilbake!

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har prøvd både Good for me hårvitaminer og Priorin og det var ingen forskjell, det var bare humbug. Bortkastet penger.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har prøvd både Good for me hårvitaminer og Priorin og det var ingen forskjell, det var bare humbug. Bortkastet penger.

Der er min erfaring også. Har prøvd både Nisim shampoo/balsam og Priorin-tabletter. Uten at det gav meg håret tilbake. 

Jeg tenker at det kommer "innen i fra", altså hormonelt, autoimmun sykdom, stress, vitamin- og mineralmangler. 

Ts, har du opplevd noe som stresser deg i løpet av det siste 6 mnd? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Der er min erfaring også. Har prøvd både Nisim shampoo/balsam og Priorin-tabletter. Uten at det gav meg håret tilbake. 

Jeg tenker at det kommer "innen i fra", altså hormonelt, autoimmun sykdom, stress, vitamin- og mineralmangler. 

Akkurat det. Og da hjelper ikke hårpiller. Jeg har prøvd det meste fra shampo til vitaminer, men det hjalp ikke. Leste mange her inne sa at slike hårpiller er bare tull og nå tror jeg dem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tja. Overgangsalderen er ikke akkurat en tur i parken da. Ellers er det litt hektisk på jobb…

• Hjerte 1
Skrevet

Det kan være ørten årsaker til håravfall hos kvinner og det er viktig å finne årsaken(e). Vil anbefale seg en tur til lege, helst hudlege, hvis du ikke allerede har vært. Litt avhengig av årsak, så kan Minoksidil være til hjelp.

Anonymkode: 8aeca...5e8

Skrevet

Ingen dokumentert virkning. På lik linhe som TvShop sine treningsapparater fra  90 tallet. Bare tull 👍

Finnes medisiner du kan få på resept av legen, men bivirkningene er verre en et dårlig år. Så snakk heller med legen. 

Anonymkode: 56212...9f9

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg fått svar på blodprøver. ikke noe galt å se, og ingen mangler. Men jeg ser at jeg har ganske høyt med Folat. Liksom over referanseområdet…

jeg begynte på Hair Luxious for 3 uker siden, og i det siste mister jeg plutselig ingenting! Jeg vasker håret, tomme hender, ingenting i sluket. Kan det virke så fort? Det må vel være tilfeldig? Annen årsak… men veldig rart. Raser av hår i månedsvis, hadde tjukt hår i sommer, nå har jeg tynt hår. Og så plutselig bare slutter det. men jeg ser ikke noe særlig hår som vokser ut…

Er litt skeptisk til å ta vitaminene siden jeg har midt i referanseområdet av alle b-vitaminene og et godt stykke over referanseområdet med Folat. Det er jo sjukt mye Folat i disse vitaminene… finnes det vitaminer som bare inneholder Biotin? Jeg vet ikke hva hirseekstrakt, kjerringrokkekstrakt, inositol, bioflavonoider eller druefrøekstrakt er. Eller hvor viktige disse er…

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Følger

Anonymkode: fc599...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...