AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg har gått på flere antibiotikakurer det siste året, og sliter skikkelig med magen. Tenkte derfor å prøve en kur med probiotika. Det er en jungel der ute, og jeg vil jo gjerne ha noe bra… etter å ha googla litt ser jeg at det et anbefalt å ta prebiotika også. Noen steder står det det i hvert fall. Og så havnet jeg på et forum der flere fortalte at de har blitt dårlige av probiotika! noen her som har peiling på dette og kan hjelpe meg litt? Anonymkode: c8226...9a6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Hvilke mageproblemer har du? Bananer og sukkerfri biola holder min mage noenlunde stabil. Har ibs, laktoseintoleranse og glutenintoleranse. Anonymkode: f8d82...6e3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke mageproblemer har du? Bananer og sukkerfri biola holder min mage noenlunde stabil. Har ibs, laktoseintoleranse og glutenintoleranse. Anonymkode: f8d82...6e3 Bananer og biola gjenoppretter ikke tarmbalansen etter så mye antibitioka. TS, den beste probiotikaen jeg har prøvd, er denne. Mye dyrere, men for meg har det vært den eneste som har fungert. https://detox.no/products/megasporebiotic-sporebiotika?_pos=1&_psq=sp&_ss=e&_v=1.0 Du bør ta probiotika over tid, ikke bare en boks. Hvis du vil kjøpe fra helsekost ville jeg hørt med de som jobber der. Anonymkode: 69586...a1d
MissKatt Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Alle tarmfloraer er forskjellige, så det er vanskelig å si hva akkurat du trenger. Denne er imidlertid veldig bredspekteret, dvs. inneholder mange typer bakterier, og inneholder også mye bakterier: https://sunkost.no/kosttilskudd/probiotika-prebiotika/udo-s-choice-melkesyrebakterier-16-49-ar
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Tusen takk for anbefalinger! Skal sjekke ut begge to☺️ når det gjelder mageproblemer så er det litt av alt… eller jeg var først løs i magen, men så plutselig er det bedre, men jeg er veldig oppblåst. Jeg har fått kviser! Og føler meg litt hanglete. Mistenker all antibiotikaen har ført til dette. jeg har drukket Biola og spist activia regelmessig. Anonymkode: c8226...9a6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for anbefalinger! Skal sjekke ut begge to☺️ når det gjelder mageproblemer så er det litt av alt… eller jeg var først løs i magen, men så plutselig er det bedre, men jeg er veldig oppblåst. Jeg har fått kviser! Og føler meg litt hanglete. Mistenker all antibiotikaen har ført til dette. jeg har drukket Biola og spist activia regelmessig. Anonymkode: c8226...9a6 Antibiotika er et helvete for tarmfloraen, og særlig 4 x på 1 år er overload. Biola og activa har svært lite bakterier i sammenligning med probiotika. Du kan google sporebitics vs probiotics for å se forskjellene, jeg går aldri tilbake til de vanlige probiotikaene etter jeg har prøvd denne. Det røsket godt i tarmen i begynnelsen, fikk kramper og ble kvalm. Men det ga seg. Anonymkode: 69586...a1d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har handlet mine på apoteket. Jo lenger ut du kommer i alternativ-land, jo større sjanser for at du roter deg bort i noe kvakksalveri. En nettside som kaller seg detox ville jeg i alle fall styre langt utenom. Anonymkode: 9eaa3...c85
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har handlet mine på apoteket. Jo lenger ut du kommer i alternativ-land, jo større sjanser for at du roter deg bort i noe kvakksalveri. En nettside som kaller seg detox ville jeg i alle fall styre langt utenom. Anonymkode: 9eaa3...c85 Det er da ingenting med sporebiotics som er alternativt. Man kan jo selvsagt kjøpe akkurat denne fra utlandet, men da blir den også mye dyrere. Detox.no har forøvrig kosttilskudd også fra innmat, du syns virkelig dette er alternativt? Anonymkode: 69586...a1d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 Får man kjøpt sporebiotics på helsekosten? Holder det med probiotika eller bør man også ta prebiotika? Anonymkode: c8226...9a6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Får man kjøpt sporebiotics på helsekosten? Holder det med probiotika eller bør man også ta prebiotika? Anonymkode: c8226...9a6 Nei, i Norge må man bestille det via nett. Jeg tror det er veldig individiuelt om man bør ta prebiotika også, at det kommer an på kostholdet ditt. https://superstate.no/2020/04/21/hvordan-vi-bruker-probiotika-og-prebiotika-for-a-optimalisere-helsen/#:~:text=PREbiotika%2C også kalt prebiotisk fiber,gode bakteriene i tarmen din. Anonymkode: 69586...a1d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Får man kjøpt sporebiotics på helsekosten? Holder det med probiotika eller bør man også ta prebiotika? Anonymkode: c8226...9a6 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, i Norge må man bestille det via nett. Jeg tror det er veldig individiuelt om man bør ta prebiotika også, at det kommer an på kostholdet ditt. https://superstate.no/2020/04/21/hvordan-vi-bruker-probiotika-og-prebiotika-for-a-optimalisere-helsen/#:~:text=PREbiotika%2C også kalt prebiotisk fiber,gode bakteriene i tarmen din. Anonymkode: 69586...a1d Postet feil link, men det er sikkert noe av samme info: https://fedon.no/temaartikler/prebiotiske-tilskudd-for-sunn-tarmhelse/ Anonymkode: 69586...a1d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 Tusen takk! Det var nyttig. Kanskje bestille både probiotika og prebiotika fra en av disse sidene. Veldig dyrt da 😬 Anonymkode: c8226...9a6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Tusen takk! Det var nyttig. Kanskje bestille både probiotika og prebiotika fra en av disse sidene. Veldig dyrt da 😬 Anonymkode: c8226...9a6 Ja absolutt dyrt, men jeg betaler gledelig for ting som faktisk fungerer. Nå kan det jo være at de fra helsekosten fungerer for deg, men for meg gjorde det ikke det. Det kommer sikkert an på utgangspunkt og behov. Utfordringen med vanlig probiotika kan du lese litt om her: "So, what’s wrong with laboratory-grown probiotics? The simple answer is they have 3 strikes against them to survive and colonize. Strike #1 is your stomach acid which kills the majority of them straight away. Strike #2 is the release of bile salts into the small intestine, which kills more probiotics. Strike #3 is the anaerobic environment of the large intestine which is unfriendly to laboratory-grown probiotics " https://www.truenaturehealthconsulting.com/blog/spore-biotics-vs-probiotics-quorum-sensing-and-individualizing-the-microbiome Anonymkode: 69586...a1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå