Hensatt Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Vi sparer opp til en fremtidig ferie i Usa, men med all masseskytingen som foregår der for tiden begynner vi å tvile på hele prosjektet. Er det egentlig trygt å reise rundt i Usa i flere uker?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg må ha gått glipp av noe? Hvor skjer all denne masseskytingen? Jeg bor i usa og syns da det er temmelig trygt her jeg og barna mine ferdes. Hvor har dere tenkt å reise rundt da? Anonymkode: 04dbd...e74 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg må ha gått glipp av noe? Hvor skjer all denne masseskytingen? Jeg bor i usa og syns da det er temmelig trygt her jeg og barna mine ferdes. Hvor har dere tenkt å reise rundt da? Anonymkode: 04dbd...e74 I media,Maine Anonymkode: 1451f...8a2
Chomsky89 Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Hensatt skrev (4 timer siden): Vi sparer opp til en fremtidig ferie i Usa, men med all masseskytingen som foregår der for tiden begynner vi å tvile på hele prosjektet. Er det egentlig trygt å reise rundt i Usa i flere uker? 1. Det er fortsatt mere sannsynlig at du havner i en fatal bilullyke i norge på tur til flyplassen en i en masseskyting når du er i usa. Lett å glemme at usa er det soleklart største landet i den vestlige verden. 60 av 61 masseskytinger "forsvinner" om vi krymper befolkningen ned til norsk nivå. 2.Hvor trygt det er avhenger veldig på hvor du reiser. VELDIG stor forskjell på feks Salt Lake city og Baltimore. De tryggeste urbane områdene etter amerikansk standard er: Salt lake city, Denver, Austin, Tampa, Boise og Boston De minst trygge urbane områdene er: Baltimore,Detroit, New Orleans, Oakland, Albuquerque og Saint louis. 1 2
Hensatt Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg må ha gått glipp av noe? Hvor skjer all denne masseskytingen? Jeg bor i usa og syns da det er temmelig trygt her jeg og barna mine ferdes. Hvor har dere tenkt å reise rundt da? Anonymkode: 04dbd...e74 Det har vært over 20 masseskytinger bare i år. Skoleskyting leser man også om støtt og stadig. Planen er bare å leie en bil og loffe rundt. Enten nord-sør på østkysten eller mellom Florida og California.
Kjetil E Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Chomsky89 skrev (5 timer siden): 1. Det er fortsatt mere sannsynlig at du havner i en fatal bilullyke i norge på tur til flyplassen en i en masseskyting når du er i usa. Lett å glemme at usa er det soleklart største landet i den vestlige verden. 60 av 61 masseskytinger "forsvinner" om vi krymper befolkningen ned til norsk nivå. 2.Hvor trygt det er avhenger veldig på hvor du reiser. VELDIG stor forskjell på feks Salt Lake city og Baltimore. De tryggeste urbane områdene etter amerikansk standard er: Salt lake city, Denver, Austin, Tampa, Boise og Boston De minst trygge urbane områdene er: Baltimore,Detroit, New Orleans, Oakland, Albuquerque og Saint louis. Enig i det meste av det du skriver, men som geografi nerd må jeg pirke litt. USA er ikke det største landet i den vestlige verden, det er det Canada som er. Kun Russland er større enn Canada. Husk Yukon, Northwest og Nuvalut alene er i areal tilsammen like stort som hele Europa inkludert Russland vest for Ural.
Bigote Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 (endret) On 10/26/2023 at 4:48 PM, Hensatt said: Vi sparer opp til en fremtidig ferie i Usa, men med all masseskytingen som foregår der for tiden begynner vi å tvile på hele prosjektet. Er det egentlig trygt å reise rundt i Usa i flere uker? Passer du på hvor du ferdes i storbyene på nattestid vil USA være veldig trygt Endret 28. oktober 2023 av Bigote
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Forvekslet USA med Sverige? Anonymkode: 92d79...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Har bodd noen år i USA og vært tilbake flere ganger i ettertid. Seneste for noen uker siden. Har aldri følt meg utrygg noen gang. Aldri sett eller på noen måte vært borte i noe dramatikk i det hele tatt. Da jeg var der nå sist, så var jeg blant annet noen dager i Memphis, som av mange regnes som «utrygg». Kjørte også Greyhound mellom et par større byer, noe som også av noen oppleves som utrygt. Var bare fryd og gammen😊 Har vært på et par lengre ferier der de siste årene hvor unga også var med. De eeeeelsket det. Anonymkode: e22ef...bd0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forvekslet USA med Sverige? Anonymkode: 92d79...0c0 Tenkte det samme. Sverige er farlig, dra vestover! Anonymkode: 51988...879 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må ha gått glipp av noe? Hvor skjer all denne masseskytingen? Jeg bor i usa og syns da det er temmelig trygt her jeg og barna mine ferdes. Hvor har dere tenkt å reise rundt da? Anonymkode: 04dbd...e74 Tuller du? Selvfølgelig er det masseskytinger i USA. Det er overalt i media. Men det er ikke farlig å bare være der, det er et digert land, det er ikke masseskytinger overalt hele tiden. Anonymkode: 7dfed...148
enkefru Skrevet 27. oktober 2023 #12 Skrevet 27. oktober 2023 Hensatt skrev (3 timer siden): Det har vært over 20 masseskytinger bare i år. Skoleskyting leser man også om støtt og stadig. Planen er bare å leie en bil og loffe rundt. Enten nord-sør på østkysten eller mellom Florida og California. Men dette er jo ikke et nytt fenomen.... det har vært slik i mange år allerede
Chomsky89 Skrevet 27. oktober 2023 #13 Skrevet 27. oktober 2023 Kjetil E skrev (4 timer siden): Enig i det meste av det du skriver, men som geografi nerd må jeg pirke litt. USA er ikke det største landet i den vestlige verden, det er det Canada som er. Mente selvsagt i antall mennesker Finnmark er større i areal en dannmark, men ingen over 10 år tror det er flere kriminelle i Finnmark en i dannmark med mindre det er per capita man snakker om.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Skrevet 27. oktober 2023 Hensatt skrev (18 timer siden): Vi sparer opp til en fremtidig ferie i Usa, men med all masseskytingen som foregår der for tiden begynner vi å tvile på hele prosjektet. Er det egentlig trygt å reise rundt i Usa i flere uker? Folk der er bevæpnet og større sjanse du støtte på gærninger Anonymkode: da235...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå