Gjest Fruktkake Skrevet 26. januar 2006 #1 Skrevet 26. januar 2006 Begynte på p-piller igjen for to måneder siden. Jeg er midt i et brett, og nå har jeg fått mensen! Skjønte ikkeno i går da jeg fikk menssmerter, og i dag var det kommet brunaktig utflod. Det er slik mensen starter hos meg (brunaktig utflod første dagen, deretter full blødning). Jeg trodde ikke dette skulle være mulig når man bruker p-piller? Brukte p-piller i flere år, og da hadde jeg veldig regelmessig menstruasjon. Jeg har kanskje vært litt slurvere og ikke tatt til riktig klokkeslett hver dag, men det skal da ikke få slike konsekvenser? Og hva gjør jeg nå? Slutter å ta de gule, blør ferdig og begynner på nytt brett neste uke?
Beam Skrevet 26. januar 2006 #2 Skrevet 26. januar 2006 de sier jo at det kan ta noen måneder før kroppen er vant til p-pillene. Dette gjelder sikkert når du begynner på igjen etter et opphold også. Jeg ville fortsatt og ta pillene og se hva som skjer neste måned. Hadde selv litt rot med p-piller og mens som kom når den ikke skulle en stund, men fortsatte med pillene som vanlig og nå er alt som før igjen. Men det tok noen måneder med merkelige blødninger før alt var tilbake til normalt.
Malama Skrevet 27. januar 2006 #4 Skrevet 27. januar 2006 Du kan få blødninger "utenom normale tider" når du begynner på p-piller, somregel småblødninger (og det kommer ofte i from av brunlige greier det, gammelt blod er brunt) det er ikke så vendlig uvanlig, bare fortsett å ta pillene dine som du skal etter planen.
Gjest 2324 Skrevet 27. januar 2006 #5 Skrevet 27. januar 2006 Jeg hadde også fortsatt på p-pillene som normalt og sett det ann. Men jeg vet om ei som konsekvent fikk mensen midt på brettet. Mener å huske at det normaliserte seg etter at hun byttet merke.
Gjest Fruktkake Skrevet 27. januar 2006 #6 Skrevet 27. januar 2006 Jeg hadde også fortsatt på p-pillene som normalt og sett det ann. Men jeg vet om ei som konsekvent fikk mensen midt på brettet. Mener å huske at det normaliserte seg etter at hun byttet merke. ← Jeg har valgt å stoppe, og starte på nytt brett neste uke.. Kan vel ikke skade akkurat. Men håper det skal normalisere seg etterhvert.
Malama Skrevet 27. januar 2006 #7 Skrevet 27. januar 2006 skader sikkert ikke, men roter til syklusen din enda mer (og du er ikke "sikker" (prevensjsonsmessig) nå. Det er antakelig en gjennombruddsblødning, og dem kan du få av og til når du begynner med p-piller. Å slutte med pillene, og begynne igjen etter en uke, vil neppe rydde opp i syklusen din, for å si det sånn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå