Gå til innhold

Nødvendig å dra til fastlege for smerter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I tenårene har jeg hatt vonde mensensmerter som jeg kan huske. Nå er jeg 27 år og har gått på p-piller i 10 år og hoppet over ''p-pille pause uken''. Nå som jeg er prøver merket jeg at mensen er ikke smerteful lenger (hadde bortgangsblødning og ekte mensen etter positiv LH-test), men når jeg hadde eggløsning ifølge LH-test, så hadde jeg ubehagelige smerter et helt døgn.

Disse smertene var sterke, og har aldri opplevd noe slikt før, kun ved mensen. Men denne gangen har jeg ikke hatt vonde mensensmerter. Ble ikke gravid denne prøveperioden til tross at man skal ha klart å legge aksjer før- under og etter eggløsning. 

Vil bare forhøre om noen har blitt gravid til tross slike smerter? Eventuelt om det er noe hensikt å dra til legen om disse smertene/bekymring? Første som slår meg er om dette er endemetriose, og om det fører til vanskeligheter å bli gravid. 

Anonymkode: c5f32...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mer eggløsningssmerter enn menssmerter. Er nå gravid for fjerde gang 

Anonymkode: 8d396...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det kan nok være eggløsningssmerter, og er for mange helt normalt.

Jeg opplevde selv dette etter at jeg sluttet på prevensjon for å prøve. Jeg hadde heller ikke dette i ungdomstiden før prevensjonsstart. Og jeg må innrømme at jeg ble overrasket over hvor vondt det kunne være. (Jeg hadde faktisk også to sykluser hvor jeg kastet opp på eggløsningsdagen). Menssmertene mine var også mindre enn de var i ungdomstiden, uten at jeg bet helt hvorfor. Men når puberteten er over så har man jo mer stabile hormoner, så det kan ha noe med saken å gjøre? Jeg tenker at om man har gått på prevensjon i hele sin voksne alder, så kjenner man faktisk ikke kroppen sin, og vi må bli kjent med den på nytt.

Jeg hadde også sykluser som jeg ikke ble gravid, selv om vi gjorde alt riktig. Husk at det vare er ca. 20% per gang, for graviditet når man gjør alt rett og man er ung og frisk. Jeg ble derimot gravid på den syklusen med vondest eggløsningssmerter, og kraftigst strek på eggløsningstesten! 

Hvis alt annet virker som det skal, du har normal syklus, dere er unge og friske, og dere har prøvd i mindre enn ett år, hadde jeg ikke bekymret meg så mye for eggløsningssmerter alene 😊

Anonymkode: 0e39b...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mye vonde smerter etter pilleslutt, gikk på dem i 12 år. Mener å huske at de første 2-3mnd var slik, det var forferdelig vondt… tror det er eggløsningssmerter.

Anonymkode: 5df36...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...