AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg er egentlig veldig nøye på hva jeg spiser og følger alle rådene som gravid (ingen alkohol eller tobakk, ikke upasteurisert melk, spekeskinke/salami, lite kaffe etc.). Jeg tenkte meg ikke om og drakk litt av kombucha te. Etter å ha smakt på den så tenkte jeg på å Google for sikkerhetsskyld og da kommer det opp at det ikke bør drikkes både fordi det kan være upasteurisert og kan inneholde en naturlig mengde alkohol. Jeg fikk skikkelig panikk og gikk rett på do for å stikke fingeren i halsen og kaste opp.. nå er jeg kjempe stresset og har så dårlig samvittighet noen som vet om det er ille? / er det verre / like ille som å få i seg alkohol? Eller enda verre om man skulle få listeria ellernoe sånt? Men kan det skje fra et par slurker? Anonymkode: 05b9c...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Del Skrevet 26. oktober 2023 Ta en telefon til føden.. Anonymkode: c4907...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 26. oktober 2023 #3 Del Skrevet 26. oktober 2023 Det med alkohol og kombucha te ville jeg tatt ganske med ro. Sakset fra nettet: "Kombucha's alcohol content is minimal, with most commercially available brews containing around 0.5% ABV" Det mest skadelige her er kanskje at du stresser deg unødvendig . . . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ta en telefon til føden.. Anonymkode: c4907...6d3 Slutt Anonymkode: 6fcd0...24f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det er omtrent like mye alkohol i Kombucha som i gjærbakst, så en flaske eller et glass er nok ikke farlig. Men ville holdt meg unna fremover, siden det er bakterier i det. Anonymkode: dc666...211 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ta det helt med ro, det er ingen problem. Det er snakk om så lite, at det utgjør overhodet ingen fare. Hadde du drukket litervis hadde det vært noe annet, men litt kombucha gjør ingenting og er helt ufarlig Anonymkode: 6675e...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Del Skrevet 27. oktober 2023 Skal du bli skremt av så lite som det er i kombucha så hold deg unna både alkoholfri øl og kefir Anonymkode: 14bc7...ca2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå