AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Etter min bestemors død har jeg overtatt moccamasteren hennes. Renser og vasker den. Men skulle gjerne fått den litt finere på utsiden. Er bare estetisk, men synes den er så skjoldete. Noen tips? Har selvsagt testet med vanlig zalo, og kafferensemiddel. Tenkte prøve bakepulver. Andre idéer? Anonymkode: 49510...735
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Hva er det for noe? Er det fett? Eller vannflekker? Eller en blanding? Er det feks klissete når du tar på det? Anonymkode: e9dd5...c5d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Prøv en blanding av eddik og natron. Skrubb med tannbørste Anonymkode: 89b30...de9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det for noe? Er det fett? Eller vannflekker? Eller en blanding? Er det feks klissete når du tar på det? Anonymkode: e9dd5...c5d Det er ikke klissete. Helt glatt. Så er jo mulig det er bare skjolder i lakk etter bruk? Synes bare det var litt udelikat. Men er ny i denne moccamaster verden, så spør her etter tips. Fikk den så foreldrene mine kunne få noe annet enn pulver kaffe når de er på besøk. Kjenner ikke at det er noe der i det hele. Når jeg tar kluter over blir det vått og ser blankt og fint ut. Når det tørker kommer disse skjoldete frem. Anonymkode: 49510...735
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Har du prøvd med litt olje? Jeg tørker over rustfritt stål med litt olje, og skjolder forsvinner. Vet ikke om det funker her, men koster jo ingenting å prøve. Anonymkode: 033e6...3d7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Slitasje sikkert. Male eller bruke dekorfolie på? Anonymkode: 1c11c...e6b
newman01 Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 Ville prøvd meg med eddik eller sitronsaft og en tannbørste. Mulig det er kalk fra vannet som har grodd godt fast. Om det ikke fungerer kan du prøve Owatrol sin Polytrol. Den henter tilbake glans fra lakkerte overflater og falmet plast. Godt tips om noen har en skjemmende putekasse som har blitt litt matt opp gjennom årene. Polytrol og en bomullsklut, så ser den ny ut igjen. Kan også brukes på falmede plastdetaljer på bilen.
Mokkilokki Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 https://no.moccamaster.com/blogs/bruk-og-vedlikehold/slik-rengjor-du-kaffetrakteren-utvendig Legger ved linken fra Moccamaster angående rengjøring utvendig
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Mokkilokki skrev (3 minutter siden): https://no.moccamaster.com/blogs/bruk-og-vedlikehold/slik-rengjor-du-kaffetrakteren-utvendig Legger ved linken fra Moccamaster angående rengjøring utvendig Oi, jeg visste ikke at glasskannen ikke skal i oppvaskmaskin. Min har hatt mange runder der. Samme med alle andre løse deler. Jeg skal vurdere å ta de for hånd heretter. Anonymkode: 451fe...4e2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Oi, jeg visste ikke at glasskannen ikke skal i oppvaskmaskin. Min har hatt mange runder der. Samme med alle andre løse deler. Jeg skal vurdere å ta de for hånd heretter. Anonymkode: 451fe...4e2 Vår har nå blitt vaska i oppvaskmaskin i 15 år, tror de tåler… Anonymkode: 737f6...fe1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå