Gå til innhold

Ny arbeidsplass lever ikke opp til forventningene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i en ny stilling i staten i vår, og da sluttet jeg i en stilling jeg har hatt i 10 år.

Det er en jobb som "rådgiver", og jeg skulle få mer ansvar i den nye jobben. Det vises seg derimot at det er veldig mangel på folk og de setter meg stadig til å gjøre "enkle" oppgaver som en assistent fint kunne gjort. Nå sier sjefen at jeg ikke kan påta meg flere rådgiver-oppdrag fordi jeg må være tilgjengelig for å gjøre "enklere" oppgaver. Sorry hvis det er dårlig forklart.

Jobben er rett og slett ikke utfordrende, selv om jeg trives godt med hyggelige kollegaer.

Nå vurderer jeg å søke ny jobb igjen, men føler det er fryktelig leit og vondt å slutte etter kun 7 måneder.. Jeg var i min forrige jobb veldig lenge, og ser ikke på meg selv som ustabil arbeidskraft.

Jeg er 35 år...

Hva tenker dere, bli eller gå?

Anonymkode: 79782...a94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med arbeidsgiver.  

Si at det ikke var dette du ble forespeilet og ikke er ihht kontrakt. 

Anonymkode: 129de...3d4

• Liker 6
Skrevet

Mindre ansvar for samme lønn høres jo bare deilig ut. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Gå. Det er en ærlig sak å bytte jobb fordi den ikke ble som forventet. Alle tåler noe sånt på cven. Det er verre å visne i en kjedelig jobb over lang tid, du mister jo muligheten til å utvikle deg. 

Søk deg vekk og vær ærlig med leder om at du gjør det. 

Jeg har selv måttet gjøre det samme, omorganisering gjorde at mine arbeidsoppgaver i ny jobb forsvant. Lederen beklaget seg VELDIG, leder skjønte jo at jeg hadde ofret en god jobb til fordel for det som ble en tullejobb. Kom meg vekk etter 8 mnd. 

Jeg fikk også lov til å gå nesten på dagen når jeg fikk ny jobb, fordi det tross alt ikke var min feil at jobben ble helt annerledes enn tenkt. 

Endret av Albbas
Skrevet

Ettersom du ellers trives ville jeg gitt dem en sjanse til å rette opp slik at stillingen blir det du ble forespeilet, men det er en ærlig sak å si i fra at alternativet er at du finner deg en annen jobb.

Dersom det faktisk er nok rådgiveroppdrag til å fylle stillingen din må de enten spre de enkle oppgavene på flere slik at det utgjør bare en liten del av jobben, eller ansette en assistent som kan ta dette. Jobben er en ganske stor del av livet, og å føle at man kaster bort sin tid og evner er utrolig frustrerende.

Anonymkode: 96372...3f8

Skrevet

Jeg er/var litt i samme situasjon. 

Jeg begynte i en jobb i fjor høst, som overhodet ikke ble som forespeilet. De holdt overhodet ikke alt de lovet av gull og grønne skoger, og ting ble veldig veldig annerledes enn avtalt. 

Jeg valgte å søke ny jobb etter 10 mnd, etter gjentatte ganger å ha prøvd å ta ting opp, uten at noe ble gjort. 

Anonymkode: c4d58...462

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring, det blir ikke bedre. Jeg ble også lovet utviklende oppgaver og utviklingsarbeid, men vi er så (planlagt) underbemannet at det er en utopi. Søk deg bort! 

Anonymkode: bfc70...cc6

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er i samme båt. Overkvalifisert og kjeder meg ekstremt mye. Ble forespeilet "dynamisk arbeidshverdag med varierte oppgaver" og alt jeg gjør er å svare på e-post eller være support typ "har du forsøkt å skru av og på maskinen". Har mastergrad og 10 års erfaring.

Jeg har sagt ifra til min sjef flere ganger, og får alltid beskjed om at det skal tas tak i, undersøkes, gjøres noe med...men 3 år senere sitter jeg med samme oppgaver og råtner på rot. Har fått tilbud om ny jobb nå, dog med lavere lønn. Men jeg kommer til å ta den likevel.

Anonymkode: 2d7ac...9c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vært i samme båt. Sa opp i prøvetiden og gikk til annen jobb.

Ikke i nærheten av hva de sa og formidlet på jobbintervju. Ikke angret og ingen har reagert senere. Det var rett beslutning for meg.

Anonymkode: c8c12...142

Skrevet

Jeg hadde begynt å se etter ny jobb. Nå er det ikke sikkert at du finner en ny jobb med det samme også har du vel en oppsigelsesfrist så det kan fort være at du blir der nærmere året og det synes jeg er helt innafor. Men husk at hvis du har jobbet under et år der så får du ikke pensjonspenger som arbeidsgiver har betalt inn for deg. Du må jobbe minst 1 år for at du skal kunne beholde dem (og få dem når du er pensjonist). Det kan fort utgjøre noen kroner.

Anonymkode: 58848...dc5

Skrevet

Slutt, enkelt og greit.

Anonymkode: a7137...095

Skrevet

Høres ut som en drøm

For meg er krevende jobber fylt med stress og tidsfrister, gir ikke mersmak

Anonymkode: b2a1c...906

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...