Gå til innhold

Toåring som vokser ut av bilstolen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor gutt som er 2,5 år, 98 cm, og 18 kg. Bilstolen har maks grense på 18 kg. Hva slags bilstol kan jeg kjøpe? Beltene er for stramme over skuldrene når vinterjakken er på.. Finnes det bilstol uten trepunktssele som vil vare et par år?

Anonymkode: 2a14c...4d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste isofixstoler har kort brukstid, de blir raskt utvokst.

Så velg en uten isofix, f eks Besafe stretch eller Axkid Minikid 4 så har du stol i mange år framover.

Anonymkode: 22261...93b

• Liker 1
Skrevet

Ikke ha på tykk bekledning i bilstolen.

Det gjelder forøvrig voksne også.

Anonymkode: a603b...972

• Nyttig 1
Skrevet

Man skal egentlig ikke bruke vinterjakke i bilstol. 

Anonymkode: ce0a7...01a

• Nyttig 1
Skrevet

Hei, ja skjønner at jakken egentlig ikke skal være på i bilen. Men når jeg leverer i barnehagen er det for kaldt til å sitte uten jakke i bilen. Men han er så høy at beltene nesten presser ned på skuldrene. Skal sjekke forslagene som ble nevnt over. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, ja skjønner at jakken egentlig ikke skal være på i bilen. Men når jeg leverer i barnehagen er det for kaldt til å sitte uten jakke i bilen. Men han er så høy at beltene nesten presser ned på skuldrene. Skal sjekke forslagene som ble nevnt over. 

Ta av jakken og sett den på bak-fram når du har festet barnet i bilstolen. Evt bruk et pledd.

Anonymkode: 22261...93b

• Nyttig 1
Skrevet

Axkid One har høyere vektgrense. Vår 6-åring sitter i dette. Som andre skriver, ta av tøy. Ta på jakka som teppe etter belter er strammet. 

Anonymkode: ad756...1b0

Skrevet

Vi måtte også bytte til et annet bilsete for å holde bakovervendt fra alderen 2-4 år. Axkid Minikid 1 brukte vi da.

Anonymkode: 38781...fdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har en stor gutt som er 2,5 år, 98 cm, og 18 kg. Bilstolen har maks grense på 18 kg. Hva slags bilstol kan jeg kjøpe? Beltene er for stramme over skuldrene når vinterjakken er på.. Finnes det bilstol uten trepunktssele som vil vare et par år?

Samme for oss. 18 kg og meteren høy om ikke litt høyere også. Vi kjøper axkid nå. Blir trangt for oss foreldre for å gi nok plass til gutten, men sånn får det bli! 

Anonymkode: ae280...bef

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har Klippan Century, som monteres bakovervendt med beltene i bilen. Den passer til de begynner på skolen. 😊

Anonymkode: d4524...8c0

Skrevet

Axkid minikid 3 eller 4, eller Besafe Stretch. Ta av vinterjakken, den skal ikke være på, bruk et teppe over barnet, eller jakken bak frem etter selene er festet, men teppe er enklere.

Anonymkode: 9f56f...1f4

Skrevet

Minikid. 

Ikke bruk yttertøy i bilen, er livsfarlig om dere havner i ulykke. Bruk tynn ullgenser eller ta på jakken bak-frem etter du har strammet selene skikkelig. 

Anonymkode: 11ce7...834

Skrevet

Har en på 2.5 år, og 100 cm.. 

Vi har Axkid One. Den kan festes med Isofix, og varer til ungen er 6-7 år (Har en på 5.5 som også er veldig høy for alderen, og han passer fremdeles i den). 

Men, ikke ha på vinterjakke. 

Ta av jakken, og enten legg den over ungen, eller legg et godt pledd over ungen. Det er farlig å kjøre med tykke klær under selen. 

Anonymkode: 918a5...d0f

Skrevet

Axekid One med isofix varer til 23 kg :) Joie I-prodigy varer til 22,5 kg (men sett folk mener den kan vokses ut av i lengden før Axekid One)

Uten isofix har du mange valg, de som varer lengst bakovervendt er Minikid 4 og BeSafe Stretch men finnes og andre som varer til 25kg som feks Maxway Plus, Minikid 1-3 osv. 

Ta av vinterjakke i bilen og legg den heller over barnet/ta på bakfrem. Eller bruk pledd eller bilstolpose :)

Anonymkode: 39f4e...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...