AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Hei jeg har akkurat fått med kjæreste. Han leier og har gjort det i snart 4 år. Han ble da skilt og valgte og leie istedenfor å kjøpe. Han sier han venter på det rette huset og at prisene går ned. jeg syns det er litt merkelig at noen velger å heller ha pengene i banken over så mange år. Jeg tenker det må være en grunn til at han ikke kjøper, eller overreagerer jeg? Super redd for å bli dratt inn i noe neg økonomisk Anonymkode: 1dad4...0ef
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei jeg har akkurat fått med kjæreste. Han leier og har gjort det i snart 4 år. Han ble da skilt og valgte og leie istedenfor å kjøpe. Han sier han venter på det rette huset og at prisene går ned. jeg syns det er litt merkelig at noen velger å heller ha pengene i banken over så mange år. Jeg tenker det må være en grunn til at han ikke kjøper, eller overreagerer jeg? Super redd for å bli dratt inn i noe neg økonomisk Anonymkode: 1dad4...0ef Jeg er i samme situasjon som ham. Måtte selge felles bolig etter skilsmisse og leier nå. Er fornøyd med leieboligen, vil ikke flytte hele tiden og kjøper ikke hva som helst. Har heller ikke råd til hva som helst. Å gå på visninger osv tar også mye tid og har ikke vært prioritert. Anonymkode: f6153...50c 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Ts her jeg skjønner godt at folk leier, mener ikke at det er feil altså. Men han har liksom ikke nevnt noe om at han ikke har råd el., mer det at han har lett i 3 år. Og da tenker jeg at leiligheter ol. fort kan øke i verdi, så er en risiko. enig i at man ikke burde kjøpe ved første mulighet. Anonymkode: 1dad4...0ef
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ... han har lett i 3 år. Anonymkode: 1dad4...0ef Det har han nesten garantert ikke. Bare selve styret med å selge felles bolig, finne noe å leie; leie lager, flytte, bo seg inn etc er slitsomt. I tillegg kommer de emosjonelle belastningene ved bruddet. Man blir også lat etterhvert og gruer seg til de økonomiske og praktiske forpliktelsene ved å eie. Nå har jeg kjøpt, reist og sosialisert meg litt ferdig, så jeg begynner å bli mer klar til å kjøpe. Hadde ikke trodd at det var en ting å ville leie ei stund men jeg har opplevd det sånn. Anonymkode: f6153...50c 1
Gjest ti10 Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 Men ærlig talt, om han skulle ha dårlig økonomi er det ikke akkurat sånn at det smitter gjennom luften og at du blir dratt inn i ting og får dårlig økonomi uten at du merker noe som helst. Bruk sunn fornuft, så går det helt sikkert bra.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 Eksen min sier det samme. Venter på at prisene går ned. 🤪 Det har han gjort i 3-4 år. Han tror at cracket kommer og så skal han få kjøpt et stort hus, for han vil ikke ha noe annet. Han vil ikke ha en leilighet, det er ikke bra nok. Det han ikke sier noe til dama si om er at han har sosa vekk all ek ´n etter salget på prosjekter og tøys som skulle skape verdier. Tenker han har kastet bort opp mot en mill kr. Han driver heller å investerer enn å fikse seg og barnet et fint sted som er deres. Han leier heller og bor vegg i vegg med tvilsomme raringer. Barnet har ikke egen seng en gang. Anonymkode: 6c2ac...505 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han tror at cracket kommer og så skal han få kjøpt et stort hus, for han vil ikke ha noe annet. Han vil ikke ha en leilighet, det er ikke bra nok. Det han ikke sier noe til dama si om er at han har sosa vekk all ek ´n etter salget på prosjekter og tøys som skulle skape verdier. Tenker han har kastet bort opp mot en mill kr. Han driver heller å investerer enn å fikse seg og barnet et fint sted som er deres. Han leier heller og bor vegg i vegg med tvilsomme raringer. Barnet har ikke egen seng en gang. Anonymkode: 6c2ac...505 Men det er vel problemet hans: de vil ha lite plass og bo vegg i vegg med raringer enten de leier eller eier. Anonymkode: f6153...50c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Folk bruker lengre tid på å velge hvilke sko de skal kjøpe, enn når de kjøper bolig. Har han ikke funnet den rette boligen som passer han, så er det da ikke noe galt i å vente til den dukker opp. Er mer surt om noen kjøper seg en bolig som en er halvfornøyd med, og så dukker det opp akkurat den boligen som en kunne ha tenkt seg en måned etter. Anonymkode: aefec...339 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Synes du overtenker det hele jeg TS. Bare fordi DU ikke forstår tankegangen hans, så betyr det ikke at han har økonomiske problemer.... Synes det er altfor dømmende utifra innleggene dine i tråden her. Stakkars type. Vet han at du mistenker dårlig økonomi i stedenfor? Dumt å starte forholdet på dette viset? ER det ikke??? Anonymkode: 7c4d7...1ab 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men det er vel problemet hans: de vil ha lite plass og bo vegg i vegg med raringer enten de leier eller eier. Anonymkode: f6153...50c Han kan leie og bo rundt mer alrighte folk altså.... Anonymkode: 6c2ac...505
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han kan leie og bo rundt mer alrighte folk altså.... Anonymkode: 6c2ac...505 Ja, men det koster trolig mer penger. Hvis han skal kjøpe hus må han bo billig og spare. Anonymkode: f6153...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå