Gå til innhold

Bruke egenmelding 14 dager etter sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble syk i planlagt ferie og fikk 5 dagers sykemelding som utløp 13.oktober. Har nå blitt syk på nytt. Noen som vet om jeg bruke egenmelding? 

Jobber i IA-bedrift. 

Endret av FrøkenBlå
Skrevet

Du er frisk nok til å sitte å skrive på KG, så da tenker jeg du går på jobb i morgen også.

Anonymkode: de66b...7fb

Skrevet

Nei, det må 16 dager før du kan bruke egenmelding etter sykmelding. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det må gå 16 dager før du kan benytte deg av egenmelding. Er du for syk til å jobbe, må du be legen om sykemelding

Anonymkode: 68231...918

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er frisk nok til å sitte å skrive på KG, så da tenker jeg du går på jobb i morgen også.

🧐🧐 

Jeg ser ikke logikken. Det krever en halv hjernecelle å og 0kcal i energi på å opprette ett innlegg og følge med på det. 

Det krever betraktelig mye mer i min jobb enn å henge litt på kg. Både fysisk og ikke minst mentalt.

Anonymkode: 0e8e6...1a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åherregud…

Anonymkode: a38e2...dc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må ha en fryktelig enkel jobb sida nivået ligger på skrive et kvinnforum innlegg. 

Anonymkode: 76757...5e7

• Liker 2
Skrevet

Oj, her var det en del feil...

Son generell regel må du har opptatt arbeidet minst en dag for å ha rett til egenmelding i samme arbeidsgiverperiode, eller være i ny arbeidsgiverperiode.

Du er i ny arbeidsgiverperiode siden det er over 16 kalenderdager siden første fraværsdag. Så ja, på generell basis har du rett til å benytte egenmelding.

Når det er sagt, de aller fleste bedrifter i Norge er IA, og det betyr i stor grad bare at man har mer rom for forhandlinger, og at bedriftens avtaler er gjeldende.

Anonymkode: 3404c...e5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...