Gå til innhold

Ovnen har sluttet å virke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har heldigvis varmekabel i deler av leiligheten men de går av på natten og blir iskaldt. Ovnen sluttet å virke i løpe av dagen så når jeg kom hjem var det kaldt. Tips om hva jeg kan se etter? Noe må jo ha gått galt i løpe av dagen? Har hund og katt så kan ha kommet oppi den i løpe av dagen men var på samme plass når jeg kom hjem. Helt vanelig elektrisk ovn 

Anonymkode: 2c81d...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det sikkert styrt av timere med natt- og dagsenking. Endre program til et som passer ditt bruksmønster og sjekk om klokker går riktig.

Skrevet

Hva er en "vanlig elektrisk ovn"?

Hvor gammel er den? Er det overopphetningevern? Når ble den rengjort sist? Er du sikker på at det er strøm i stikkontakten?

Anonymkode: 8996f...60d

Skrevet

Hvorfor skrur varmekablene dine seg av om natten? 

Anonymkode: 87f80...b1a

Skrevet

Vi har 5 elektriske ovner i huset. Det har hendt at de slutter å virke på grunn av at elektronikken i termostaten svikter. Jeg har skiftet både ovner og termostater gjennom årene. De er alle av samme norske fabrikat . . . .

Nå er det igjen to stykker som ikke virker som de skal. De går av og på som de vil. Sist vinter sviktet den ene mens jeg var bortreist. Jeg kom hjem til bunnfrosset toilett. Nå har jeg installert varmepumpe som vaemwer opp hele husetog glemmer ovnene . .

Skrevet

Det høres ut som du har hatt noen problemer med ovnen din. Det kan være flere ting som har gått galt. Du kan starte med å sjekke om det er en sikring som har gått. Hvis sikringen er i orden, kan det være lurt å se om det er noen synlige skader eller løse ledninger rundt ovnen. Hvis du ikke finner noen åpenbare problemer, kan det være lurt å kontakte en elektriker for å få hjelp med å feilsøke og reparere ovnen. Pass også på at hunden og katten ikke har gnagd på ledningene.

Anonymkode: 2a10b...0b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...