AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Til dere med barn, hva var mest slitsomt? Vi har en diskusjon på hjemmebane der mannen påstår at å jobbe i kombo med å komme hjem til et rotete hus og skrik er veldig slitsomt. Jeg har ikke prøvd det enda. Jeg vet bare at jeg knakk sammen i gråt ( ikke så baby så meg) i dag fordi jeg var på randen til sammenbrudd. Babyen krever jo noe absolutt hele dagen lang og jamrer seg hver gang jeg forsøker å henge opp en vask eller spise en skive. Det er absolutt null rom til å være kun seg selv. Det er gledesfylt også, men slitsomt uten tvil. Anonymkode: 9f25f...5b1 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Mannen din kommer til å få samme overraskelse som min når han går ut i perm. Så kommer han til å si unnskyld, også kommer han til å begynne å hjelpe til ❤️ Anonymkode: ea955...f5d 15
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Sover ikke babyen en del på dagtid? Jeg har nok ett veldig lett barn, for synes permisjonen nærmest er som en ferie. Anonymkode: 5bc05...2a7 4 1
Jif Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg trivdes bedre i permisjon enn på jobb, men det blei ikke mye tid til rydding da det stod på som verst med kolikk. Etterpå blei det bedre.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til dere med barn, hva var mest slitsomt? Vi har en diskusjon på hjemmebane der mannen påstår at å jobbe i kombo med å komme hjem til et rotete hus og skrik er veldig slitsomt. Jeg har ikke prøvd det enda. Jeg vet bare at jeg knakk sammen i gråt ( ikke så baby så meg) i dag fordi jeg var på randen til sammenbrudd. Babyen krever jo noe absolutt hele dagen lang og jamrer seg hver gang jeg forsøker å henge opp en vask eller spise en skive. Det er absolutt null rom til å være kun seg selv. Det er gledesfylt også, men slitsomt uten tvil. Anonymkode: 9f25f...5b1 Begge deler er slitsomt. Prøv å samarbeide framfor å konkurrere. Kjøp gode ørepropper. Og få deg en pause når mannen er hjemme; så du får hvilt eller mosjon. Anonymkode: d1e75...af8 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 Liker perm bedre enn jobb, men du har helt rett i at det er jævla slitsomt. Det er også en mer gledesfylt og givende jobb å være der for baby, men å være på jobb-jobb kan være behagelig samtidig som det er uttakknemlig. Og nei, til deg over. Alle babyer sover ikke mye. Min på 7 mnd sover 2 power-napper på 30 min om dagen. Da spiser jeg, og går på do. Orker ikke stresse for å gjøre jævla husarbeid. Da tar jeg vare på meg selv. Anonymkode: 8fd4e...955 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #7 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg syntes det var mest slitsomt å være hjemme i permisjon, for sønnen min skulle kun sove på meg de første månedene, så det ble ekstremt mye sofasitting. Hadde et kranglete bekken også, så alt var så tungt. I tillegg var jo alle andre på jobb, så det føltes veldig ensomt å gå hjemme hele tiden. Syntes det bare var deilig å komme hjem fra jobb da samboeren min hadde permisjon, var godt å slippe å være "på" sammen med babyen hele tiden. Anonymkode: 33ca4...ed0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #8 Skrevet 26. oktober 2023 Å være i permisjon var ferie for meg😀 Late dager med babyen, kos, søvn, turer, mat og litt kjedelige ting som husarbeid osv. Alle mine permisjoner har vært som ferie. Jobb, unger, husarbeid osv. er alt annet enn ferie. Anonymkode: 2777c...c6e 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #9 Skrevet 26. oktober 2023 Frem til barnet var ca.2,5 år var jobb som ferie for meg, og jeg har en relativt slitsom jobb. Jeg hadde en krevende baby, som først var ekstremt klistremerke og sov ingenting sammenhengende. Da dette endelig løste seg, ble han veldig rampete og aktiv og ville rive ned og kaste alt. Jeg fikk aldri satt meg nedpå og fikk aldri utført én eneste oppgave uten masse avbrytelser underveis. Andre kan ha enkle barn som både sover godt, er rolige og tar tilsnakk. Det er individuelt hvor slitsomme babyer man får, så det viktigste er å lytte til hverandre og erkjenne den andres følelser. Anonymkode: ecf96...1be 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #10 Skrevet 26. oktober 2023 Vurderer å gjøre hverdagen lettere med vaskehjelp, mat på døra ol. Få folk til å hjelpe dere. Hjelp hverandre til å få pauser. Feks hvis mannen din tar en pause på nærmeste cafe/bensinstasjon før han kommer hjem, og så får du en pause. Anonymkode: d1e75...af8 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #11 Skrevet 26. oktober 2023 Det er selvfølgelig ingen fasit på det. Noen barn er rolige og sover mye, andre er mer krevende. Noen har rolige jobber hvor man ikke blir sliten, andre blir utslitt av jobb. Noen har bolig og/eller livsstil som gjør at huset ikke er rotete uansett... Anonymkode: 6e8f5...4db 3
Fighter83 Skrevet 26. oktober 2023 #12 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Til dere med barn, hva var mest slitsomt? Vi har en diskusjon på hjemmebane der mannen påstår at å jobbe i kombo med å komme hjem til et rotete hus og skrik er veldig slitsomt. Jeg har ikke prøvd det enda. Jeg vet bare at jeg knakk sammen i gråt ( ikke så baby så meg) i dag fordi jeg var på randen til sammenbrudd. Babyen krever jo noe absolutt hele dagen lang og jamrer seg hver gang jeg forsøker å henge opp en vask eller spise en skive. Det er absolutt null rom til å være kun seg selv. Det er gledesfylt også, men slitsomt uten tvil. Anonymkode: 9f25f...5b1 Jeg synes det var best med en mix men ikke med full jobb og barn i barnehage.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #13 Skrevet 26. oktober 2023 Det er mest slitsomt når ingen av dere er i permisjon og barnet skal i bhg. Det er etter min erfaring da kaoset virkelig starter😉 Anonymkode: e8110...b28 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #14 Skrevet 26. oktober 2023 Kommer nok ann på hvilket barn man får og hvilket nettverk man har. Begge permisjonene var som ferie her. Mest slitsomt når begge foreldrene har begynt å jobbe og barnet har begynt i barnehage. Anonymkode: 5ddb8...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #15 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sover ikke babyen en del på dagtid? Jeg har nok ett veldig lett barn, for synes permisjonen nærmest er som en ferie. Anonymkode: 5bc05...2a7 Nå er ikke jeg ts, og barna mine er 5 og 7. De sov begge maks 30 min sammenhengende på dagtid. Det var kolikk i månedvis. Den yngste hylte som en stukken gris når han ble plassert i vogn eller bilstol. Det var ekstremt krevende å være i permisjon. Første uken på jobb (yngste var 7 måneder når far tok over) var som å være på spa. Og jeg har en krevende jobb. Anonymkode: ca508...644 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #16 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg syns jobb var mye bedre enn å være hjemme med baby! Følte at hjernecellene mine trillet ut av ørene av dikkedikk, nattevåk, bleieskift og husarbeid dag ut og dag inn i måned etter måned. Nå er barna mine tenåringer og det er MYE bedre, nå har vi gode samtaler og kan gjøre morsomme ting sammen 😊 Anonymkode: 689bc...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #17 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er mest slitsomt når ingen av dere er i permisjon og barnet skal i bhg. Det er etter min erfaring da kaoset virkelig starter😉 Anonymkode: e8110...b28 Kaos? Levere ungen i bhg, hente ungen i bhg og kose hjemme i stua til ungen skal i seng kl 19. Hvor mye kaos kan det bli? Null lekser, null fritidsaktiviteter, null vennegrupper og hele senkvelden kan brukes til voksentid 🤷♀️ Anonymkode: 689bc...ccb 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #18 Skrevet 26. oktober 2023 Hadde utrolig enkel baby,så første månedene koste jeg meg skikkelig. Kunne ta med baby overalt, amminga gikk bra, vi sov lenge på morran. Når baby ble 8 mnd og far skulle overta var jeg sjeleglad for å komme tilbake på jobb, da var baby krevende😅 Anonymkode: b7ec5...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #19 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kaos? Levere ungen i bhg, hente ungen i bhg og kose hjemme i stua til ungen skal i seng kl 19. Hvor mye kaos kan det bli? Anonymkode: 689bc...ccb Tja, hvor høyt desibel orker du? Er ikke alle unger som er enkle, søte og greie og klare for kos... Noen unger hater å dra hjem fra barnehagen, andre unger sliter med å finne seg til rette og er sinte/ulykkelige når foreldre kommer for å hente, ihvertfall en periode. Og barnehagen kan ha krangling, mobbing, unger andre barn synes er rare, mye vikarer, dårlig ledelse etc. Ville vært rart om det bare var idyll, selv om det hjelper å selv være chill. Anonymkode: d1e75...af8
Tone83 Skrevet 26. oktober 2023 #20 Skrevet 26. oktober 2023 Verst hjemme. Jobb var avslapping i forhold. Da far skulle i perm var kolikk og Våkennetter over,så tror far hadde det chill. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå