Gå til innhold

Ikke forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei god (etter mitt syn da..)venninne som skal gifte seg i høst 2006. Hun var forloveren min i mitt bryllup for 1,5 år siden. Nå har hun bestemt seg for hvem som skal være forloveren hennes. Jeg forsto at det sto mellom 2 og at det ble barndomsvenninen. Det er jo helt ok.

Men det jeg fikk vite i "smug" var at den andre var en annen vennine. Ei som jeg anså ikke som "så" god vennine. Jeg var ikke "påtenkt" engang.Og hun er av mine aller beste venner.

Jeg sitter da igjen med en blandet følelse. Har jeg lov til å bli skuffet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min personlige mening er at du egentlig ikke har grun til å være så skuffet.

Det står ingen plass at det må være din beste venninne som skal være forlover. I tillegg er det heller ikke slik at man må forvente at den man selv bruker til forlover blir å velge deg som sin. Kanskje det er nettopp derfor du ikke var påtenkt, fordi hun var din forlover?!

Skrevet

Jeg syns sånt er veldig vanskelig å svare på...har man flere venner man ønsker, så er det alltid fare for at noen blir skuffa når ikke de blir den "heldige".

Kanskje venninna di har tenkt anderledes enn deg når hun har tenkt valg av forlover, og anser den andre som ikke ble valgt som en god venn selvom du ikke ser det sånn?

Skjønner at du blir skuffa altså, men jeg vil bare fram til at det heller ikke er så lett å velge - og ikke alle valg er innlysende...

Håper du kan glede deg med henne likevel! :)

Skrevet

Folk velger forlovere ut ifra veldig mange forskjellige grunner. Så egentlig kan man jo ikke bli skuffet over å ikke bli valgt. Men heller anse det som en ære hvis man blir valgt.

Skrevet

Jeg har valgt en annen forlover enn hun jeg var forlover for i sommer. Jeg ble veldig overassket over å bli spurt, men tok oppgaven alvorlig, og følte det som en stor ære.

Alle har forskjellige oppfatninger av hvem man bør velge, så det er litt vanskelig å si at man ikke skal, eller skal bli skuffet. Det er jo selvfølgelig utrolig koselig å bli spurt, men du skal se du får sjansen til å være forlover for noen andre en gang. :)

Skrevet (endret)

Jeg føler meg litt "truffet" her også forresten, fordi jeg ikke en gang vurderte hun som jeg har vært bestis med siden u-skolen. Fordi jeg ville ha kusina mi - som også er en bestis...Så selvom man ikke blir valgt så betyr ikke det at man ikke anses som en av brudens beste venner...

Endret av Kverula
Skrevet

Jeg kan godt forstå at du er skuffa, men prøv å se det fra brudens side. Da jeg skulle gifte meg, var det verste med hele greia å velge forlover. Jeg har tre like gode venninner, og hadde mest lyst å ha dem alle. Så den dagen jeg måtte ta valget, hadde jeg én overlykkelig og fornøyd venninne, og to som var kjempesåra og til og med sinna på meg. Det var veldig lite kult, og la igrunnen en liten demper på selve bryllupet også. :(

Så, prøv å ta det med et smil, og tenk for all del ikke at du er en mindre god venninne på grunn av hennes valg. :klem:

Skrevet

Jeg ville revurdert hele vennskapet jeg...

Skrevet

Jeg har selv vært forlover flere ganger. Nå er det jeg som skal gifte meg. Hun som jeg altid hadde tenkt at jeg ville spurt har jeg ikke vært forlover for og vi har ikke så mye kontakt lenger. Jeg endte opp med og spøre ei som jeg har mye kontakt med nå, men føler litt dårlig samvittighet for at det er flere andre jeg kunne tenkt meg å spurt og som kanskje er såre fordi jeg ikke har spurt dem. Så tenker jeg at er de glade i meg så er de glade på mine vegne og kommer og feirer dagen sammen med meg. Jeg må jo innrømme at jeg har blitt overrasket hver gang jeg har blitt spurt. Veldig glad selvfølgelig, men svært overrasket. Min konklusjon er at selv om jeg har en egen evne til å se på meg selv som "Viggo venneløs" av og til og føle meg litt ensom og alene så er jeg fantastisk heldig som har så mange gode veninner selv om jeg ikke ser dem så ofte. Og nå har jeg sporet heelt av tema, men det er ikke å greit hverken å skulle velge eller å ikke bli valgt. For det framtidige forholdet mellom deg og din vennine sin skyld håper jeg at du klarer å gleder deg med henne på denne dagen og jobb for at ikke noe som skal være så positivt som et bryllup blir til en ødeleggende greie i mellom dere.

Skrevet

Det var et par av venninnene mine som ble skuffa da jeg valgte forlover. Jeg valgte ei som jeg ikke har hatt all verdens kontakt med det siste året, men det er allikevel henne jeg ville ha. Kunne ikke valgt noen andre!

Samtidig vet jeg at hun ikke kommer til å velge meg. Hun vil mest sannsynlig velge søsteren sin. De andre venninnene mine vil vel velge hverandre. Det plager meg ikke, det er ikke en selvfølge å bli valgt som forlover.

Nei, jeg synes ikke du har rett til å bli skuffa. Hvis du ble skuffa har du vel bygget opp forventninger hos deg selv, som du egentlig ikke skulle hatt. Men jeg håper du vil ta del i bryllupet og glede deg på din venninnes vegne uansett.

Skrevet

Jeg var forlover for bestevennina for 5 år siden, nå er det min tur og jeg har valgt henne nå. Men- jeg angrer. For det første har hun flytta, så kontakten er blitt mindre og for det andre så engasjerer hun seg fryktelig lite.... Den venninna som jeg ønsker jeg hadde valgt, er nå utnevnt til toastmaster, og tar oppgaven veldig alvorlig... heldigvis for gode venner som stiller opp uansett :kose::kghjerte: En ting til... Nå er det veldig populært igjen med flere forlovere.... man kan ha ALLE vennene sine, men bare en kan skrive under på papirene....

Skrevet

Blir du skuffet, så blir du skuffet... er lov det!

Men ikke la det gå utover vennskapet deres! At hun ikke har valgt deg, verken som nr 1 eller 2 har jo ikke noe med rangering av hvor stor pris hun setter på deg som venninne.

Folk prioriterer ulikt når man velger forlover, noen tar den som er nærmeste venninnen akkurat da, mens andre velger den de har kjent lengst, selv om det ikke nødvendigvis er den de har mest kontakt med der og da.

Og det trenger ikke være noe likhetstrekk med å være en god venninne og være god forlover (man kan være en super venninne selv om man f.eks er et rotehode, men man vil kanskje ikke ha en forlover som garantert kommer 5 min forseint til vielsen).

Jeg skal ikke være forlover for min forlover. Jeg hadde blitt glad hvis hun hadde spurt meg, men syns uansett at det er kjekt å følge henne i forberedelsene fram mot bryllupet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...