Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei søster som bodde i nærområdet her. Hun sliter litt med helsa, så jeg hjelper henne når hun har dårlige perioder. Jeg handler og sånt. Var ikke problemer før da hun bodde 5 minutter unna. Nå har hun flyttet og bor nesten 30 minutter unna. Jeg har prøvd å si at jeg ikke kan stikke innom å hjelpe så ofte som før. Men dette forstår hun ikke. Er jeg vanskelig? 

Anonymkode: d9009...995

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men du klarer det

Anonymkode: f0bc9...cb7

Skrevet

Tips henne om handlehjelp gjennom frivillighetssentralen f.eks., ikke alle sentraler tilbyr det men hun kan jo hørende den nærmeste!

Anonymkode: 1968e...f28

Skrevet

Rema 1000 leverer dagligvarer på døra uten at det koster for mye og Apotek 1 leverer medisiner på døra. Sånn sett trenger hun ikke hjelp til slikt av familie. 

Anonymkode: 575fd...72b

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er flere som kjører ut matvarer, så av og til kunne hun klare seg selv. Hva om dere avtalte at du tok en storhandel annenhver uke for henne, og så bestilte hun levering på døra om hun trengte ekstra?

Ellers så kan jeg ikke helt skjønne at det ikke lar seg gjøre å hjelpe henne en gang i uken. Hun setter vel pris på at du kommer innom henne om hun er mye syk.

Anonymkode: ee4fb...51f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er flere som kjører ut matvarer, så av og til kunne hun klare seg selv. Hva om dere avtalte at du tok en storhandel annenhver uke for henne, og så bestilte hun levering på døra om hun trengte ekstra?

Ellers så kan jeg ikke helt skjønne at det ikke lar seg gjøre å hjelpe henne en gang i uken. Hun setter vel pris på at du kommer innom henne om hun er mye syk.

Anonymkode: ee4fb...51f

En gang i uken kan være krevende, uten at jeg vet noe om ts sitt liv. Jeg er syk, og har en god veninne med 5 minutt reisetid  til/fra. Ser hun ca en gang i mnd, bursdaggave blir lagt i postkassa. Poenget er ikke ha dårlig samvittighet. Og vi som er syke må bruke muligheter(som hjemlevering) og ikke venner.

Anonymkode: 0821f...e21

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ei søster som bodde i nærområdet her. Hun sliter litt med helsa, så jeg hjelper henne når hun har dårlige perioder. Jeg handler og sånt. Var ikke problemer før da hun bodde 5 minutter unna. Nå har hun flyttet og bor nesten 30 minutter unna. Jeg har prøvd å si at jeg ikke kan stikke innom å hjelpe så ofte som før. Men dette forstår hun ikke. Er jeg vanskelig? 

Anonymkode: d9009...995

Du skal bo ganske grisgrendt for at ingen dagligvarebutikk kjører ut varer en gang i uka. 

Så finnes det alltid noen som kommer og vasker, så da er det løst. 

Hvis problemet er at du ikke kan stikke innom for å HJELPE som før, får hun finne seg annen hjelp. Det finnes alltid en løsning. 

Anonymkode: 52ee6...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...