Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som flytter ofte. Hun har flyttet 4 ganger på 11 år. Og hun trenger mye hjelp hver gang, fra meg. Hun har ikke mange venner eller mye familie. Nå snakker hun om å flytte igjen. Men jeg orker ikke å hjelpe denne gangen. Jeg har mer enn nok med jobb og det hjemme. Selve flyttingen leier hun inn folk. Men det er mye annet jeg hjelper til med hver gang. 

Hvordan si dette? At hvis hun flytter igjen så kan jeg ikke hjelpe. Synes det er vanskelig å si det. Føler meg som en dårlig venninne 

Anonymkode: bb7a8...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Hei! Jeg får dessverre ikke mulighet til å hjelpe deg med flyttingen da det er mye på privaten og jobb» 

Anonymkode: 9aa10...7d9

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 21.04):

«Hei! Jeg får dessverre ikke mulighet til å hjelpe deg med flyttingen da det er mye på privaten og jobb» 

Anonymkode: 9aa10...7d9

Jeg traff henne i går og sa det. Da sa hun: Du stiller bare opp på det du orker. Kanskje pakke noen esker, hjelpe til med vasking, henge opp gardiner eller noe sånt. 

Egentlig orker jeg ikke å hjelpe til med noe denne gangen. Sliter med vond rygg og har egentlig nok med jobb og mitt. Men vet at hun forventer at jeg iallefall hjelpe til med noe som ikke er tungt 

Skrevet

Holdt fast på det du har bestemt deg for. Hun får heller bli sur. Lykke til. 

Anonymkode: 5dd18...ab4

• Nyttig 2
Skrevet

"Ryggen min har slått seg helt vrang, så nå må jeg gjøre det mest nødvendige her hjemme og ikke overakstrenge den mer". 

Flyttehjelp var vanlig som unge, ikke som godt voksne 

Anonymkode: e7962...cb8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Ryggen min har slått seg helt vrang, så nå må jeg gjøre det mest nødvendige her hjemme og ikke overakstrenge den mer". 

Flyttehjelp var vanlig som unge, ikke som godt voksne 

Anonymkode: e7962...cb8

Hun har ikke mange å spørre om hjelp. Men da burde hil kanskje ikke flytte så ofte 🙈

Skrevet

Bare si det som det er. Virker ikke som hun trenger så mye hjelp.. er jo selve flyttingen som er et problem for en enslig person? Og den får hun jo hjelp til. 

Skrevet

Hvorfor flytter hun så ofte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg traff henne i går og sa det. Da sa hun: Du stiller bare opp på det du orker. Kanskje pakke noen esker, hjelpe til med vasking, henge opp gardiner eller noe sånt. 

Egentlig orker jeg ikke å hjelpe til med noe denne gangen. Sliter med vond rygg og har egentlig nok med jobb og mitt. Men vet at hun forventer at jeg iallefall hjelpe til med noe som ikke er tungt 

Dessverre orker jeg ikke det som du sier heller. Jeg sliter med vond rygg og har egentlig nok med jobb og mitt. Beklager, men ikke denne gangen i det hele tatt.

Skrevet
Tough cookie skrev (1 time siden):

Hvorfor flytter hun så ofte?

Jeg vet ikke helt. Hun finner bestandig på noe for at den nye leiligheten er bedre. En gang flyttet hun pga det var garasje der. Neste gang pga heis. En gang pga bomring. Nå flytter hun pga det er nærmere jobb. Men vet jo ikke om hun kommer til å jobbe på samme plass for alltid heller da 

Skrevet

Det er helt utrolig å forvente hjelp til pakking og vasking! Vask kan hun leie noen til, ikke forvente gratis vennetjenester for ørtende gang. Det var et ganske frekt svar hun kom med, jeg hadde mistet lysten til å hjelpe. 

Anonymkode: 43346...dc2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

'Ja selvsagt gjør jeg det. Mer enn det klarer jeg ikke. Du klarer fint å pakke dine egne esker og vaske etter deg selv. Henge opp gardiner klarer du fint selv. '

Anonymkode: 5e644...495

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er helt utrolig å forvente hjelp til pakking og vasking! Vask kan hun leie noen til, ikke forvente gratis vennetjenester for ørtende gang. Det var et ganske frekt svar hun kom med, jeg hadde mistet lysten til å hjelpe. 

Anonymkode: 43346...dc2

Ja, jeg kjenner på det jeg også 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

'Ja selvsagt gjør jeg det. Mer enn det klarer jeg ikke. Du klarer fint å pakke dine egne esker og vaske etter deg selv. Henge opp gardiner klarer du fint selv. '

Anonymkode: 5e644...495

Sist gang klaget hun hver dag over hvor sliten hun var. Hun har mye ting. Det er mange esker som skal pakkes. 

Skrevet (endret)

Jeg ville sagt det slik:" Jeg skulle så gjerne ha vært til hjelp med flyttingen. Men jeg  kan desverre ikke. Jeg har mye både på privaten og på jobb nå. "

Hun kan faktisk ikke forvente at du skal hjelpe henne hver gang. Hun flytter jo så ofte. 

Endret av Eloise12345
Skrevet

Det høres ikke ut som om dere er venninner, er dere det?

Å flytte 4 ganger på 11 år er ikke mye? Jeg synes du bør stille opp for venninna di, jeg! Som hun sier, hjelpe med det du orker.

Anonymkode: 7b30f...2bf

• Liker 3
Skrevet

Du vet; galskap er å gjøre som man alltid har gjort og forvente et annet resultat 🙂 Her må du ta i bruk en ny strategi.

Denne gangen må hun ordne opp alene. Vær dønn ærlig uten å gå rundt grøten. 

Noen vet det ikke selv, men trenger ekstra tydelige svar. 

Det vil nok føles uvant, men det er det eneste som hjelper. Heier på deg! :klappe:

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det høres ikke ut som om dere er venninner, er dere det?

Å flytte 4 ganger på 11 år er ikke mye? Jeg synes du bør stille opp for venninna di, jeg! Som hun sier, hjelpe med det du orker.

Anonymkode: 7b30f...2bf

Er ikke det mye? Jeg synes det. Blir 5 flytting snart no da på 11 år. 

Skrevet

4 ganger på 11 år er ikke voldsomt mye til flytting da. Når jeg bodde hjemme så bodde vi 15 steder på 18 år. Det er mye. Men utover det så er det bare å gjøre som de andre sier. "Jeg får ikke hjulpet deg denne gangen, beklager"

Anonymkode: 01539...9c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...