Gå til innhold

Høy anti-dpo som gir plagsomme symptomer? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plagsomme symptomer som jeg tror kan skyldes stoffskifte, som tremor, på grensen til undervekt tross høyt inntak av (sunn) ernæring, hyppige dobbeltslag og takykardi (hvilepuls på 100 og 130 når jeg er i bevegelse). Legen sier at det ser ok ut. Er det andre med tilsvarende nivåer som har symptomer? Har bestilt privattime til kardiolog fordi disse dobbeltslagene jeg har flere runder av daglig skremmer meg. 

IMG_3868.thumb.jpeg.5b7adba3eae6f24d0b3a0165edf43774.jpeg

Anonymkode: 6c7ac...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tpo*

Skrevet

Virker som om anti-TPO er veldig høy, men jeg kan ingenting om dette.

Rart legen ikke reagerer på dette. Se lenken under for informasjon om referanseområde og hva høye verdier kan tyde på.

https://analyseoversikten.no/analyser/40

Anonymkode: d0084...930

• Nyttig 1
Skrevet

Eh, fastlegen synes det er greit? Du må jo bytte fastlege. Altså forhøyet TPO betyr at det er en autoimmun prosess på gang i kroppen, det må faktisk følges opp for å se om det går over eller må medisineres. Fint at de tok FT4 og, hva med FT3? 
TPO'n må uansett følges med på. 

Anonymkode: 30671...7d7

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Eh, fastlegen synes det er greit? Du må jo bytte fastlege. Altså forhøyet TPO betyr at det er en autoimmun prosess på gang i kroppen, det må faktisk følges opp for å se om det går over eller må medisineres. Fint at de tok FT4 og, hva med FT3? 
TPO'n må uansett følges med på. 

T3 ble ikke målt av en eller annen grunn, den ble målt i fjor og var da på 5,4. Da var Anti-tpo på 300, så den er økende.

Bestilte time til spesialist i dag, har ikke råd til det men da blir jeg litt roligere. Stusser på at legen sier at jeg kanskje kan utvikle høyt stoffskifte senere, for tsh fra i våres var veldig lav og slik jeg har forstått det er høy tpo og høy f4 + lav tsh indikasjon på hypo og ikke hypertyreose. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

T3 ble ikke målt av en eller annen grunn, den ble målt i fjor og var da på 5,4. Da var Anti-tpo på 300, så den er økende.

Bestilte time til spesialist i dag, har ikke råd til det men da blir jeg litt roligere. Stusser på at legen sier at jeg kanskje kan utvikle høyt stoffskifte senere, for tsh fra i våres var veldig lav og slik jeg har forstått det er høy tpo og høy f4 + lav tsh indikasjon på hypo og ikke hypertyreose. 

Absolutt. Jeg fikk hypotyreose med høy TPO, mine FT3 og FT4 verdier var allerede lave da det ble tatt (etter høy TPO). Så ble satt rett på levaxin og liothyronin. Men dette er noe av hovedproblemet, fastleger kan ingenting om stoffskifte og nekter ofte å sjekke noe annet enn bare TSH, noe som er galskap. Jeg fikk medisiner privat jeg og. 
Men FT4'en din er ikke høy. (Dersom man har lavt stoffskifte skal den optimeres i øvre sjikte av ref. verdi med medisiner.) 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt. Jeg fikk hypotyreose med høy TPO, mine FT3 og FT4 verdier var allerede lave da det ble tatt (etter høy TPO). Så ble satt rett på levaxin og liothyronin. Men dette er noe av hovedproblemet, fastleger kan ingenting om stoffskifte og nekter ofte å sjekke noe annet enn bare TSH, noe som er galskap. Jeg fikk medisiner privat jeg og. 
Men FT4'en din er ikke høy. (Dersom man har lavt stoffskifte skal den optimeres i øvre sjikte av ref. verdi med medisiner.) 

Tusen takk, litt beroligende å høre noen som kan dette selv om jeg venter på time til spesialist. Godt ft4 ikke er veldig høy, jeg så den lå på øvre grensa. Litt deprimerende dette, har kusine og mor med stoffskifteproblemer og husker mamma slet masse med helsa før det omsider ble bra med medisiner. Mamma hadde først skyhøyt og ble hentet av ambulanse, så ble det plutselig for lavt 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...