AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 De har ikke barn selv heldigvis. Jeg og samboer har heller ikke barn. Men en gang drev vi og snakket om dette og de sa at de syns barn har godt av å få juling og at de syntes loven som sier det er forbudt å slå barn var noe tull. De sa at barn trenger å få juling for å lære og oppføre seg. Viste ikke hva vi skulle svare. Jeg syns dette er helt forferdelig. Blir provosert og kvalm. De var helt alvorlige og ikke fulle. Flere som kjenner noen med sånne meninger? Jeg trodde det hørte gamle dager til. Anonymkode: 00b9f...4fc
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har ikke barn selv heldigvis. Jeg og samboer har heller ikke barn. Men en gang drev vi og snakket om dette og de sa at de syns barn har godt av å få juling og at de syntes loven som sier det er forbudt å slå barn var noe tull. De sa at barn trenger å få juling for å lære og oppføre seg. Viste ikke hva vi skulle svare. Jeg syns dette er helt forferdelig. Blir provosert og kvalm. De var helt alvorlige og ikke fulle. Flere som kjenner noen med sånne meninger? Jeg trodde det hørte gamle dager til. Anonymkode: 00b9f...4fc Eh, nei kjenner ingen med sånne holdninger (såvidt jeg vet). Hadde nok meldt ifra til BV med en gang de får egne barn eller allerede før barnet blir født 😳 brukte de seriøst ordet «juling» ??? Anonymkode: 55116...b00 13
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, nei kjenner ingen med sånne holdninger (såvidt jeg vet). Hadde nok meldt ifra til BV med en gang de får egne barn eller allerede før barnet blir født 😳 brukte de seriøst ordet «juling» ??? Anonymkode: 55116...b00 Ja de brukte det ordet. Anonymkode: 00b9f...4fc
Fru Uperfekt Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har ikke barn selv heldigvis. Jeg og samboer har heller ikke barn. Men en gang drev vi og snakket om dette og de sa at de syns barn har godt av å få juling og at de syntes loven som sier det er forbudt å slå barn var noe tull. De sa at barn trenger å få juling for å lære og oppføre seg. Viste ikke hva vi skulle svare. Jeg syns dette er helt forferdelig. Blir provosert og kvalm. De var helt alvorlige og ikke fulle. Flere som kjenner noen med sånne meninger? Jeg trodde det hørte gamle dager til. Anonymkode: 00b9f...4fc Selv i gamledager var det ikke normen, selv om det var lovlig 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja de brukte det ordet. Anonymkode: 00b9f...4fc Håper de aldri får barn… Anonymkode: 55116...b00 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 Det er selvsagt ikke normalt i Norge. Hvis de er fra et annet land så kan det være veldig normalt. Og de lærer ikke at det ikke er normalt i Norge før barnevernet tar fra dem barna. Anonymkode: 04106...b0c 5
tussi84 Skrevet 26. oktober 2023 #7 Skrevet 26. oktober 2023 Kjenner ingen med de holdningene i foreldre generasjon. Derimot kjenner jeg noen på 80 + som mener ris på rumpa, og at ungene trenger å skrike seg i hjel for å utvikle lungekapasiteten. Men det var slik de vokste opp. Det var en annen tid da. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #8 Skrevet 26. oktober 2023 De to må aldri få barn. Da bør omgivelsene følge godt med i så fall. Helt hårreisende ondskapsfullt og ureflektert å si noe sånt. Og helt utrolig dumt! Alle vet jo bedre. Håper det ble en diskusjon av det. Ville hatt vansker med å forholde meg til slike mennesker i etterkant av en sånn samtale. Anonymkode: b4cd8...725 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #9 Skrevet 26. oktober 2023 Dette er ikke normale meninger i våre dager, og det er jo heller ikke lov. Jeg hadde aldri klart å la være å si noe. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det opp neste gang dere møtes og sagt klart fra at dette er ulovlig, dette er skadelig for barnet; det de oppnår er at barnet blir redd for foreldrene og skylder på seg selv, det er ikke bra for barnets utvikling. Også hadde jeg fulgt godt med når de får barn… Anonymkode: 65760...eb3 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #10 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke normale meninger i våre dager, og det er jo heller ikke lov. Jeg hadde aldri klart å la være å si noe. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det opp neste gang dere møtes og sagt klart fra at dette er ulovlig, dette er skadelig for barnet; det de oppnår er at barnet blir redd for foreldrene og skylder på seg selv, det er ikke bra for barnets utvikling. Også hadde jeg fulgt godt med når de får barn… Anonymkode: 65760...eb3 På en forenklet måte heter det mishandling. Jeg hadde ikke klart å ha sånne venner. Anonymkode: 55116...b00 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #11 Skrevet 26. oktober 2023 Hadde kuttet droppet dem som venner Anonymkode: 517a5...4e0 1
Tantemor Skrevet 26. oktober 2023 #12 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg hadde ikke klart å fortsette dette vennskapet. Hadde fortalt dem i klartekst hvorfor også 😲 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #13 Skrevet 26. oktober 2023 Ikke ta det så alvorlig så lenge de ikke har egne barn. Den dagen de får barn bør du kanskje følge litt ekstra med. Jeg har forøvrig en far og en bror som mener at barn av og til fortjener juling, men ingen av dem har noengang vært i nærheten av voldelige mot barn. Tror det er bare noe folk sier, tror ikke de faktisk ville gjort det. Anonymkode: 49fdf...06d 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #14 Skrevet 26. oktober 2023 De hadde ikke vært mine venner lenger. Anonymkode: b5c2f...a54
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Skrevet 27. oktober 2023 Det høres rart ut. Det er ikke sikkert de hadde ment det samme om de fikk barn, men det er godt de ikke har det. En kan bli virkelig overrasket over folk man trodde man kjente godt. Den her var drøy. Anonymkode: ad063...49f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #16 Skrevet 27. oktober 2023 Sikker på at de faktisk mente det? Jeg og flere av mine venner kan finne på å si at den og den ungen burde ha fått juling uten at vi faktisk mener det bokstavelig. For oss er det bare en litt ekstrem måte å si at ungen må settes på plass. Anonymkode: 69932...242 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #17 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sikker på at de faktisk mente det? Jeg og flere av mine venner kan finne på å si at den og den ungen burde ha fått juling uten at vi faktisk mener det bokstavelig. For oss er det bare en litt ekstrem måte å si at ungen må settes på plass. Anonymkode: 69932...242 🙄 Anonymkode: 0191d...b70
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #18 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det høres rart ut. Det er ikke sikkert de hadde ment det samme om de fikk barn, men det er godt de ikke har det. En kan bli virkelig overrasket over folk man trodde man kjente godt. Den her var drøy. Anonymkode: ad063...49f AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sikker på at de faktisk mente det? Jeg og flere av mine venner kan finne på å si at den og den ungen burde ha fått juling uten at vi faktisk mener det bokstavelig. For oss er det bare en litt ekstrem måte å si at ungen må settes på plass. Anonymkode: 69932...242 Det finnes veldig mange barn i dette landet som opplever vold hver eneste dag. Så dessverre er det folk som mener at det er helt greit. Anonymkode: 45e90...140 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #19 Skrevet 27. oktober 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: 🙄 Anonymkode: 0191d...b70 Det er helt vanlig uttrykk. Bruker det ikke selv, men hadde heller ikke reagert Anonymkode: 16e37...69b
Olive_North Skrevet 27. oktober 2023 #20 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er selvsagt ikke normalt i Norge. Hvis de er fra et annet land så kan det være veldig normalt. Og de lærer ikke at det ikke er normalt i Norge før barnevernet tar fra dem barna. Anonymkode: 04106...b0c Det høres veldig norskt ut å bruke ordet juling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå