Blackjack Skrevet 26. januar 2006 #1 Skrevet 26. januar 2006 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136586 Begynner de ikke i litt feil ende nå?? Hva med mat, klær og skoler først? :klø: Endret 26. januar 2006 av Blackjack
Gjest Aimable Amie Skrevet 26. januar 2006 #2 Skrevet 26. januar 2006 Synes det er et kjempeflott tiltak som satser på det eneste som kan hjelpe i lengden - barns utdanning
Gjest vimse Skrevet 26. januar 2006 #3 Skrevet 26. januar 2006 Jo, greit med trådløst nett og bla bla bla, men???? Det jeg tenkte på, batteri? Skal de gå og kjøpe det da??
Sohoy Skrevet 26. januar 2006 #4 Skrevet 26. januar 2006 Jo, greit med trådløst nett og bla bla bla, men???? Det jeg tenkte på, batteri? Skal de gå og kjøpe det da?? ← Eh...la du ikke merke til den sveiva? Regner med det kanskje har noe med saken å gjøre Forøvrig synes jeg det er flott!
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #5 Skrevet 26. januar 2006 Joda, er fint og flott og alt det der, men faren er vel tilstede for at disse selges kjapt så familien skal få råd til mat?
Blackjack Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2006 Joda, er fint og flott og alt det der, men faren er vel tilstede for at disse selges kjapt så familien skal få råd til mat? ← Sikkert nok. Så hva med å heller gi ungene mat med en gang?
Gjest vimse Skrevet 26. januar 2006 #7 Skrevet 26. januar 2006 Eh...la du ikke merke til den sveiva? ← Nei, jeg gjorde ikke det, beklager men nå må jeg bare
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #8 Skrevet 26. januar 2006 Sikkert nok. Så hva med å heller gi ungene mat med en gang? ← Mat, klær, lærere som kan undervise, hjelpe igang med å bygge infrastruktur... Er mye som er langt viktigere enn pcer til sultne barn
Gjest vimse Skrevet 26. januar 2006 #9 Skrevet 26. januar 2006 Nei, for å være helt alvorlig, jeg er ikke enig i dette tiltaket i det hele tatt.. Altså, jo, på lang sikt, et hendig redskap i utdannelsesøyemed, men på kort sikt ser jeg viktigheten av å få dekket grunnleggende basale behov, som det mest viktige, og jeg kan ikke se for meg at en grønn sveivepc kan gjøre særlig nytte der...
Blackjack Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2006 Blir litt som de som sender cder til fadderbarna sine fordi det ikke koster så mye i porto..
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #11 Skrevet 26. januar 2006 Blir litt som de som sender cder til fadderbarna sine fordi det ikke koster så mye i porto.. ← Er det virkelig noen som gjør det???
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #12 Skrevet 26. januar 2006 Det er mye mer de kunne gjort før de gav dem pc'er iallefall! Vi klarte oss fint uten pc'er da vi gikk på skolen og de fleste av oss har da blitt ganske smarte likevel..
Gjest Aimable Amie Skrevet 26. januar 2006 #13 Skrevet 26. januar 2006 Dere tar helt feil, faktisk. Dette er PC`er som skal stå på skolen og som skal erstatte skolebøker som skoler i fattige land ikke har råd til å kjøpe. Det er et flott tiltak som vil hjelpe barn i fattige land som ikke har et skikkelig skoletilbud idag.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #14 Skrevet 26. januar 2006 Dere tar helt feil, faktisk. Dette er PC`er som skal stå på skolen og som skal erstatte skolebøker som skoler i fattige land ikke har råd til å kjøpe. Det er et flott tiltak som vil hjelpe barn i fattige land som ikke har et skikkelig skoletilbud idag. ← Må da være langt rimeligere å fikse skolebøker, som heller da ikke vil være like attraktive å selge? At den skal stå på skolen gir meg ingen trygghet i det hele tatt - det stjeles en god del maskiner fra skoler i Norge i dag, og norske skoler har nok langt bedre sikkerhet enn skoler i land hvor de sliter med å få lært barna å lese og skrive
Sohoy Skrevet 26. januar 2006 #15 Skrevet 26. januar 2006 Men er det egentlig snakk pc'er til barn som er i akutt fare for å sulte ihjel? Jeg ville tro det var til barn som hadde i hvert fall litt mat, altså at de var i stand til å gå på skole og sånn. Noen som vet? Hvilke land osv. er det snakk om? Vimselims, du er søt altså
Gjest Aimable Amie Skrevet 26. januar 2006 #17 Skrevet 26. januar 2006 Klippet fra digi.no: I første omgang er Negropontes målgruppe for den nye maskinen utdanningsdepartementer i land som Kina, der rimelige bærbare med bredbåndsforbindelser kan være en rimeligere løsning enn masseproduksjon av lærebøker. I Kina er det i dag over 220 millioner skoleelever og studenter. Til Red Herring sier Negroponte at han vil bare etterkomme bestillinger på minst en million enheter i slengen. Han ser for seg at de bærbare PC-ene vil kunne erstatte papirbaserte lærebøker på samme måte som Frankrikes lettbrukte Minitel-terminal på 1980-tallet utkonkurrerte telefonkataloger – i tillegg til at de tilbyr nye tjenester i forhold til tradisjonelle lærebøker.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #18 Skrevet 26. januar 2006 Det finnes faktisk plenty av barn som går på skole og ikke sluter, på tross av at de er fattige. PC-kunnskap vil gi dem bedre mulighet til å ha kompetanse som i dag er forbeholdt de rike i det samme landet.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #19 Skrevet 26. januar 2006 Må da være mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Det er ikke sult som holder barn nede i mange land, det er det at muligheten til å strekke seg opp i systemet er stengt. Burde ikke FN & co samarbeide med noen andre enn de som driver med matutdeling? Hva da med de som driver med idrett, kulturopplæring, undervisning osv?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #20 Skrevet 26. januar 2006 Skal vi kort oppsummere med at denne tråden fikk fram fordommer om "de andre" i verden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå