Gå til innhold

Kjøpt defekt oppvaskmaskin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en oppvaskmaskin billig på Finn. Betalte 600 for den. Sto opplyst i annonsen at den ikke hadde vært i bruk på 10 mnd,men at den virket sist den var i bruk.

Dro å hentet den og betalte. Når jeg prøver å bruke den så virker den ikke. Sa ifra til selger og han vippset meg pengene tilbake. Nå vil han ikke komme å hente maskinen. Hva bør jeg gjøre? Er det han eller jeg som bør kjøre den på fyllingen? 

Anonymkode: 00e2f...8c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når selger var så real at du fikk kr tilbake så greit, ville jeg kjørt den til el-butikk og kastet den selv. 

• Liker 11
Skrevet

Selvsagt skal du kjøre den på dynga /nærmeste elektriske forretning.

Selgeren har absolutt vært fair.

Fatter ikke at du engang spør om dette...

Anonymkode: ffab8...530

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte en oppvaskmaskin billig på Finn. Betalte 600 for den. Sto opplyst i annonsen at den ikke hadde vært i bruk på 10 mnd,men at den virket sist den var i bruk.

Dro å hentet den og betalte. Når jeg prøver å bruke den så virker den ikke. Sa ifra til selger og han vippset meg pengene tilbake. Nå vil han ikke komme å hente maskinen. Hva bør jeg gjøre? Er det han eller jeg som bør kjøre den på fyllingen? 

Anonymkode: 00e2f...8c1

Sikker på at den ikke virker ? Virker displayet men når du lukker døra nekter han å starte programmet? Hvis så hadde min det problemet men etter å ha helt litt vann nedi bunnen og gnikka litt rundt der (mulig det er en sensor der som potensielt kan ha blitt skitten), så begynte min magisk å virke. Jeg vet ikke hvorfor eller hva jeg gjorde eller hvordan de greiene fungerer, men ville bare dele min erfaring i tilfelle dette var noe tilsvarende. 

Anonymkode: 004e2...264

• Liker 1
Skrevet

Han har jo sendt tilbake pengene. Han visste ikke at oppvaskmaskinen var defekt og trodde du fikk en som fungerte. Dermed er det du som må kaste den på dynga.

• Liker 2
Skrevet
Fountaine skrev (1 minutt siden):

Han har jo sendt tilbake pengene. Han visste ikke at oppvaskmaskinen var defekt og trodde du fikk en som fungerte. Dermed er det du som må kaste den på dynga.

Tenker det ikke gir selger rett til å dumpe problemet på kjøper. 

Her jeg bor må en betale for å levere el anfall og ts går da i minus. 

Anonymkode: 4c6c5...7f0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjør den på dynga sjøl om mulig 😀

Endret av Maskinfører
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor bor du da? Det er gratis å levere på butikker som selger slikt og på kommunale gjenvinningsstasjoner. 

Anonymkode: 8caa1...135

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor bor du da? Det er gratis å levere på butikker som selger slikt og på kommunale gjenvinningsstasjoner. 

Anonymkode: 8caa1...135

Liten bygd. Har 45 min kjøring til nærmeste kommunale gjenvinningsstadjon.  Ingen el foretning å levere hos. 

Så det er ikke slik at det nødvendigvis er lettvint og gratis å kvitte seg med ting. 

Om en ikke har bil å henger kommer jo lån av dette itillegg. 

Det er selvsagt ikke greit å dumpe dette på kjøper.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liten bygd. Har 45 min kjøring til nærmeste kommunale gjenvinningsstadjon.  Ingen el foretning å levere hos. 

Så det er ikke slik at det nødvendigvis er lettvint og gratis å kvitte seg med ting. 

Om en ikke har bil å henger kommer jo lån av dette itillegg. 

Det er selvsagt ikke greit å dumpe dette på kjøper.

Får du ikke oppvaskmaskinen oppi bagasjerommet? Hvis det er 45 min å kjøre så skjønner jeg det. Kan du ikke spørre selger om han kan hente den selv?

• Liker 1
Skrevet
Fountaine skrev (1 minutt siden):

Får du ikke oppvaskmaskinen oppi bagasjerommet? Hvis det er 45 min å kjøre så skjønner jeg det. Kan du ikke spørre selger om han kan hente den selv?

Jeg er ikke ts, jeg prøver bare å poengtere at det ikke er greit at selger. 

Beklager misforståelsen! 

Jeg ville ikke fått plass i bagasjen på min bil nei. 

Uansett bidrar denne selgeren til at finn får dårlig rykte. Om mange begynner å selge søpla si for å slippe en kjøretur, leie av bil henger og bruk av tid vil få tørre å kjøpe større gjenstander.  

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Da bor du definitivt ikke i Norge... I Norge er det ved lov påkrevd at forbrukere skal kunne levere EE-avfall gratis både til forhandlerledd og kommunale gjenvinningsstasjoner. 

• Liker 6
Skrevet
newman01 skrev (8 minutter siden):

Da bor du definitivt ikke i Norge... I Norge er det ved lov påkrevd at forbrukere skal kunne levere EE-avfall gratis både til forhandlerledd og kommunale gjenvinningsstasjoner. 

Jo jeg bir i Norge.  Men her jeg bor er det ikke gjenvinningsstasjon, og ingen el butikker. Coop tar selvsagt inn hårfønere og batterier men ikke større gjenstander.  Det er det kun en privatperson som gjør og personen skal selvsagt ha betalt for å kjøre det til nærmeste gjenvinningsstasjon ca 1 time unna. 

Skrevet

Kjøp aldri brukt vask/oppvaskmaskin.

Anonymkode: 69b68...bbd

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo jeg bir i Norge.  Men her jeg bor er det ikke gjenvinningsstasjon, og ingen el butikker. Coop tar selvsagt inn hårfønere og batterier men ikke større gjenstander.  Det er det kun en privatperson som gjør og personen skal selvsagt ha betalt for å kjøre det til nærmeste gjenvinningsstasjon ca 1 time unna. 

Men dette er jo da en privat transporttjeneste noen tilbyr. Det er fortsatt gratis å levere kassert EE-avfall, men noen private tar betalt for å transportere det for folk. 

• Liker 1
Skrevet

Det er en risiko du tar når du kjøper brukt. Du kunne ha testet hos selger før du kjøpte. Om det ikke gikk, kunne du latt være å kjøpe. Et brukt produkt som ikke har vært i bruk på nesten ett år, vel da får du det du får. Selger har sikkert vært helt ærlig angående varens tilstand sist hen brukte den. 

I tillegg fikk du pengene igjen?

Hadde jeg vært selger, hadde jeg ikke tenkt at det var mitt problem hvordan du kvittet deg med oppvaskmaskinen du nå har fått gratis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...