AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Del Skrevet 26. oktober 2023 Finnes det tynne ullsokker som er like gode og varme som hjemmestrikka tykke ullsokker? Eller ihvertfall tynnere, trenger ikke være kjempetynne. Anonymkode: 1fcaf...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg pleier å kjøpe Pierre Robert sine, både de helt tynne og de som er litt tykkere. De har høyere ullprosent enn f.eks Trysilsokken/Europris. Oppdaget de i fjor, digg å ha ullsokker i litt finere støvletter/skoletter. Vet at det fins dyrere og med større ullprosent, men jeg er fornøyd med P.R sine i hvertfall. 😊 Anonymkode: 33733...6dd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg bruker Pierre Robert. Fra matbutikkene. Om de er like varme som strikkede lester tviler jeg på, men jeg bruker kun joggesko på tur/jogging gjennom vinteren og fryser aldri med disse. De er tynne nok til å ikke utvide skoene. Anonymkode: 6936c...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Del Skrevet 26. oktober 2023 Har skrevet i "Barn og familie" fordi det gjelder barn på 3 og 5 år, burde presisert det. Tynne pierre robert funker nok ikke. Hvilke garn gir tynnere, men varme sokker? Kan jo strikke selv😊 Anonymkode: 1fcaf...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Del Skrevet 26. oktober 2023 De som Cubus selger i 5-pakke, 58 % ull. . Blir ekstra gode og varmeetter litt bruk og noen vask, eneste kjøpesokkene jeg har hatt som tover litt Anonymkode: 0b636...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 26. oktober 2023 #6 Del Skrevet 26. oktober 2023 Janus har ullfrottesokker. Lik tykkelse som fx Trysil/Ulvang, men høyere andel ull. Hvis du vil strikke selv er Fabel et tynt sokkegarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 26. oktober 2023 #7 Del Skrevet 26. oktober 2023 Sparkjøp har fra Safa også for den aldergruppen er jeg ganske sikker på (kjøpt for de litt yngre og litt eldre enn dine, så vil tro de har i mellom også). Ellers har også Cubus «vanlige» sokker bare i ullblanding. Bruker de selv og er veldig fornøyd. Kjøper større størrelse enn 3 og 5 år da 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 26. oktober 2023 #8 Del Skrevet 26. oktober 2023 Polarn og pyret har gode, tynne sokker med antiskli ulempen er at de er dyre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #9 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har skrevet i "Barn og familie" fordi det gjelder barn på 3 og 5 år, burde presisert det. Tynne pierre robert funker nok ikke. Hvilke garn gir tynnere, men varme sokker? Kan jo strikke selv😊 Anonymkode: 1fcaf...7e1 Vi er fornøyd med Hust & Claire med ull og bambus Anonymkode: ab0e5...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 26. oktober 2023 #10 Del Skrevet 26. oktober 2023 Skal du strikke selv, kan du f.eks. bruke Arwetta fra Filcolana. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #11 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har skrevet i "Barn og familie" fordi det gjelder barn på 3 og 5 år, burde presisert det. Tynne pierre robert funker nok ikke. Hvilke garn gir tynnere, men varme sokker? Kan jo strikke selv😊 Anonymkode: 1fcaf...7e1 Drops nord, blanding av alpakka og ull, forsterket og ment til sokker Generelt sett er sokkegarn som ikke er superwash varmest. Hillesvåg Fjord, også tynt sokkegarn som ikke er superwash. Anonymkode: 0b636...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #12 Del Skrevet 26. oktober 2023 Disse er gode: https://www.sparkjop.no/ullfrotte-sokker-2pk_215754?level_1=61713 Anonymkode: 70f4f...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #13 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Disse er gode: https://www.sparkjop.no/ullfrotte-sokker-2pk_215754?level_1=61713 Anonymkode: 70f4f...a56 Kan disse erstatte hjemmestrikket tror du? Det tynneste garnet jeg har strikket i er for pinne 2,5-3. Det er kanskje ikke garnet, men oppskrifta jeg strikker etter som må endres. Vurderer å strikke noe stretchy uten hæl, som sitter godt på foten og varer lenge. Synes at de med hæl bare passer en viss tid, når de er litt for store blir det jo så de tar litt mer plass i skoene og er ubehagelige. Tips til oppskrift på sokker som ikke er vide, men som er helt tett inntil foten, men utvider seg litt ettersom foten vokser? Uten hæl! Pleier noen barn å bruke annet enn tykke strikkesokker i bhg? Hvilke sokker har de da innerst? De er ute i kaldest 10 minus. Anonymkode: 1fcaf...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. oktober 2023 #14 Del Skrevet 26. oktober 2023 Disse er rimelige og fungerer topp for meg: https://www.europris.no/p-trysilsokk-str-41-45-ekstra-varm-191277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #15 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan disse erstatte hjemmestrikket tror du? Det tynneste garnet jeg har strikket i er for pinne 2,5-3. Det er kanskje ikke garnet, men oppskrifta jeg strikker etter som må endres. Vurderer å strikke noe stretchy uten hæl, som sitter godt på foten og varer lenge. Synes at de med hæl bare passer en viss tid, når de er litt for store blir det jo så de tar litt mer plass i skoene og er ubehagelige. Tips til oppskrift på sokker som ikke er vide, men som er helt tett inntil foten, men utvider seg litt ettersom foten vokser? Uten hæl! Pleier noen barn å bruke annet enn tykke strikkesokker i bhg? Hvilke sokker har de da innerst? De er ute i kaldest 10 minus. Anonymkode: 1fcaf...7e1 Jeg har disse selv og til meg vil jeg si de erstatter vanlig tjukkesokk. Mine to små har vanligvis en tynn ullsokk + tynne hjemmestrikkede i støvler/dockboots. I vintersko ullsåle + tynne ullsokker. Det er farmoren som har strikket de hjemmestrikkede til oss så vet dessverre verken oppskrift eller garn, men tror hun bare har brukt restegarn fra ymse genserprosjekt. Kanskje denne oppskriften kan funke?: https://www.petiteknit.com/collections/stromper/products/everyday-socks-7?variant=39494817742903 Anonymkode: 70f4f...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #16 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan disse erstatte hjemmestrikket tror du? Det tynneste garnet jeg har strikket i er for pinne 2,5-3. Det er kanskje ikke garnet, men oppskrifta jeg strikker etter som må endres. Vurderer å strikke noe stretchy uten hæl, som sitter godt på foten og varer lenge. Synes at de med hæl bare passer en viss tid, når de er litt for store blir det jo så de tar litt mer plass i skoene og er ubehagelige. Tips til oppskrift på sokker som ikke er vide, men som er helt tett inntil foten, men utvider seg litt ettersom foten vokser? Uten hæl! Pleier noen barn å bruke annet enn tykke strikkesokker i bhg? Hvilke sokker har de da innerst? De er ute i kaldest 10 minus. Anonymkode: 1fcaf...7e1 Banansokker! https://www.vistrikker.no/strikke-banansokker/ Disse sitter relativt godt, selv om de ikke har hæl, uten å bli for klumpete over foten. Oppskrifta er til litt tykkere garn, men bare å tilpasse maskeantall du legger opp så går det fint. Ellers er det spiralsokker eller tubesokker, ligger mange gratis oppskrifter på nett. Anonymkode: 0b636...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #17 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 23.19): Banansokker! https://www.vistrikker.no/strikke-banansokker/ Disse sitter relativt godt, selv om de ikke har hæl, uten å bli for klumpete over foten. Oppskrifta er til litt tykkere garn, men bare å tilpasse maskeantall du legger opp så går det fint. Ellers er det spiralsokker eller tubesokker, ligger mange gratis oppskrifter på nett. Anonymkode: 0b636...4ac Så kule de banansokkene var, aldri sett lignende før👌 Anonymkode: 1fcaf...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå