waco Skrevet 6. november 2002 #1 Skrevet 6. november 2002 Det er noe jeg har lurt på. Hver gang jeg prøver å belyse problemstillinger her på forumet, så ender det selvfølgelig med spetakkel og fornektelser fra deres side. Jeg har ved flere anledninger påpekt at kvinner flest er ganske misfornøyde med sin egen kropp og at det skyldes, - ikke mannen, men ANDRE KVINNER!... hehe... er det ikke det jeg har sagt hele tiden? Dere kan ikke skylde på mannen bestandig når det er deres egen feil. Dagbladet har igjen trykket en undersøkelse som bekrefter alle mine teser, bare 3 % av alle kvinner er fornøyde med deres egen kropp. Hele 6 av 10 synes at selvbildet av kroppen deres gjør dem deprimerte.... 9 av 10 kvinner er misfornøyd med sine egne lår. Og nå kommer det mest interessante, noe jeg har forsøkt å få frem flere ganger, nemlig det faktum at det er sju av ti kvinner la skylda for misnøyen og usikkerheten rundt kroppen sin på andre kvinner, og mente at det var mest sannsynlig at andre kvinner ville kritisere utseendet deres. Ser dere? Det er ikke menns feil at dere kommer til kort, men at dere ødelegger for hverandre. Hvis jeg skulle velge noen til å styre landet, eller være kaptein på min skute, så skal det være en med SELVTILLIT, og ikke ei vaklende hunnmøy som bare engasjerer seg i sin egen dårlige selvbilde og hvor mye andre hunnkvinner veier..... Nå forstår dere sikkert hvorfor jeg har prøvd å rope varsko i lang tid? Waco Men istedetfor forståelse får man trakassering..... hvor mye finner ikke vi menn oss i....?
Linnie Skrevet 6. november 2002 #2 Skrevet 6. november 2002 Bla bla bla bla bla bla bla bla..... Disse innleggene dine begynner å bli ganske like og kjedelig å lese nå Waco.... Finn på noe nytt snart da!!! *Gjesp*
waco Skrevet 6. november 2002 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2002 Ser at dere er avvisende når det kommer til statestiskte forklaringer...... Men det har jeg jo egentlig merket for lenge siden...
jojobing Skrevet 6. november 2002 #4 Skrevet 6. november 2002 kjære waco bare for å kommentere overskriften; slapp av -selv DU tar kommer nok til å ta feil en dag og så må jeg bare tilføye at jeg er imponert over hvor opptatt du er av kvinner... du er jo mye mer her på KG enn det jeg er.. har du lyst til å dele med oss grunne til at du er langt over gjennomsnittet (for menn) opptatt av å diskutere kvinnerelaterte emner..? bare litt synd at du har et generelt syn på kvinner som gjør at du sikkert er svært rask til å skremme vekk dem du evt måtte få kontakt med.. mitt tips til deg på den fronten er å lese mer og skrive mindre her på KG
Lionda Skrevet 6. november 2002 #5 Skrevet 6. november 2002 Hvorfor du alltid har rett? Fordi du er mann, såklart! Er ikke det innlysende? Lille kranglefant-snuskerusken vår!
waco Skrevet 6. november 2002 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2002 Jeg hadde en uro istad.... en bitteliten følelse... og den feelinga gikk ut på at jeg pessimistisk nok trodde at dere kom til å diskutere meg som privatperson istedetfor sak. Kan dere ikke heller kommentere tallene, gå til www.dagbladet.no og sjekk selv! Hva kan ÅRSAKENE til at damer generelt sett er så misfornøyde, og hva kan vi ALLE gjøre for å BEDRE på disse forholdene? Nå har vi problemstillingen klar og tydelig fremfor oss, og da kan dere godt komme med innlegg slik at vi kan nyansere og diskutere grunner til kvinners manglende selvbilde. Waco
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #7 Skrevet 6. november 2002 og n å er du kommet tilbake hit til oss waco, bare for å prøve å provosere oss bittelitte grann? Kjære alle sammen som leser dette: dere som ikke er kjent med waco ; han greier ikke å besvare innlegg som er mer intelligent enn det han selv skriver, eller hvis noen kommer med et svar som han vet er riktig, men nekter selvsagt for det uansett... så nå vet dere det. Over til det du skulle ta opp: jeg tror det finnes like mange misfornøyde gutter som jenter med hensyn til kropp og utseende... hvem er det som misbruker anabole steroider da? hmmm kan det være mannfolk? for å prøve å få større muskler? ja! Jeg vet at det finnes like mange misfornøyde gutter som jenter når det kommer til kropp og utseende... så i grunnen var dette et tulle innlegg fra deg waco. synes JEG. :o
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #8 Skrevet 6. november 2002 kvinners manglende selvbilde? hvorfor i alle dager skulle vi diskutere det? jeg har et bra selvbilde.. ikke for oppblåst og ikke for dårlig.. rimelig nyansert.. husk at selvinnsikt og selvkritikk også er viktig.. ikke bare selvtillit.. noen kvinner og noen menn har dårlig selvtillit.. av mange ulike årsaker.. det er godt mulig at den dagbladet-artikkelen (som jeg ikke gidder å lese; litt for uinteressant) peker på noen faktorer som kan gi kvinner dårligere selvtillig... men det som betyr noe er jo hva som ødelegger selvtilliten til den enkelte.. generaliseringer som dette er svært lite interessante for flertallet.. tror jeg.. men du som er mann.. hvorfor er du så opptatt av dette? og hva er det egenlig å diskutere?
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #9 Skrevet 6. november 2002 husk at selvinnsikt og selvkritikk også er viktig.. ikke bare selvtillit.. noe å tenke på for deg det waco.. eller hva sier du? stilen på hjemmesida di (og ikke minst bildet!) tyder i alle fall på større problemer på selvinnsikts siden enn på selvtillitts siden.. dersom du vil ha noen tips på å se litt mer "hyggelig" ut (bildet gjør deg en smule "klysete".. men jeg ser jo at du har potensiale til å se mye koseliger ut.. dersom du hadde villet!) .. så kanskje du kan få noen tips på helse, velvære osv sidene her på KG
Kristian (71) Skrevet 6. november 2002 #10 Skrevet 6. november 2002 stilen på hjemmesida di (og ikke minst bildet!) tyder i alle fall på større problemer på selvinnsikts siden enn på selvtillitts siden.. dersom du vil ha noen tips på å se litt mer "hyggelig" ut (bildet gjør deg en smule "klysete".. men jeg ser jo at du har potensiale til å se mye koseliger ut.. dersom du hadde villet!) .. så kanskje du kan få noen tips på helse, velvære osv sidene her på KG Vel gjest, her skriver waco i denne tråden om "eget selvbilde" hos folk (selv om han kun snakker om jenter her), men han snakker om at man skal ha bedre selvbilde og ikke være så opptatt av hva andre måtte mene om seg selv eller at andre skal rakke ned på andre av hvordan de ser ut eller er.... og dersom han selv er fornøyd med egen hjemmeside og fornøyd med eget utseende (om det i det hele tatt er han som er avbildet) så må han få lov til å være fornøyd med seg selv vel? Han har da ikke bedt om din mening på om han ser bra ut eller ikke?
waco Skrevet 6. november 2002 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2002 Helt enig Kristian, du har skjønt det! Når jeg trekker frem en undersøkelse ifra Dagbladet så er ikke det det samme som at vi skal kommentere mitt utseede. Waco Men det er vel gjerne sånn kvinner diskuterer når dem går tom for argumenter....
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #12 Skrevet 6. november 2002 du vil altså ikke diskutere deg selv.. men kvinner, kvinner og atter kvinner.. det synes jeg vitner om stor mangel på vilje til selvkritikk.. særlig når du samtidig skal være så kritisk og usakelig overfor andre, så synes jeg du burde ha litt høyere terskel for velmente råd i din retning også.. for å være helt ærlig synes jeg det er svært merkelig å være så interessert i å finen seg dame som hjemmesida di er samtidig som du benytter en hver anledning til å hakke og pirke på kvinner generelt.. det var derfor jeg antok at du hadde problemer med å finne deg jenter og derfor tar din frustrasjon ut på jenter generelt i stedet.. (ala; det er ikke meg det er noe galt med; det er alle jenter) mitt råd er å se på kvinner som enkeltindivider; akkurat som du bør se på menn som enkeltindivider. Vær litt mindre opptatt av generelle kjønnstrekk og se heller etter akkurat de personlige egenskapene du er interessert i.. og et velig viktig sjekketips; overskriftinnlegget ditt er et dårlig utsagn.. veldig få mennesker er interessert i en partner som har et slik utgangspuknt at det tror de alltid har rett.. tror jeg da.. for jeg er i alle fall glad for at jeg har en kjæreste som kan inrømme at han ikke er ufeilbarlig og at han ikke vet all ting.. (derfor tvinger jeg ham heller aldri til å inrømme feil i ettertid.. )
Gjest sexysadie Skrevet 6. november 2002 #13 Skrevet 6. november 2002 Waco spør: Hvorfor har jeg alltid rett? Har du d da,vennen???
waco Skrevet 6. november 2002 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2002 Hallo? Det må da gå an å diskutere kvinner??? Dere burde tatt det som et kompliment at jeg gidder bry meg med damer, og ikke holder meg unna dem, som de fleste andre menn. Hovedproblemet med damer er at når vi skal diskutere åpenbare kjønnsforskjeller, som f eks at kvinner tjener dårligere enn menn, eller grunnen til at det er så få lederkvinner, - så er vi nødt til å diskutere kvinner også, dere er jo tross alt hovedproblemet. Det jeg også lurer på, er hvorfor kvinner alltid skylder på mannen, enten det er arbeidstid eller voldtektsoverfall, hvorfor kan aldri kvinner gå litt inn i seg selv, og innrømme sin egen atferd, slik at vi kan debattere objektivt et samfunnsengasjerende tema, - istedetfor å prate om meg som privatperson? Waco Stolt av hjemmesiden.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #15 Skrevet 6. november 2002 Waco skrev: Det jeg også lurer på, er hvorfor kvinner alltid skylder på mannen, enten det er arbeidstid eller voldtektsoverfall, hvorfor kan aldri kvinner gå litt inn i seg selv, og innrømme sin egen atferd, Hvordan kan jeg skylde på meg selv, Waco, når jeg blir voldtatt når jeg går bortover veien i helt vanlig klær? Skal jeg skylde på meg selv fordi jeg tilfeldigvis må gå der på vei hjem fra trening i mørket? Skal jeg skylde på meg selv fordi jeg ikke klarte å ta igjen? Skal jeg gå inn i meg selv og tenke etter om jeg oppfordret han til å voldta meg? Eller skal vi skylde på den gærne MANNEN som var syk i hue sitt, og voldtok meg uten at jeg har gjort NOE som helst???? Du veit FAEN ikke alltid hva du snakker om WACO!!! Så skjerp deg og tenk deg litt om før du kaster ut av deg ting som du tydeligvis ikke alltid har peiling på!!!
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #16 Skrevet 6. november 2002 Hallo? Det må da gå an å diskutere kvinner??? Dere burde tatt det som et kompliment at jeg gidder bry meg med damer, og ikke holder meg unna dem, som de fleste andre menn. de fleste menn holder seg unna damer??!? her har jeg virkelig gått glipp av noe!! waco, du waco.. og så må jeg bare komme med en liten kommentar til før jeg gir meg på denne usakelige tråden; dersom du ønsker en saklig debatt, så kunne du jo gå forann med et godt eksempel (jeg har forsatt til gode å se et virkelig saklig og objektiv innlegg fra deg) og et annet tips er at du sannsynligvis vil få flere seriøse og saklige svar og mindre personangrep dersom du selv laget innlegg som ikke var fult så "pekende" (peker på andre grupper og vekk fra deg selv); mer konstruktiv i stedet for så negativ.. osv
waco Skrevet 6. november 2002 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2002 Okay jeg skal prøve.... hmm.. hvor har vi feilet? Hvordan kan vi minske på skadevirkningene av å ha kvinner i arbeid? VI må tenke nytt! Heldigvis ser fremtiden lys ut! Vi har mye positivt i vente. De fleste damer jeg har snakket med (utenfor kg) er helt enige i at kvinnesaken har gått alt for langt. Vi er vel ganske lei kvinneforvaltning nå om dagen. Waco Optimist på vår alles vegne... =)
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #18 Skrevet 6. november 2002 Hvorfor svarte du ikke på det jeg skrev Waco??? Jeg er siste gjest på side 1... Er det fordi at når alt kommer til alt, så har du ikke baller til å svare når det kommer sånne innlegg?? Eller har du sluppet opp for teite kommentarer??
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #19 Skrevet 6. november 2002 Hvordan kan vi minske på skadevirkningene av å ha kvinner i arbeid? hva f***?? og hvor har "kvinnesaken" gått for langt? i mitt syn har likestillig gått for langt i det den bikker over kanten, slik at menn blir mindre likestilte.. jeg er i alle fall stolt feminist.. og jeg tror det er veldig få kvinner i dag som er villig til å gi fra seg noen av de likestilte rettighetene kvinner har.. hva er det du ville ha endret waco? bortsett fra kvinner generelt da.. vi vet jo at det i ditt syn er svært få bra ting med kvinner.. uff og uff.. :o
waco Skrevet 6. november 2002 Forfatter #20 Skrevet 6. november 2002 Grunnen er at jeg trodde dere var samme gjest, dere kaller dere det samme, og det er ikke min feil. Vi bør sette litt mer krav til damer, for eksempel sosialtjeneste et år, akkurat som menn har verneplikt. Vi bør pælme alle likestillingsombud og likestillingslover på bålet. Waco
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå