AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Får jeg et vedtak med reduksjon i uføretrygd året etter? Regnes det som feilutbetaling og beløp jeg må betale tilbake? Noen som vet? Anonymkode: 9f25b...785
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Det som skjer er at du får mindre utbetalt i trygd. Det skal lønne seg å være i jobb. Men pass bare på å melde inn forventet inntekt på innteksplanleggeren på nav. Anonymkode: f89e1...f24
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som skjer er at du får mindre utbetalt i trygd. Det skal lønne seg å være i jobb. Men pass bare på å melde inn forventet inntekt på innteksplanleggeren på nav. Anonymkode: f89e1...f24 Du får "løpende" vedtak alt etter hvor mye du melder inn at du tjener på jobb. Nav følger med på skatteetaten hvor mye du tjener. Anonymkode: f89e1...f24
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Får jeg et vedtak med reduksjon i uføretrygd året etter? Regnes det som feilutbetaling og beløp jeg må betale tilbake? Noen som vet? Anonymkode: 9f25b...785 Nei, du beholder uføregraden din i opptil 10 år. Ja, du må betale noe tilbake, men det graderes avhengig av hvor mye over du tjener. Som den over skrev samkjører nav med skatteetaten/arbeidstakerregisteret. Det beste er om du registrerer med en gang du vet du tjener for mye, så slipper du slemt etteroppgjør året etter. Anonymkode: 0d00d...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det som skjer er at du får mindre utbetalt i trygd. Det skal lønne seg å være i jobb. Men pass bare på å melde inn forventet inntekt på innteksplanleggeren på nav. Anonymkode: f89e1...f24 Hva skjer om jeg ikke bruker inntektsplanleggeren? Blir jeg straffet økonomisk? Anonymkode: 9f25b...785
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 Lønner det seg alltid å jobbe mest mulig, eller kan det etter etter et beløp bli ulønnsomt? Anonymkode: 9f25b...785 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #7 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva skjer om jeg ikke bruker inntektsplanleggeren? Blir jeg straffet økonomisk? Anonymkode: 9f25b...785 Nei, du må bare betale tilbake i ettertid i stede for løpende. Oppgjøret kommer på slutten av året. Anonymkode: 5e7a7...925 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå