AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Hei! Jeg har en på litt over 7 uker som plutselig og brått har endret søvnmønster og humør for tre dager siden. Fra å være en ganske fornøyd baby som sover 13-16 timer (3-4 timer sammenhengende) i døgnet til å sove helt ned i 8 timer i døgnet (max en time sammenhengende). Det er vanskeligere å få han til å sove, og det eneste som av og til hjelper er å svøpe og pakke han i vognposen. Han er mye mer sutrete, misfornøyd og trenger mer kos og nærhet. Prøver å la han sove på brystet mitt, men der finner han roen i 10-20 min før han blir urolig. Likevel kan jeg ikke legge han fra meg uten at han begynner å gråte. Blir litt bekymret av at han sover så lite og kun maks en time sammenhengende. Er alene, så er helt utslitt av å bære, kose og være ute søvn selv. Er det flere som har opplevd dette? Og er dette noe som kan være en kortvarig fase? Har ikke inntrykk av at han har noe luft/magesmerter. Og om det er relevant, så startet vi med Semperdråper for en uke siden fordi helsesøstera mente det kunne hjelpe mot sprutgulp. Anonymkode: db19a...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Min er like gammel og er også mer urolig, spesielt ettermiddag/kveld. Jeg tenker at det kan være kveldsuro? https://ammehjelpen.no/kveldsuro/ Her er det også vanskelig å få til gode dupper på dagtid. Frem til nå har hun kunnet sove godt på brystet, men nå blir hun lett forstyrret og våkner fortere. Har ikke sjans til å legge henne ned i f.eks babyerede, hun våkner umiddelbart. Hun kan sove lenger i vogn(men våkner straks den stopper å trille) eller i bæresele (best hvis man er i bevegelse). Det er slitsomt!❤️ Håper det går seg til for dere. Anonymkode: 3f89b...2f0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Vår snudde også etter ganske nøyaktig 7 uker. Gikk seg litt til da baby var 3-4 måneder, før det løsnet helt i 10-måneders alderen 😅 Anonymkode: ffc50...f7f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 De små våkner mer til når de er et par måneder gamle. Plutselig oppdager de at det er en hel verden å utforske der ute ☺️ Og da er det jo ikke like lett å sovne. Og de vil ha mer trygghet og nærhet fra mor/far ☺️ Så gi dem det 🧡 Anonymkode: ab68d...35d 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Har ikke opplevd akkurat det samme som deg, men ja, det er i hvertfall vanlig at baby stadig endrer søvnmønster. Babyen min sov ikke så mye på dagtid, og maks en halvtime om gangen (og kun i bevegelse, så lite avslapning på meg 😬). Høres ut som det er en overgangsfase for babyen din, det vil nok stabilisere seg snart . Anonymkode: a23f3...8d7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Les om "the wonder weeks". Mine 2 fulgte "oppskriften" slavisk, så var deilig å vite hvorfor ting var som de var, og hva som kom til å komme, spesielt med nr 1 😅 Anonymkode: e578c...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå