AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Hei! Jeg har rett til 2 timer ammefri per dag, men har opparbeidet meg en del avspasering og finner ikke ut hvordan dette funker. Jeg jobber jo i praksis 6 timer om dagen da jeg kommer en time senere og drar en time tidligere. La oss si jeg har 6 timer avspasering, vil det da dekke en hel dag eller må jeg ha 8? Anonymkode: fa619...0a9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Hvis du skal bruke avspaseringstimer for å få fri en hel dag, da må du nok bruke 8 timer. Ammefri regnes ikke som avspasering. Du får ammefri når du jobber mer enn 5.5 time Anonymkode: 73d69...033 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg brukte tidligere i alle fall ammerfri selv om jeg avspaserte. Fikk aldri noen tilbakemelding at det var galt av meg. Anonymkode: 993b8...013
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 Egentlig skal man jobbe et visst antall timer en dag for å få rett til å ta ut ammefri. Men på min jobb kunne jeg nok ført 2 timer ammefri og 6 timer avspasering, de var ikke så nøye på det. Men ikke sikkert din arbeidsplass er like grei da. Anonymkode: f6e6b...35d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du skal bruke avspaseringstimer for å få fri en hel dag, da må du nok bruke 8 timer. Ammefri regnes ikke som avspasering. Du får ammefri når du jobber mer enn 5.5 time Anonymkode: 73d69...033 Ja, det er det jeg regner med egentlig. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg brukte tidligere i alle fall ammerfri selv om jeg avspaserte. Fikk aldri noen tilbakemelding at det var galt av meg. Anonymkode: 993b8...013 Min sjef er rigid som fy, så jeg tør ikke gjøre noe uten at det er klarert med ham. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Egentlig skal man jobbe et visst antall timer en dag for å få rett til å ta ut ammefri. Men på min jobb kunne jeg nok ført 2 timer ammefri og 6 timer avspasering, de var ikke så nøye på det. Men ikke sikkert din arbeidsplass er like grei da. Anonymkode: f6e6b...35d Ja, jeg jobber de timene jeg skal for å få ha ammefri, så det er ikke noe problem. Tror jeg blir å holde meg til å bruke 8 timer = 1 arbeidsdag, med mindre jeg avspaserer noen timer. Anonymkode: fa619...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå