Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har rett til 2 timer ammefri per dag, men har opparbeidet meg en del avspasering og finner ikke ut hvordan dette funker. Jeg jobber jo i praksis 6 timer om dagen da jeg kommer en time senere og drar en time tidligere. La oss si jeg har 6 timer avspasering, vil det da dekke en hel dag eller må jeg ha 8? 

Anonymkode: fa619...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal bruke avspaseringstimer for å få fri en hel dag, da må du nok bruke 8 timer. Ammefri regnes ikke som avspasering. Du får ammefri når du jobber mer enn 5.5 time 

Anonymkode: 73d69...033

• Liker 4
Skrevet

Jeg brukte tidligere i alle fall ammerfri selv om jeg avspaserte. Fikk aldri noen tilbakemelding at det var galt av meg.  

Anonymkode: 993b8...013

Skrevet

Egentlig skal man jobbe et visst antall timer en dag for å få rett til å ta ut ammefri. Men på min jobb kunne jeg nok ført 2 timer ammefri og 6 timer avspasering, de var ikke så nøye på det. Men ikke sikkert din arbeidsplass er like grei da. 

Anonymkode: f6e6b...35d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du skal bruke avspaseringstimer for å få fri en hel dag, da må du nok bruke 8 timer. Ammefri regnes ikke som avspasering. Du får ammefri når du jobber mer enn 5.5 time 

Anonymkode: 73d69...033

Ja, det er det jeg regner med egentlig.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg brukte tidligere i alle fall ammerfri selv om jeg avspaserte. Fikk aldri noen tilbakemelding at det var galt av meg.  

Anonymkode: 993b8...013

Min sjef er rigid som fy, så jeg tør ikke gjøre noe uten at det er klarert med ham.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Egentlig skal man jobbe et visst antall timer en dag for å få rett til å ta ut ammefri. Men på min jobb kunne jeg nok ført 2 timer ammefri og 6 timer avspasering, de var ikke så nøye på det. Men ikke sikkert din arbeidsplass er like grei da. 

Anonymkode: f6e6b...35d

Ja, jeg jobber de timene jeg skal for å få ha ammefri, så det er ikke noe problem. 

Tror jeg blir å holde meg til å bruke 8 timer = 1 arbeidsdag, med mindre jeg avspaserer noen timer.

Anonymkode: fa619...0a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...