Gå til innhold

Pynte bløtkake dagen før

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går dette an å gjøre? Pynte med krem osv kvelden før og servere neste ettermiddag? Har ikke tid samme dag.

Anonymkode: bff23...299

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går for så vidt an.

Men: Kremen vil avgi litt "vann". Og sørg for at kaken er veldig godt pakket inn i plast/lokk før du setter den i kjøleskapet. 

Anonymkode: 88b8e...94e

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Går helt fint, pynt den på kvelden, sett den i eks ei kake tine, ha den kald hele tiden så går dette helt strålende. Gjort det mange ganger.. pisk bare kremen godt nok, men ikke så mye at den blir smør da😉

Skrevet

Bløtkaker blir best når de får stå og trekke ett døgn.  Venter man til siste dag så blir den tørr.  

Skrevet

En mulighet er å legge på kremen, fylle og gjøre kaken klar ellers, og så venter du med selve pynten (frukt etc.) til like før gjestene kommer.

Anonymkode: 63eea...c08

• Liker 2
Skrevet

Det går fint mamma gjorde alltid det :) 

Skrevet

De blir bedre når de har fått en dag til å sette seg, mer saftig 

Anonymkode: d37dd...440

Skrevet
Amossa skrev (11 timer siden):

Bløtkaker blir best når de får stå og trekke ett døgn.  Venter man til siste dag så blir den tørr.  

Enig med deg😊

Anonymkode: 4b145...eae

Skrevet

Jeg pleier å lage den ferdig med fyll og et lag krem utenpå dagen før, så pynter jeg den samme dag den skal serveres.

Anonymkode: 23d17...3a3

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg synes kremen alltid er litt tvilsom dagen etter. Mulig at andre gjør noe som får den til å holde seg bedre, men jeg hadde ikke laget til dagen før.

Anonymkode: a6fc2...dd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Uff, jeg synes kremen alltid er litt tvilsom dagen etter. Mulig at andre gjør noe som får den til å holde seg bedre, men jeg hadde ikke laget til dagen før.

Anonymkode: a6fc2...dd7

Og jeg er helt enig med deg!

Nå lager jeg som regel marsipankake og ikke bløtkake, men jeg syns kremen i vanlig bløtkake får "kjøleskapssmak" etter en natt der, selv om den har stått i kaketine med tett lokk.

Marsipankake kan derimot godt lages dagen før, men det er sikkert en smakssak.

Hvis man dynker kaken ordentlig så blir den uansett ikke tørr.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 15.24):

Går dette an å gjøre? Pynte med krem osv kvelden før og servere neste ettermiddag? Har ikke tid samme dag.

Den blir bedre når alt er trukket. 

Skrevet

Krem smaker kjøleskap etter å ha stått i kjøleskap over natt. Ikke godt. Ville laget krem og pyntet samme dag. 

Anonymkode: ea1ce...c49

Skrevet

Takk for svar. Problemet er at jeg må reise veldig tidlig på morgenen og er ikke hjemme igjen før kaken skal serveres, så jeg har egentlig ingen tid til å pynte samme dag med mindre jeg står opp på natten, mao utgjør det.. 6-7 timer mindre i kjøleskap men fortsatt 8-9 timer i kjøleskap før servering så jeg ser ikke helt for meg å unngå "kjøleskapssmaken". Vil det hjelpe å bruke kaketine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...