Gå til innhold

Menstruser

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo i prinsippet det samme som bind? 

Har bare brukt menstruse under trening i tilfelle lekkasjer (thank u fødsler), men skal prøve å bruke under mensen neste gang etter å ha lest erfaringene her 😊

Anonymkode: db0b2...1d6

Bind skifter man flere ganger til dagen. Hvor ofte skifter man denne trusa?

Anonymkode: 86e96...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

lest at de skal holde 8-10 timer (litt forskjell fra merke til merke sikkert) Jeg har dog ikke testet selv ennå.

Anonymkode: 8d313...fe5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kikket på noen på Lindex.no nå og det sto at en slik truse holder samme mengde blod som to bind eller to tamponger, og kunne brukes i opptil 10 timer. De skulle jo da i teorien holde fra man går hjemmefra om morgenen, hele arbeidsdagen og til man kommer hjem og får skiftet. 

Anonymkode: 3debd...8c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva i alle dager.. høres ekkelt ut. Takker meg til tamponger og bind. 

For tamponger er ikke ekkelt?

Anonymkode: 34232...790

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to fra Lindex, jeg er veldig fornøyd. De er litt store i størrelsen

Skrevet
Olive_North skrev (37 minutter siden):

Jeg har to fra Lindex, jeg er veldig fornøyd. De er litt store i størrelsen

Så om jeg bruker M i bukser, så bør jeg ta M eller S tror du? Må bestille på nett da de ikke har de her...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så om jeg bruker M i bukser, så bør jeg ta M eller S tror du? Må bestille på nett da de ikke har de her...

Jeg bestiller s...føler at de sitter litt trangere he he

Skrevet
Sofakona skrev (44 minutter siden):

Jeg bestiller s...føler at de sitter litt trangere he he

og du er da M i bukser/truser ellers?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva i alle dager.. høres ekkelt ut. Takker meg til tamponger og bind. 

Ja for det er ikke ekkelt.

Anonymkode: d38be...3ed

• Liker 2
Skrevet

Ja for det er ikke ekkelt.

Det skifter man og kaster etter noen få timer, mens denne trusa har man på seg 8-10 timer..?! Æsj. 

Skrevet

Kan nevne at Lindex har 20% avslag på menstruser nå. 

Anonymkode: 34560...305

• Nyttig 1
Skrevet

Det skifter man og kaster etter noen få timer, mens denne trusa har man på seg 8-10 timer..?! Æsj. 

Når du ikke kjenner lukt og det ikke føles fuktig så ja. Datteren var på cup i sommer og på grunn av litt manglende rene dofasiliteter gikk med en sånn truse fra 8-19 uten at det føltes ekkelt.  (for skittent til å orke å bytte noe)  Jeg har vasket de på kvelden og den fanger opp mye vann når jeg skrubber flekkene så ser den holder og de lukter ikke.  

Anonymkode: 5e0ff...6cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så du dømmer uten å ha prøvd…? Veldig modent.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har flere fra Lindex og er kjempefornøyd. Har både med høy og medium absorsjonsevne, og bruker begge deler (høy de første dagene). Kan skrive under på at det ikke lukter, og varer gjerne 8-10 timer så jeg slipper å bytte på jobb. Har aldri hatt lekkasjer heller, det hadde jeg med ofte med bind/tampong. 

Anonymkode: 65bac...576

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

For du har aldri hørt om at tamponger faktisk er så ekkelt at du kan få tampongsyken om du er uheldig eller glemte deg en dag? Det er jo absolutt ikke ekkelt eller veldig gøy. Jeg har nettopp satt inn spiral og fikk vite av gynekolog at tamponger skulle jeg i hvertfall ikke bruke nå pga infeksjonsfare, vil si det er ganske ekkelt.

Jeg vil gjerne prøve menstruse, virker befriende.

Anonymkode: abe33...f89

Skrevet

Jeg er så nysgjerrig på disse trusene, tusen takk til dere som deler erfaringer. Tror jeg må bestille noen jeg også. 

Anonymkode: de91c...b4b

• 2 uker senere...
Skrevet

i forhold til vask, hvordan gjør dere det? Skyller de og samler opp til man har brukt flere eller setter dere på vaskemaskin med 1 og 1 truse??

Skrevet

Min datter  har en fra lindex og 6 fra iconica. Hun velger lindex sin til slutt. Iconica har litt lenger innlegg bakover. Noe hun føler er tryggest. Ikke brukt bind på lenge. Hun er trygg på skolen hele dagen. Lette å skylle, noe hun selvfølgelig selv.  Vaskes på 40 grafer. Tørker fort

Anonymkode: d6f4c...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...