Gå til innhold

Er det «klikkete» i området der dere bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hva erfaringer folk har med dette. Si gjerne ca hvor i landet du bor og om både skole, bhg og nabolag er inkluderende og gir en følelse av å være åpent , eller det motsatte? 

Anonymkode: 1e392...b76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke. Kjenner ingen av naboene. Jeg visste hvem ei var, men hun er nå på sykehjem pga demens. Kjenner døtrene hennes, men de passer kun på huset fra tid til annen.

Bor på landet, så er avstand mellom boligene. Ser lys fra to naboer, men ikke noe mer.

Det var klikker der vi bodde før i en mindre by. Ingen åpenhetsfølelse.

Anonymkode: 1eaaa...155

Skrevet

Jeg bor i Kristiansand. Utrolig koselig nabolag jeg bor i nå og har bodd i i ca 6 år. Jeg leier, og det er en god del barnefamilier i området, men jeg er tatt varmt med inn i varmen. Nesten litt for godt 🤣 Ikke sååå gira på dugnad på lekeplassen når jeg ikke har barn selv, men når jeg blir personlig invitert så stiller jeg. Er på hils med de fleste, og har gått tur med noen, samt har noen få på Facebook, men ellers ikke så nære, og det er fint for meg. Ganske passelig. 

Har fått inntrykk av at det er godt miljø på barneskolen, og i de ulike barnehagene, og litt mer blandet på ungdomsskolen. Det er flere barneskoler som ligger under den ungdomsskolen, så større område. 

Folk støtter godt opp om både det lokale idrettslaget og andre lokale organisasjoner etter hva jeg har hørt, men jeg er ikke aktiv selv da. 

Anonymkode: df810...d40

Skrevet

Nei, ikke sånn i hverdagen, alle er veldig hyggelige og imøtekommende, og barna løper ut og inn hos hverandre. Men det er litt innspist hvem av de voksne som er venner med hverandre (typ venninnegjenger). Mye samfunnsvitere, MDG’ere og champagnesosialister som henger i hop 🙈 Bor i Oslo i villaområde på østkanten.

Anonymkode: 15152...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Lurer bare på hva erfaringer folk har med dette. Si gjerne ca hvor i landet du bor og om både skole, bhg og nabolag er inkluderende og gir en følelse av å være åpent , eller det motsatte? 

Anonymkode: 1e392...b76

Jeg vet ikke. Jeg prøver å bli kjent med mødre i klassen til ungene og tar kontakt og foreslår ting hele tiden. Synes veldig mange virker så isolerte i dag, mer enn klikkete.

Anonymkode: 94839...7e6

Skrevet

Ja. Opplever at foreldre nesten peiler ut hvem de vil bli kjent med og barn som er likanes. Dette allerede fra barnehagen. Sa blir noen utenfor og det blir klikk ja.

Anonymkode: 167c0...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...