AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Del Skrevet 26. oktober 2023 Ok greia er at jeg har faktisk ikke prøvd å bli gravid men vi hadde tilfeldigvis ubeskyttet sex akkurat rundt eggløsning. Tester ikke men hadde mye slim, og dagen etter eggløsningssmerter. Og stemmer overens med hvor jeg var i syklusen. Sjekket det etter vi hadde sex (app). Så tenkte jeg ikke så mye over det for brukte nesten 11 mnd på å bli gravid som 36 åring etter en SA. Men cirka 4 dager etter begynte murringer og nå 1 uke etter så er det enda mye murringer som om mensen er like rundt hjørnet. Får litt hetta for sånn har jeg hatt det tidligere når jeg har vært gravid. MEN er det i det hele tatt mulig å bli gravid med bare et samleie rundt eggløsning som 38 åring når jeg brukte så mye tid med nr 1 da jeg var 2 år yngre? Vet ingen kan gi meg svar, det finner jeg ut om 1 ukes tid. Men noen med erfaring? Tenker det kan være psykisk men jeg kjenner det så tydelig at enten er mensen klusset til, selv om den har vært stabil siden januar eller det er en annen grunn til murringene. Anonymkode: 4ac68...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Del Skrevet 26. oktober 2023 Mulig? Ja. Sannsynlig? Nei. Anonymkode: 1d932...cb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Del Skrevet 26. oktober 2023 Unulig å svare på. Søsteren min ble gravid på første forsøk som 38-åring, jeg ble gravid på første forsøk som 35-åring. Søsteren min har aldri hatt ubeskyttet sex ved eggløsning uten å bli gravid (5 ganger, 3 barn, pga to SA), jeg har aldri hatt ubeskyttet sex ved eggløsning annet enn den ene gangen. Men så kjenner jeg andre som har holdt på med eggløsnings-tester og pliktsex i to år før de ble gravide… Anonymkode: 3af1b...daf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg brukte et drøyt halvår på å bli gravid da jeg var 38. Og på første forsøk da jeg var 40. Med tanke på at du er yngre enn det, så er det nok en mulighet Anonymkode: 8e22b...41c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Del Skrevet 26. oktober 2023 Altså, det er jo like sannsynlig på første "forsøk" som på tiende. Sannsynligheten er den samme hver gang. Alderen din kan påvirke hvor lett du blir gravid, men den betyr ikke at det trenger å ta mange forsøk allikevel. Så ja, det er både mulig og like sannsynlig som hvis du forsøkte og hadde forsøkt en stund. Anonymkode: 60bee...392 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Del Skrevet 26. oktober 2023 Hvorfor bruke tid på å spekulere i dette og få meninger fra andre på nettet? Sjansen er lav, men den er der. Anonymkode: 3bf0a...1ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #7 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg hadde aldri mistenkt gravidtet selv om vi hadde ubeskyttet sex om det ikke var for disse murringene som jeg gjenkjenner fra tidligere graviditeter. Men vet også man kan overtenke ting. Er bare stresset for føler meg ikke klar for en ny graviditet. Vil gjerne ha to men ikke med en gang🤣 Skjønner tankegangen om at det er like stor sjans første forsøk som 10. Men tenker det er større sjanse jo flere prøveperioder. Altså veldig lav sjans første forsøk. Anonymkode: 4ac68...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #8 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor bruke tid på å spekulere i dette og få meninger fra andre på nettet? Sjansen er lav, men den er der. Anonymkode: 3bf0a...1ef Er vel det KG er for🙈 Få meninger fra andre, selv om det kanskje er meningløst for deg så er det ikke det for en annen. Anonymkode: 4ac68...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #9 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg ble gravid på første forsøk 37 år 🙋♀️ Aldri vært gravid, eller prøvd før det. Anonymkode: 2b40e...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #10 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg fikk en atpåklatt og ble gravid på første først når jeg var 39. Jeg hadde sjekket meg hos legen. Vil du ha barn hadde ikke ventet nå, mange begynner overgangsalder tidlig, og har ofte lave verdier. Sjekk med legen som kan ta blodprøver som vil si hvor hen du er nå forhold til fruktbarhet Anonymkode: 8b6fa...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #11 Del Skrevet 26. oktober 2023 Tja jeg ble gravid på PP2, mens jeg fullammet og 5 måneder etter fødsel, da jeg var 38. Så det burde absolutt gå på 1 PP også. Anonymkode: a762f...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #12 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg fikk en atpåklatt og ble gravid på første først når jeg var 39. Jeg hadde sjekket meg hos legen. Vil du ha barn hadde ikke ventet nå, mange begynner overgangsalder tidlig, og har ofte lave verdier. Sjekk med legen som kan ta blodprøver som vil si hvor hen du er nå forhold til fruktbarhet Anonymkode: 8b6fa...156 En grunn til at jeg ikke er så redd for ubeskyttet sex er fordi jeg ser for meg det skal ta tid. Men regner jo ikke med den skal sitte på første forsøk med tanke på historikk. Jeg var på kontroll 2 år siden, da lå jeg veldig bra an for alderen min. Men selvfølgelig det kan ha skjedd mye på 2 år. Måtte sjekkes siden det tok litt tid å bli gravid etter spontanaborten. Første gang ble jeg gravid etter 3 prøveperioder. Da var jeg 35. Anonymkode: 4ac68...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #13 Del Skrevet 31. oktober 2023 Fikk visst positiv test. Men mulig den ikke holder selvfølgelig. Fikk litt panikk da jeg testet i går kveld😅 Anonymkode: 4ac68...bc2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Del Skrevet 7. november 2023 Jeg ble det da jeg var 37 da jeg ble gravid, 38 da han ble født, men med neste mann brukte vi 17 pp før han satt, Mulig det rett og slett var alderen min, men da vi sluttet aktiv å prøve fordi det var KJEDEIG å ha sex etter klokken, ja, da satt han med en gang. Husker jeg var litt skuffet til og med, fordi vi skulle gift oss 2 mnd senere, og hadde jo gledet meg til at jeg også kunne drikke da. Men verdens beste overraskelse likevel:) Anonymkode: 8f6e2...913 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå