Gå til innhold

Søstertur til by i Europa, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min 30 års dag tok søstrene mine meg med til københavn som bursdagsgave. Neste år blir søsteren min 30, og vi skal igjen ta en søstertur til en by i Europa. Jeg lurer på om noen her har noen gode tips til hvor vi kan reise? Vi har vurdert Gdansk og Edinburgh til nå, men er litt usikre. 

Har noen her reist til en av de? Eventuelt andre plasser å anbefale? Ting å gjøre i byene som anbefales?

Anonymkode: 3bdec...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edinburgh er flott. Koselig og god størrelse for ei langhelg. Budapest er også flott, billig, men større og litt mer uoverskuelig. Dublin er også fin. 

Anonymkode: cca4d...04f

• Liker 2
Skrevet

Praha er en plass jeg har vært ett par ganger, og reiser gjerne igjen for å si det sånn. Mye flott å se på, masse uteliv, billig øl, etc.

Anonymkode: befbf...904

Skrevet

Wroclaw i Polen. 

Anonymkode: 28022...96f

Skrevet

Maastricht i mitt hjerte! En fantastisk by. 

Anonymkode: cbe74...042

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg bor i Edinburgh. Fantastisk by. Bare å stille spørsmål.

Skrevet

Digger Madrid. 

Anonymkode: d49e1...321

Skrevet

London er min favoritt. 🇬🇧

Anonymkode: fda17...b87

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Til min 30 års dag tok søstrene mine meg med til københavn som bursdagsgave. Neste år blir søsteren min 30, og vi skal igjen ta en søstertur til en by i Europa. Jeg lurer på om noen her har noen gode tips til hvor vi kan reise? Vi har vurdert Gdansk og Edinburgh til nå, men er litt usikre. 

Har noen her reist til en av de? Eventuelt andre plasser å anbefale? Ting å gjøre i byene som anbefales?

Edinburgh anbefales på det varmeste 😍Slår også er slag for Budapest. I Budapest er det fult av terminal bad som er verdt et besøk,mange flotte bygginger og flere fantastiske utsiktspunkter. Kan også anbefale besøk på et top bar for å se solnedgangen.

Anonymkode: d5dde...60e

• Liker 1
Skrevet

Krakow er flott og billig. Reiser innimellom på jentetur dit. Kan spise og drikke for en rimelig penge, et rikt uteliv (vi pleier å bo midt mellom gamlebyen og den jødiske bydelen, for å være nært begge områdene). Man kan ta dagstur/halvdagstur til thermale bad, anbefales veldig.

Favoritten er London pga alt den byen har å tilby, men hvis man liker mer fred og ro, kan det bli litt hesblesende :)

Hadde jeg kunnet velge og vrake uten å tenke på billige flybilletter eller reisetid, ville jeg valgt Sevilla. Maken til livsnyter-by med spektakulære omgivelser og fin temperatur har jeg aldri sett :)

Anonymkode: 0903f...27b

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange fine byer i Europa som ikke krever så altfor mange timer i fly.

For min del kommer Gdansk langt ned på lista. Har vært der og kjedet meg. All shopping var på kjøpesentre, grå og trist by. Skal sies at vi ikke var i nabobyene Sopot og Gdynia som gjerne er bedre.

Liker godt Stockholm, London, Manchester, Krakow, Warszawa, Berlin og Amsterdam.

Anonymkode: 85f9b...3f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...