Gå til innhold

Fingeren er hoven med små blemmer(bilde)

Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Har fått noen små blemmer på lillefingeren, ser ut som små vannblemmer. Fingeren er varm og rød, og hard å klemme på. Og veldig vond. Klarer nesten ikke bøye den.

Har hatt det 5- 6 ganger siste årene. Kommer alltid når jeg har menstruasjon. Altså ikke hver gang, men når det kommer får jeg mensen samtidig. Det varer ca 1 uke, da blir det er slags skorpe som detter av, et lite sår, så er det borte. Noen som vet hva dette kan være? 

20231026_125222.jpg

20231026_122518.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme, men ikke lagt merke til om det er syklusavhengig.  Jeg har atopisk eskem.

Anonymkode: 7ca97...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar :) kan jeg høre på apoteket om de har noe jeg kan smøre på? Kan man spørre de om sånne ting? Tror det er en infeksjon siden fingeren er rød og varm. 

Anonymkode: 6444f...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ser ut som herpes.

Anonymkode: a2ead...c2e

Har hatt herpes, det var ikke helt sånn. Eller hadde det i underlivet, kanskje det er annerledes på fingeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ts her. Takk for svar :) kan jeg høre på apoteket om de har noe jeg kan smøre på? Kan man spørre de om sånne ting? Tror det er en infeksjon siden fingeren er rød og varm. 

Du må jo gå til legen 

Anonymkode: 67903...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må ta en tur til legen. Det der ser ikke bra ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrokortison hjelper, salve er visst mest effektivt, men jeg foretekker krem for det tørker etterhvert.

Anonymkode: c5865...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadi skrev (5 timer siden):

Ser og høres ut som pomfolyx

Det synes jeg også.

Jeg har det selv men er mildt nok ramma til at jeg ikke trenger legebehandling. Jeg er nøye med å bruke milde produkter, såpe, krem og alt slikt. Ikke bruke for varmt vann til håndvask eller lignende og å smøre meg ofte, spesiellt om vinteren.

Jeg reagerer på gnissing og fukt så jeg passer også på å ha gode sko som er luftige og å bruke naturmaterialer innerst mot foten.

Anonymkode: 9f03d...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...