Gå til innhold

Jeg blir så sliten av at folk ikke har forståelse for at jeg kan bli litt forsinket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forbinder treningssenter med stress og mister fokus når jeg skal gjøre meg klar. Det gjør at jeg ofte blir litt forsinket til avtaler der. I dag kom jeg et kvarter forsinket til trening, hadde glemt treningsklær hjemme, måtte kjøre hjem, men da hadde jeg glemt nøklene på treningssenteret siden jeg hadde hengt fra meg i skapet der, kjøre ned igjen hente nøklene, kjøre opp igjen for å hente de glemte treningsklærne og ned igjen. Det er veldig slitsomt for meg også å holde på sånn

Anonymkode: 50cb7...380

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Heidi Høst
Skrevet

Om du bare skal trene selv, spiller det vel ingen rolle når du kommer.

Skal du på en gruppetime eller noe, er den jo nesten ferdig innen du kommer om du holdet på sånn.

Hva mener du egentlig noen andre kan gjøre med dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forbinder treningssenter med stress og mister fokus når jeg skal gjøre meg klar. Det gjør at jeg ofte blir litt forsinket til avtaler der. I dag kom jeg et kvarter forsinket til trening, hadde glemt treningsklær hjemme, måtte kjøre hjem, men da hadde jeg glemt nøklene på treningssenteret siden jeg hadde hengt fra meg i skapet der, kjøre ned igjen hente nøklene, kjøre opp igjen for å hente de glemte treningsklærne og ned igjen. Det er veldig slitsomt for meg også å holde på sånn

Gjør bagen klar god tid i forveien og plasser ved døren så du snubler i den på vei ut. Nå har du ett problem mindre.

Anonymkode: 7304d...d8e

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Huff ja 😫 det er akkurat sånn jeg kan være. Jeg har ADHD, og sliter med planlegging. Har du det?

Anonymkode: d8e18...bd7

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi kunne ikke vært venner, for å si det sånn! 

Anonymkode: a2916...a02

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva tenker du, at alle skal vente på deg? 

10x30 minutter er 5 TIMER! 

Anonymkode: 8eecf...ab2

• Liker 9
Skrevet

Men hvis du vet at du ikke får til å ha treningsavtaler (når du vet at du mister fokus når du gjør deg klar), hvorfor må du da lage treningsavtaler?

Du forventer at folk har forståelse for din situasjon, men forventer ikke av deg selv at du skal forståelse for at andre ikke ønsker å stå å vente på deg/respekt for andres tid.

Jeg ser virkelig ikke problemet med å lage en avtale av typen "jeg vil gjerne trene sammen, ca. 8. Men jeg kan ikke love at jeg klarer å rekke det presist. Så bare start og tren, så sees vi hvis vi sees". Problem løst!

Anonymkode: 3c899...40d

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff ja 😫 det er akkurat sånn jeg kan være. Jeg har ADHD, og sliter med planlegging. Har du det?

Anonymkode: d8e18...bd7

Jeg fikk nylig en ADHD diagnose 

Dette er venner fra barneskolen. Jeg kan ikke forstå at de fremdeles blir overrasket, men jeg er redd det går utover vennskapene. Hver gang de blir irriterte går det enda mer ut over fokuset mitt gangen etter sånn at jeg blir enda tregere og kanskje gjør enda flere feil

• Hjerte 2
Gjest Heidi Høst
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjelpe meg for et kaos du er..bedre du lar være å lage avtaler når du er så hjelpeløst rotete.

Anonymkode: 0cc93...a9a

Enig. Øv deg på å komme deg ut av døra i tide til "fiktive avtaler" på treningssenteret først. Når du evt mestrer det, er du klar for å begynne å gjøre avtaler med andre igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvis du vet at du ikke får til å ha treningsavtaler (når du vet at du mister fokus når du gjør deg klar), hvorfor må du da lage treningsavtaler?

Du forventer at folk har forståelse for din situasjon, men forventer ikke av deg selv at du skal forståelse for at andre ikke ønsker å stå å vente på deg/respekt for andres tid.

Jeg ser virkelig ikke problemet med å lage en avtale av typen "jeg vil gjerne trene sammen, ca. 8. Men jeg kan ikke love at jeg klarer å rekke det presist. Så bare start og tren, så sees vi hvis vi sees". Problem løst!

Anonymkode: 3c899...40d

Det er de som lager avtalene. Jeg tror det er mye bedre for begge parter med løse avtaler

• Liker 1
Gjest Heidi Høst
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

men jeg er redd det går utover vennskapene. 

Det gjør det selvfølgelig.

Prøv å flytte fokuset over på å ha forståelse for dem, og sett deg inn i deres situasjon?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor ikke bare avtale med deg selv? at om de sier kl 16 så skal du være der 15:30? Og tiden før de kommer kan du varme opp på en tredemølle med litt musikk på øret eller lignende?

• Liker 29
  • Nyttig 2
Gjest Heidi Høst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er de som lager avtalene. Jeg tror det er mye bedre for begge parter med løse avtaler

En avtale er mellom mennesker, en person kan aldri lage en avtale på egenhånd.

Endret av Heidi Høst
Feilstaving
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir sliten av sånne som deg. De som aldri klarer å holde avtaler. Å vente på folk er noe av det kjedeligste som er. Du har ingen empati å høste her. Det er vennene dine det er synd på

Ta deg en bolle 

Endret av AndreaJohan
  • Liker 31
  • Nyttig 7
Skrevet

Venter aldri på folk mer enn 10 min. Orker ikke surrete folk som ikke holder avtaler. Hvor vanskelig kan det være, liksom? Du får omgås folk som er like deg, kanskje 🙃. Ser for meg et himla kaos 😃

Anonymkode: ba4b4...903

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er skikkelig imponert over at du kjørte frem, tilbake, frem, tilbake og frem eller hva det ble. Jeg hadde droppet treningen den dagen. Imponert. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Du er bare hovedpersonen i ditt eget liv. Alle kan ikke vente på deg i 15-30 minutter hver gang du har en avtale. Alle har jo sine egne liv og ting vi skal rekke. De fleste må planlegge dagen ned til minuttet for å skvise inn alt. 

Anonymkode: 41ed4...421

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
AndreaJohan skrev (4 minutter siden):

Jeg blir sliten av sånne som deg. De som aldri klarer å holde avtaler. Å vente på folk er noe av det kjedeligste som er. 

Ta deg en bolle 

Enig. Hvor vanskelig kan det være? Pakk klar bag. Følg med på klokka. Kjør til riktig tid. 

Anonymkode: ba4b4...903

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...