Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg vil få ut av innlegget, men kjenner jeg trenger noen utenforstående synspunkt. Jeg føler meg forvirret, både over hva jeg selv føler og hva han føler.

Skal prøve å gjøre det så kortfattet som mulig. Vi hadde et normalt sexliv første året, etter dette dabbet det sakte men sikkert av. De siste årene blir det rundt 6 ganger i året, noe jeg har sagt er det minste jeg kan leve med. Nå har det gått flere måneder og vi kranglet igjen over dette. Eller det vil si jeg kranglet. Han sier han bare ikke kjenner lysten lenger. Han sier han elsker meg og vil være med meg, er kjærlig, snill og tålmodig. Vi kom ingen vei og ble enige om å fortsette diskusjonen dagen etter. Dagen etter later han som ingenting, jeg orker ikke å ta det opp igjen. Føler at det er hans tur, og føler meg såret over at han kan late som alt er normalt. Tusen tanker surrer i hodet mitt; er jeg blitt stygg? Elsker han meg ikke lenger? Er han sammen med meg fordi det er trygt? Har han lavt testosteron? Er han blitt aseksuell? Jeg vet at han aldri hadde sagt noe som kunne såret meg, så jeg stoler ikke på at han er 100% ærlig med meg.. Noen som har  vært borti lignende? Beklager rotete innlegg, det er bare rot i hodet mitt om dagen.

Anonymkode: e1c9a...4ee

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

noe jeg har sagt er det minste jeg kan leve med. Nå har det gått flere måneder og vi kranglet igjen over dette. Eller det vil si jeg kranglet.

Vi kom ingen vei og ble enige om å fortsette diskusjonen dagen etter.

jeg orker ikke å ta det opp igjen. Føler at det er hans tur, og føler meg såret

Tusen tanker surrer i hodet mitt; er jeg blitt stygg? Elsker han meg ikke lenger? Er han sammen med meg fordi det er trygt? Har han lavt testosteron? Er han blitt aseksuell? 

Her har du litt av svaret.

Du (dere?) har gjort sex til noe frustrerende, med krangling, diskusjoner og masse grubling og bekymring. 

Det dreper selvfølgelig all lyst på sex hos han. Jeg kan veldig godt forstå at han ikke kommer dit hvor han ønsker sex og tar initiativ, når sexlivet har blitt så negativt og konfliktfylt.

Dette er et strålende eksempel på hva jeg mener når jeg sier at forhold som er så avhengig av sex for å være et positivt og fungerende samliv, er aaaaaalt for sårbart og vil ryke før eller siden.

Noe som skal være ukomplisert og utelukkende positivt og fint, har blitt en kilde til konflikt, noe negativt ladet og frustrerende. Ikke legg så jævla mye i det.

Gi det noen måneder pause. Ikke ta det opp. Ikke fokuser på sex. Null diskusjon og frustrasjon. Så kan du heller ta opp samtalen om noen mnd om det fortsatt er stillstand.

Anonymkode: d1665...d20

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er han frisk med tanke på vitaminer og testosteron og lignende?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her har du litt av svaret.

Du (dere?) har gjort sex til noe frustrerende, med krangling, diskusjoner og masse grubling og bekymring. 

Det dreper selvfølgelig all lyst på sex hos han. Jeg kan veldig godt forstå at han ikke kommer dit hvor han ønsker sex og tar initiativ, når sexlivet har blitt så negativt og konfliktfylt.

Dette er et strålende eksempel på hva jeg mener når jeg sier at forhold som er så avhengig av sex for å være et positivt og fungerende samliv, er aaaaaalt for sårbart og vil ryke før eller siden.

Noe som skal være ukomplisert og utelukkende positivt og fint, har blitt en kilde til konflikt, noe negativt ladet og frustrerende. Ikke legg så jævla mye i det.

Gi det noen måneder pause. Ikke ta det opp. Ikke fokuser på sex. Null diskusjon og frustrasjon. Så kan du heller ta opp samtalen om noen mnd om det fortsatt er stillstand.

Anonymkode: d1665...d20

Jeg har jo gitt det måneder uten å si noe, nettopp fordi jeg ikke vil lage noe press. Problemet er jo bare at det ikke skjer noe. Er et år siden vi (jeg) kranglet om det sist.. Noen måneder siden jeg nevnte det var gått en stund

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Erfaring; det blir ikke bedre og endrer seg ikke. Du gjør deg selv en tjeneste ved å innse det og gå. 

Anonymkode: 98fc6...56b

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg vil få ut av innlegget, men kjenner jeg trenger noen utenforstående synspunkt. Jeg føler meg forvirret, både over hva jeg selv føler og hva han føler.

Skal prøve å gjøre det så kortfattet som mulig. Vi hadde et normalt sexliv første året, etter dette dabbet det sakte men sikkert av. De siste årene blir det rundt 6 ganger i året, noe jeg har sagt er det minste jeg kan leve med. Nå har det gått flere måneder og vi kranglet igjen over dette. Eller det vil si jeg kranglet. Han sier han bare ikke kjenner lysten lenger. Han sier han elsker meg og vil være med meg, er kjærlig, snill og tålmodig. Vi kom ingen vei og ble enige om å fortsette diskusjonen dagen etter. Dagen etter later han som ingenting, jeg orker ikke å ta det opp igjen. Føler at det er hans tur, og føler meg såret over at han kan late som alt er normalt. Tusen tanker surrer i hodet mitt; er jeg blitt stygg? Elsker han meg ikke lenger? Er han sammen med meg fordi det er trygt? Har han lavt testosteron? Er han blitt aseksuell? Jeg vet at han aldri hadde sagt noe som kunne såret meg, så jeg stoler ikke på at han er 100% ærlig med meg.. Noen som har  vært borti lignende? Beklager rotete innlegg, det er bare rot i hodet mitt om dagen.

Er han middelaldrene?Sjekk testonivå,merker det på alderen selv

Anonymkode: 8f68f...f21

• Liker 1
Skrevet

Hvis du hadde vært mann så ville du ha fått rådene «støvsug mer, det er ditt ansvar å gjøre partneren din lysten, slutt med de dårlige holdningene dine så skal du se at kona før lysten tilbake».

Jeg tror at menneskeheten (mhp dette) kan deles inn i 3 kategorier:

1) De som synes at sex er fint og nært og en kilde til forpliktelse og kjærlighet (og tilgivelse) i forholdet

2) De som synes at sex er oppskrytt, vondt, kjedelig eller ferdig når barna er produsert

3) De som synes at sex med nåværende partner er oppskrytt, vondt, kjedelig eller ferdig når barna er produsert

Jeg vet ikke hvilke kategorier du og din partner tilhører her. I mitt forhold så er jeg åpen på at jeg trenger sex og kos for å føle noe mer for kjæresten enn jeg gjør for en kompis. Kjæresten min klarer ikke eller vil ikke ta det inn over seg men synes at det høres flott ut å leve som vi gjør nå. Inntil videre så gjør vi det for barn, økonomi, og alt. 

Anonymkode: 32089...ba8

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kjedelige er at det finnes ingen kjent indikator når vi dater og etablerer oss i 20-årene på at dette varme og fascinerende individet som vi forelsker oss i, kommer til å bli frigid en gang i framtiden.

Man kjøper hus, lager barn og bygger en tilværelse med en person, men ender opp med en annen person.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det kjedelige er at det finnes ingen kjent indikator når vi dater og etablerer oss i 20-årene på at dette varme og fascinerende individet som vi forelsker oss i, kommer til å bli frigid en gang i framtiden.

Man kjøper hus, lager barn og bygger en tilværelse med en person, men ender opp med en annen person.

Dette. Jeg har opplevd at hele TO menn etablerte et seriøst forhold med meg uten å være seksuelt tiltrukket eller hatt noe særlig med følelser. Det går fint å late som de første par årene, og etter det blir sex med ei dame de ikke tenner på, bare ekkelt og skadelig. Her gikk det også mange måneder uten at noe skjedde. Men utro var de begge to, så sexlysten var det ikke noe å si på. I mitt tilfelle var det manglende tiltrekning, og det går dessverre ikke an å fikse.

Anonymkode: 24a43...46e

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I mitt tilfelle var det manglende tiltrekning, og det går dessverre ikke an å fikse.

Det kan fikses på mange måter. Utroskap kan være quick fix. Men du verken må eller bør starte der. Det er mange stadier på den veien. Du kan oppføre deg som om du har tenkt å være utro. Både i klesveien og i samhandling med mannen. Mange menn kommer krypende da. Å være ekstra snill hjelper ikke på akkurat dette. Det kommer når du har han tilbake. 

Anonymkode: 1fd0d...8c1

• Liker 1
Skrevet

Altså, det kan hende at han er en mann med generelt lav lyst og at det ikke nødvendigvis er noe som kan endre på dette. Mennesker med lav lyst kan også ha større lyst i starten av et forhold også faller de tilbake til sitt normale jeg når forholdet har landet. Altså det har ikke med manglende tiltrekning til partner å gjøre, det er bare slik de er. 

Når det er sagt; når menn klager på lav sexlyst hos sin kvinnelige partner får de spørsmål og råd rettet til hva han gjør som kan vekke lyst. Dette går jo så absolutt andre veien også. Kanskje har ikke hvorvidt kvinnen gjør husarbeid og gir ham bekreftelse noen spesiell innvirkning på hans sexlyst, men det er nok mye man som kvinne kan gjøre for å opprettholde eller vekke sexlyst hos sin mannlige partner. For det er ikke slik at alle menn har høy sexlyst hele tiden uavhengig av ytre påvirkning. 

Hvis jeg skal komme med råd, her med tanke på hva som har hatt positiv innvirkning i mine forhold og basert på at din mann ikke er en mann med generelt lav sexlyst, så må det være: at jeg fornyer meg selv, tar vare på kropp og utseende (men ikke ekstremt opptatt av å sminke og dalle meg. Erfaringsmessig ønsker de fleste menn en trygg kvinne som er tilnærmet naturlig), viser ham at jeg tenner på ham, tar initiativ, pynter meg litt ekstra hvis jeg skal noe (vekker visst et konkurranseinstinkt hos mange menn har jeg erfart), snakker seksuelt og flørtende, sende bilder/filmer, sette av tid til å være par (ikke bare foreldre og ansatte i familien AS), snakke om seksuelle fantasier, komme med forslag til hva vi kan teste ut seksuelt, overraske ham med nytt leketøy eller sexy undertøy, skryte av kroppen hans og kuken hans, fortelle ham at sexen er deilig, gi spontane blowjobs og generelt vise meg som et seksuelt vesen. 

Anonymkode: a3828...1df

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det kan fikses på mange måter. Utroskap kan være quick fix. Men du verken må eller bør starte der. Det er mange stadier på den veien. Du kan oppføre deg som om du har tenkt å være utro. Både i klesveien og i samhandling med mannen. Mange menn kommer krypende da. Å være ekstra snill hjelper ikke på akkurat dette. Det kommer når du har han tilbake. 

Altså, tror du virkelig at en trofast person som elsker partneren VIL være utro? Jeg hadde jo ikke lyst på noen andre menn. Utroskap fikser ikke at partneren begynner å ha lyst. Er man ikke tiltrukket, så er man ikke det. Noe så dumt å skrive.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså, det kan hende at han er en mann med generelt lav lyst og at det ikke nødvendigvis er noe som kan endre på dette. Mennesker med lav lyst kan også ha større lyst i starten av et forhold også faller de tilbake til sitt normale jeg når forholdet har landet. Altså det har ikke med manglende tiltrekning til partner å gjøre, det er bare slik de er. 

Når det er sagt; når menn klager på lav sexlyst hos sin kvinnelige partner får de spørsmål og råd rettet til hva han gjør som kan vekke lyst. Dette går jo så absolutt andre veien også. Kanskje har ikke hvorvidt kvinnen gjør husarbeid og gir ham bekreftelse noen spesiell innvirkning på hans sexlyst, men det er nok mye man som kvinne kan gjøre for å opprettholde eller vekke sexlyst hos sin mannlige partner. For det er ikke slik at alle menn har høy sexlyst hele tiden uavhengig av ytre påvirkning. 

Hvis jeg skal komme med råd, her med tanke på hva som har hatt positiv innvirkning i mine forhold og basert på at din mann ikke er en mann med generelt lav sexlyst, så må det være: at jeg fornyer meg selv, tar vare på kropp og utseende (men ikke ekstremt opptatt av å sminke og dalle meg. Erfaringsmessig ønsker de fleste menn en trygg kvinne som er tilnærmet naturlig), viser ham at jeg tenner på ham, tar initiativ, pynter meg litt ekstra hvis jeg skal noe (vekker visst et konkurranseinstinkt hos mange menn har jeg erfart), snakker seksuelt og flørtende, sende bilder/filmer, sette av tid til å være par (ikke bare foreldre og ansatte i familien AS), snakke om seksuelle fantasier, komme med forslag til hva vi kan teste ut seksuelt, overraske ham med nytt leketøy eller sexy undertøy, skryte av kroppen hans og kuken hans, fortelle ham at sexen er deilig, gi spontane blowjobs og generelt vise meg som et seksuelt vesen. 

Men han har jo ikke prøvd å endre på det, ut fra det TS skriver. Ikke har han vært hos lege eller sexolog, ikke har han forsøkt forskjellige ting for å få tilbake lysten. Og du tror virkelig at å spille på sex, snakke om sex og hinte om sex til en person som uttrykte at han IKKE har lyst på sex, og som krangler på grunn av sex, vil hjelpe? Det blir jo bare enda mer mas for ham!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, tror du virkelig at en trofast person som elsker partneren VIL være utro? Jeg hadde jo ikke lyst på noen andre menn. Utroskap fikser ikke at partneren begynner å ha lyst. Er man ikke tiltrukket, så er man ikke det. Noe så dumt å skrive.

Ja ja. Du får fortsette å tro på julenissen. Er man ikke tiltrukket så kan man faktisk bli det. Å tro noe annet er virkelig dumt.

Anonymkode: 4bf0e...f15

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg skal komme med råd, her .....

Erfaringsmessig ønsker de fleste menn en trygg kvinne som er tilnærmet naturlig), viser ham at jeg tenner på ham, tar initiativ, 

DETTE! SPOT ON!

Anonymkode: 8aae1...75c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja ja. Du får fortsette å tro på julenissen. Er man ikke tiltrukket så kan man faktisk bli det. Å tro noe annet er virkelig dumt.

Anonymkode: 4bf0e...f15

Men det er nettopp det å tro på julenissen - å tro at en mann som ikke finner deg tiltrekkende, plutselig slår gnister. Og at en trofast person vil ha glede av å ha sex med andre bak partnerens rygg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

DETTE! SPOT ON!

Anonymkode: 8aae1...75c

Jada! Spot on! Mer mas på en mann som tydelig uttaler at han IKKE VIL.

Skrevet

Har dere fysisk nærhet? Kan det være en ide å prøve å bare være nære, gi massasje og kose? Kan hende sexlysten bygger seg opp over tid bare dere bevarer nærheten. 

Anonymkode: d85a9...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere fysisk nærhet? Kan det være en ide å prøve å bare være nære, gi massasje og kose? Kan hende sexlysten bygger seg opp over tid bare dere bevarer nærheten. 

Anonymkode: d85a9...4e7

Ja vi har masse fysisk nærhet. Koser, stryker, gir massasje, nusser og klemmer. Bare ingenting seksuelt, og ingenting som bygger seg opp..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun vil jo sikkert at han skal bære tent for hvordan hun er og ser ut. Det er skadelig å måtte jobbe aktivt med å late som du har en fot ut av forholdet eller andre ting hele tiden, kun for å få være i et relativt normalt forhold. Da kan hun aldri senke skuldrene, som et menneske burde få lov til. Bedre å finne noen som faktisk liker henne. 

Anonymkode: 377a9...568

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...