Sphynx Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg kunne sikkert googlet meg ihjel på dette, men jeg synes KG er best, såååååå Slutter hormonspiralen å virke etter 5 år? Kort svar er vel ja, but hear me out Min er 4,5 år og jeg har ikke hatt noe særlig mens siden jeg fikk spiralen. Men nå har jeg hatt skikkelige mens smerter med vondt i ryggen og rumpa. Jeg blør også, i motsetning til spotting som kun har skjedd de siste åra. Og jeg har hatt mensen i 10 dager nå, er lei, wtf, jeg har ikke savnet dette. Har spiralen gått ut på dato allerede?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Jepp, de slutter å virke etter en viss tid. Hadde min i 4 år før det samme skjedde. Byttet spiral og nå er mensen borte igjen. Enkelt og greit. Anonymkode: 1e165...91f 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Sphynx skrev (3 timer siden): Jeg kunne sikkert googlet meg ihjel på dette, men jeg synes KG er best, såååååå Slutter hormonspiralen å virke etter 5 år? Kort svar er vel ja, but hear me out Min er 4,5 år og jeg har ikke hatt noe særlig mens siden jeg fikk spiralen. Men nå har jeg hatt skikkelige mens smerter med vondt i ryggen og rumpa. Jeg blør også, i motsetning til spotting som kun har skjedd de siste åra. Og jeg har hatt mensen i 10 dager nå, er lei, wtf, jeg har ikke savnet dette. Har spiralen gått ut på dato allerede? Jeg hadde min forrige i 5,5 år. Min gynekolog sa at som prevensjon virker den en god stund lengre enn de 5 årene (de har satt en grense med en god sikkerhetsmargin), men at det som kan skje er nettopp at mensen kommer tilbake. Anonymkode: 8cb4a...600
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg trodde at min bare begynte å gå tom for hormoner, viste seg at den hadde falt ut, så jeg anbefaler å få sjekket det... Anonymkode: 3d7ac...285
Sphynx Skrevet 26. oktober 2023 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde at min bare begynte å gå tom for hormoner, viste seg at den hadde falt ut, så jeg anbefaler å få sjekket det... Anonymkode: 3d7ac...285 Hvordan kan man ikke merke at den faller ut? 😵
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde min forrige i 5,5 år. Min gynekolog sa at som prevensjon virker den en god stund lengre enn de 5 årene (de har satt en grense med en god sikkerhetsmargin) Anonymkode: 8cb4a...600 Det fikk jeg beskjed om også. Så min var inne i nesten 6 år (fram mot planlagt operasjon). Men det er jo mye annet som kan være problemet, så bestill time hos gynekolog. Anonymkode: d4148...122
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #7 Skrevet 26. oktober 2023 Spiralen virker iform av at den sitter i livmorveggen ( som hormonfri spiral) Men "tilleggsgodene" som hormonene gir varer max 5 år. Gå og bytt den. Anonymkode: d9411...d0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå