Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får helt sjokk når jeg leser trådene her. At en far ikke kan overnatte hos barna sine, fordi eksen hans er tilstede. At man ikke kan være venner med barnas andre foreldre. Hvis man har barn så skal man være venner, det er jo det beste for barna. Jeg skjønner ikke at ny partner kan bli sjalu på det, det er jo bare bra at barna blir satt først. 

Jeg er bestevenn med pappaen til barnet mitt. Vi feirer jul sammen og er sammen med barnet. Vi snakker ofte på telefon. Men det er det vi er - venner! Forholdet var helt dødt i lang tid før vi gjorde det slutt. Vi hadde ikke sex på to år og bodde heller ikke sammen. Jeg syns det er helt absurd å tenke på å kysse ham, det er nesten ekkelt å tenke på nå. Han er min beste venn, men det er virkelig alt. Jeg er veldig glad for at han jeg dater ikke er sykelig sjalu som alle her inne, men faktisk stoler på meg når jeg sier at jeg og barnefar har et godt og nært, og fullstendig uplatonisk, vennskap. For det er faktisk sånn. Og jeg er veldig glad for at han jeg dater er venn med sin babymama. Jeg skjønner også at de er familie, og glad på hans sønns vegne.

Anonymkode: 8f451...d55

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får helt sjokk når jeg leser trådene her. At en far ikke kan overnatte hos barna sine, fordi eksen hans er tilstede. At man ikke kan være venner med barnas andre foreldre. Hvis man har barn så skal man være venner, det er jo det beste for barna. Jeg skjønner ikke at ny partner kan bli sjalu på det, det er jo bare bra at barna blir satt først. 

Jeg er bestevenn med pappaen til barnet mitt. Vi feirer jul sammen og er sammen med barnet. Vi snakker ofte på telefon. Men det er det vi er - venner! Forholdet var helt dødt i lang tid før vi gjorde det slutt. Vi hadde ikke sex på to år og bodde heller ikke sammen. Jeg syns det er helt absurd å tenke på å kysse ham, det er nesten ekkelt å tenke på nå. Han er min beste venn, men det er virkelig alt. Jeg er veldig glad for at han jeg dater ikke er sykelig sjalu som alle her inne, men faktisk stoler på meg når jeg sier at jeg og barnefar har et godt og nært, og fullstendig uplatonisk, vennskap. For det er faktisk sånn. Og jeg er veldig glad for at han jeg dater er venn med sin babymama. Jeg skjønner også at de er familie, og glad på hans sønns vegne.

Din personlige opplevelse på dette området er ikke generaliserbart. Du kan ikke skrive at du mener alle andre er sjalu basert på dine erfaringer.

Fakta er at utroskap skjer, og mange som ikke klarer å skille mellom eksen som venn eller som noe mer. Mange der ute som har rotet med ekser. Helt naturlig at mange derfor er skeptisk til at kjæresten skal overnatte hos eksen..

Anonymkode: d39f2...612

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det som fungerer i ditt forhold, er ikke et fasitsvar. Folk er forskjellige.

Det er jo bra at han du er sammen med nå aksepterer at du er såpass god venn med ex/barnefar. Men i neste forhold er det ikke sikkert at det vil fungere på samme måte... Du er nok bare veldig heldig akkurat nå, med han du er sammen med. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Ikke alle på KG er sjalu.

Noen er sjalu pga at de er sykelig sjalu.

Noen er sjalu fordi eksen ikke var til å stole på.

Noen er sjalu fordi han de er sammen med ikke er til å stole på. Denne mannen har åpenbart egenskaper som veier opp mot utroskapen (rik, pen, status, du vil ikke være ensom, han truer med å ta fra deg ungene om du bryter, eller du er redd brudd kan fremkalle vold eller drap)

Noen hadde et vondt brudd og er uvenner med eksen. Og forstår ikke at andre kan ha et vennskapelig brudd og godt samarbeide.

Noen er bestevenner. Noen er vennskapelig for ungenes skyld.

Anonymkode: dc131...702

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med deg.

Personlig tror jeg mange av disse innleggene er ren trolling.

Jeg og barnefar er de beste av venner og snakkes/meldes  mer eller mindre daglig. Vi har valgt å få et barn sammen, og har et ansvar resten av livet. 

Våre nye partnere har null issues med dette. Min samboer har lignende forhold med mor til sitt barn. Min eks sin nye kjæreste har ikke barn fra før. De prøver å bli gravide nå, og jeg håper av hele mitt hjerte at de lykkes😃. Har jo blitt kjent med henne etterhvert. Hun er jo en del av mitt barns liv og er i tillegg en utrolig hyggelig dame.

Anonymkode: 2a883...554

Skrevet

Ja. Alle på KG er sykelig sjalu.

(Som man spør får man svar).

Anonymkode: 68338...a98

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde blitt temmelig sjalu dersom mannen min hadde overnattet med eksen. 

Nå er dette heldigvis ikke en problemstilling i mitt forhold. 

Anonymkode: 1149c...94e

Skrevet

Nei, ikke alle her er sjalu, men veldig mange anbefaler, eller foreslår brudd som løsningen på et sidesprang, gjerne der den som har vært utro ikke har fått noe seksuell tilfredstillelse på hjemmebane på årevis. 

Min konklusjon av å lese mye her inne er: Blir godt kjent med folk før du innleder et forhold! 

Hilsen en som mener at sex og flørt er limet i et forhold. 

Anonymkode: 7803c...064

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min konklusjon av å lese mye her inne er: Blir godt kjent med folk før du innleder et forhold! 

Hilsen en som mener at sex og flørt er limet i et forhold. 

Anonymkode: 7803c...064

Min konklusjon er også å bli godt kjent med folk, før man innleder et forhold.

Hilsen en som ikke har sex som noe lim i et forhold.

Anonymkode: 2a883...554

• Liker 1
Skrevet

Det virker jo litt rart om nye kjærsten sover over hver natt når barnet er hos mor, jeg hadde syntes det var litt rart selv. Og når skal han ha tid til og være med deg, om han er der. Er ikke snakk om gode relasjoner og feire ting sammen eller noen ganger sove over her og der. Og jeg har barn med en x, og vi samarbeider godt og har gjort ting sammen og feiret både jul og annet. Men jeg skjønner godtd det hun stusset litt på. Hun virket ikke sjalu, men hun lurte faktisk på om det var tiden for og forsette forholdet. Det er en ganske ærlig sak, og moden en. For om han skal være der hele tiden uansett så er det vel ennå ikke kommet dit at man er klar for et forhold med er ny. 
og det finnes mange som er forsatt ganske eie sjuke og tåler ikke at den ene har slått opp, eller går videre selv om du ikke gjør det. Jeg hadde heller ikke forsatt et forhold med en mann om han stadig overnattet hos x, barn eller ei. 

Anonymkode: cf47a...770

• Liker 1
Skrevet

Alle på KG er sykelig sjalu. Men det er fordi KG-kvinner kun går etter utro menn. Ihvertfall menn som ikke har bevist at de er trofast.

Skrevet

En må prioritere barna og ny kjærest. Ikke barna og x kjærest! Tenker ikke på at de skal være intime med hverandre. Men å bruke tid med hverandre. Det er den nye kjæresten en skal investere i, ikke den gamle kjæresten. Da får dere heller være single, og ha samvær med gammel kjæreste. 

Anonymkode: 64f82...dfa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Om det er lange avstander mellom far og mor, så er det jo bedre at faren besøker ungene hos mor på helgesamvære, enn at ungene skal reise langt. Dyrt med hotell, og da får han jo ikke mye samvære med ungene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er bestevenn med pappaen til barnet mitt. Vi feirer jul sammen og er sammen med barnet. Vi snakker ofte på telefon. Men det er det vi er - venner! Forholdet var helt dødt i lang tid før vi gjorde det slutt. Vi hadde ikke sex på to år og bodde heller ikke sammen. Jeg syns det er helt absurd å tenke på å kysse ham, det er nesten ekkelt å tenke på nå. Han er min beste venn, men det er virkelig alt... 

Men det er jo nettopp det. Dere hadde et dødt forhold og ville begge ut. Langt de fleste forhold tar slutt fordi bare en av dem vil ut. Så det kan være såre følelser hos den som ble forlatt. Noen gangar vekkes tom sjalu følelser i den som går- når den andre feks går videre og etablerer seg på nytt. Leken de kastet fra seg blir attraktiv når andre vil leke med den osv. Det kan også bli slutt fordi paret ikke takler ytre påkjenninger eller problemer hos en eller begge.

Feks en venn av meg gikk fra kona forbi hun var blitt rusmisbruker som ikke oppsøkte hjelp. Nå har hun vært nykter noen år og er i et nytt forhold - men savner eksen, som elsker henne men ikke stoler på henne osv.

Jeg har heldigvis ikke barn med eksene. Og jeg hater dem ikke.  Men har heller ikke nært vennskap med dem fordi de vraket meg men heller ikke takler at jeg fant nu/er tilgjengelig.

Anonymkode: 8bdfe...37e

Skrevet

Ærlig talt, mener du virkelig at folk skal gå med på at kjæresten deres overnatter hos EKSEN de har barn med?

Anonymkode: 68c03...9e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 10/26/2023 at 8:54 AM, AnonymBruker said:

Går ut i fra at det du mente å si er at du og barnefar har et fullstendig Platonisk forhold, og ikke Uplatonisk som du skrev. LOL

Anonymkode: 3224d...4a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 8.54):

Det kommer helt an på hvordan det ble slutt mellom paret. Har det feks vært utroskap involvert kan det være vanskelig mtp tillit osv. Det er ikke alle som klarer å være venner etter noe sånt heller. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 8.54):

At en far ikke kan overnatte hos barna sine, fordi eksen hans er tilstede.

Har barna egen leilighet?

Eller var dette bare en kreativ måte å si "overnatte hos eksen"…?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 10.56):

En må prioritere barna og ny kjærest. Ikke barna og x kjærest! Tenker ikke på at de skal være intime med hverandre. Men å bruke tid med hverandre. Det er den nye kjæresten en skal investere i, ikke den gamle kjæresten. Da får dere heller være single, og ha samvær med gammel kjæreste. 

Anonymkode: 64f82...dfa

Jeg har ikke barn, men for meg er det åpenbart at barna må komme før nye kjærester. At valget ikke er mellom ny og gammel kjæreste, men hva som er best for barna. Og jeg tror at barn ikke trenger å møte alle flørtene til mor og far, men man kan vente til det er seriøst. Og spesielt om mor og far akkurat har gått fra hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...