Madame Butterfly Skrevet 10. januar #5901 Del Skrevet 10. januar Katten.2.0 skrev (4 minutter siden): Hvordan i all verden har terrorangrepet 7. oktober blitt forsøkt ihjeltiet? Er litt ironisk av deg å prate om at uhyrligheter blir tiet i hjel mtp din holdning til israelsk forårsaket uhyrligheter: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(24)02678-3/fulltext "We estimated 64 260 deaths (95% CI 55 298–78 525) due to traumatic injury during the study period, suggesting the Palestinian MoH under-reported mortality by 41%." Stein, glasshus og hele den greia der. Jeg kjenner ganske mange som ikke har fått det med seg sånn ordentlig, ingen har ikke fått med seg lidelser i Gaza… Folk har glemt at de stjal unger. Folk fikk ikke skikkelig med seg rakettangrepene som pågikk i flere måneder i ettertid. -Ja, stemmer det var noe med en musikkfestival. -Gissler, det ble jo satt fri.. for lenge siden… Folk hører radio til og fra jobb, scroller gjennom avisene, og kanskje ser nyhetene. Det er realiteten. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 10. januar #5902 Del Skrevet 10. januar Madame Butterfly skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner ganske mange som ikke har fått det med seg sånn ordentlig, ingen har ikke fått med seg lidelser i Gaza… Folk har glemt at de stjal unger. Folk fikk ikke skikkelig med seg rakettangrepene som pågikk i flere måneder i ettertid. -Ja, stemmer det var noe med en musikkfestival. -Gissler, det ble jo satt fri.. for lenge siden… Folk hører radio til og fra jobb, scroller gjennom avisene, og kanskje ser nyhetene. Det er realiteten. Hvordan har det blitt forsøkt tiet i hjel? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 10. januar #5903 Del Skrevet 10. januar Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Hvordan har det blitt forsøkt tiet i hjel? Er vel ikke forsøkt tiet i hjel…. Er jo bare tiet ihjel…. 🤷🏻♀️ Ikke vet jeg…., men nyhetsformidlerne her hos oss, ser ut til å ikke ha hatt særlig fokus på det som skjedde i Israel, for ikke å snakke om det som skjer i Israel. Uten at nyhetsformidlingen bruker tid på en problemstilling så er det som den ikke eksisterer, jeg oppsøker informasjon om både det som skjer i Gaza og i Israel for øvrig. Det er ikke mange som gjør det. Det er mange ting jeg ikke oppsøker informasjon om, og har da kun den innsikt jeg får av scrolling, radio når jeg kjører bil, og om jeg ser nyhetene. Man får jo med litt, men det begrenser seg til hva som repeteres opp og i mente. Folk får med seg lidelser i Gaza, påført av IDF. Det blir repetert og repetert. NRK særlig bør være sitt ansvar bevisst, opplyse folket. Særlig når det er en krig, to sider bør de bevilge tilsvarende med tid og fokus på begge sider. De er tross alt statsfinansiert. I et selskap jeg var i mellom jul og nyttår, var det ingen som hadde fått med seg at Gaza eskalerer med raketter, at israelere i sør atter springer i dekning flere ganger om dagen. De hadde ikke engang fått med seg at det skjedde kontinuerlig fra 7.?oktober 23 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 10. januar #5904 Del Skrevet 10. januar Madame Butterfly skrev (2 minutter siden): Er vel ikke forsøkt tiet i hjel…. Er jo bare tiet ihjel…. 🤷🏻♀️ Ikke vet jeg…., men nyhetsformidlerne her hos oss, ser ut til å ikke ha hatt særlig fokus på det som skjedde i Israel, for ikke å snakke om det som skjer i Israel. Uten at nyhetsformidlingen bruker tid på en problemstilling så er det som den ikke eksisterer, jeg oppsøker informasjon om både det som skjer i Gaza og i Israel for øvrig. Det er ikke mange som gjør det. Det er mange ting jeg ikke oppsøker informasjon om, og har da kun den innsikt jeg får av scrolling, radio når jeg kjører bil, og om jeg ser nyhetene. Man får jo med litt, men det begrenser seg til hva som repeteres opp og i mente. Folk får med seg lidelser i Gaza, påført av IDF. Det blir repetert og repetert. NRK særlig bør være sitt ansvar bevisst, opplyse folket. Særlig når det er en krig, to sider bør de bevilge tilsvarende med tid og fokus på begge sider. De er tross alt statsfinansiert. I et selskap jeg var i mellom jul og nyttår, var det ingen som hadde fått med seg at Gaza eskalerer med raketter, at israelere i sør atter springer i dekning flere ganger om dagen. De hadde ikke engang fått med seg at det skjedde kontinuerlig fra 7.?oktober 23 Du vet at å tie noe i hjel er en aktiv handling. Da nekter man det å komme ut. At det som skjedde for over ett år siden ikke er det som preger nyhetsbildet betyr ikke at situasjonen er tiet i hjel, bare at det er ute av nyhetssyklusen, og fram til noe skjer som gjør akkurat den situasjonen relevant igjen så vil ikke mediene publisere det. Grunnen til at folk får med seg det som skjer i Gaza er at det er en pågående krise som hele tiden utvikler seg i form av at det daglig dør flere mennesker der. Fram til det skjer en nyhetsverdig endring i 7. oktober, som også trumfer det som er i nyhetsbildet nå, så vil det ikke skrives om. Nyheter er ferskvare. Det at en hendelse for over ett år siden, som ikke rammet Norge, ikke skrives om i Norge lengre er ikke fordi noe ties i hjel. Det er bare ikke god butikk for mediene. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10. januar #5905 Del Skrevet 10. januar Katten.2.0 skrev (48 minutter siden): Hvordan i all verden har terrorangrepet 7. oktober blitt forsøkt ihjeltiet? Er litt ironisk av deg å prate om at uhyrligheter blir tiet i hjel mtp din holdning til israelsk forårsaket uhyrligheter: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(24)02678-3/fulltext "We estimated 64 260 deaths (95% CI 55 298–78 525) due to traumatic injury during the study period, suggesting the Palestinian MoH under-reported mortality by 41%." Stein, glasshus og hele den greia der. Alle er klar over lidelsene på Gaza. Også jeg. Kunne jo hende det bedret seg noe der om gislene ble tilbakelevert i stedet for å bli henrettet, og om Hamas og co hadde overgitt seg. Jeg har gitt flere eksempler på at israelske lidelser er forsøkt fortiet. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 10. januar #5906 Del Skrevet 10. januar Bacteria skrev (7 minutter siden): Alle er klar over lidelsene på Gaza. Også jeg. Kunne jo hende det bedret seg noe der om gislene ble tilbakelevert i stedet for å bli henrettet, og om Hamas og co hadde overgitt seg. Jeg har gitt flere eksempler på at israelske lidelser er forsøkt fortiet. Hvordan er det forsøkt fortiet? Du legger det jo fram som at NRK aktivt fortier 7. oktober her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 12. januar #5907 Del Skrevet 12. januar Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Krig og konflikt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 13. januar #5908 Del Skrevet 13. januar Hank Amarillo skrev (På 26.10.2023 den 9.08): pow: den metoden de har brukt i 80 år funker, beviset ligger i at Israel i det hele tatt eksisterer. Den fungerer rett og slett ikke. Det har ikke vært mer uroligheter i regionen etter at staten Israel ble opprettet. Vist lete respekt overfor palestinerne eller fôr regionen rundt. Hva har nå Israelerne å gjøre i Syria, ikke bare tilstedeværelse, men og med bruk av krigsmakt i annet land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 13. januar #5909 Del Skrevet 13. januar (endret) Tråden er ryddet for avsporinger, brukerangrep, brukerforfølgelse og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 13. januar av Elaine Marley 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 15. januar #5910 Del Skrevet 15. januar Vi får håpe at våpenhvilen hjelper , men tviler på at noe som helst er forandret. Når (ikke hvis) Hamas har bygd seg opp igjen å dreper kvinner og barn i nye terrorangrep, håper virkelig verden tar ansvar å sender soldater. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 15. januar #5911 Del Skrevet 15. januar Nå virker det som Trump har ryddet opp i konflikten. Våpenhvile hvis de palestinske terroristene slipper løs gisler i bytte mot fanger. Israel skal trekke seg ut. Får bare håpe at palestinerne denne gangen konsentrerer seg om å bygge et samfunn og dropper raketter og nye tunneler. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Jack Skrevet 15. januar #5912 Del Skrevet 15. januar Det måtte Trump til altså..... 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rarm Skrevet 15. januar #5913 Del Skrevet 15. januar Hvem blir de første til å bryte våpenhvilen denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. januar #5914 Del Skrevet 16. januar Hater å si det, men er litt imponert over Trump. Har lest flere nyhetskilder i dag tidlig, og det virker som om Trump også har posisjonert seg slik at han kan legge press på Bibi. Sist presidentperiode fikk Bibi alt han pekte på av Trump, bla flyttet amerikanerne ambassaden fra tel aviv til Jerusalem. Slik har Trump skaffet seg leverage også overfor Bibi… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 16. januar #5915 Del Skrevet 16. januar Rarm skrev (15 timer siden): Hvem blir de første til å bryte våpenhvilen denne gangen? Oddsen er klar…. Det blir nok atter en gang jihadistene, samme hvilket navn de går under.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 16. januar #5916 Del Skrevet 16. januar Madame Butterfly skrev (6 minutter siden): Oddsen er klar…. Det blir nok atter en gang jihadistene, samme hvilket navn de går under.. Jeg tenker motsatte basert på at Israel aldri har overholdt en avtale. Som med Lebanon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 16. januar #5917 Del Skrevet 16. januar Hvorfor har aldri NRK dekning av 7 oktober gislene? Hjerteskjærende lesing https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israel-hamas-ceasefire-hostages-who-when-free-b2680685.html 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. januar #5918 Del Skrevet 16. januar Peters skrev (21 minutter siden): Hvorfor har aldri NRK dekning av 7 oktober gislene? Hjerteskjærende lesing https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israel-hamas-ceasefire-hostages-who-when-free-b2680685.html Lurer jeg også på. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 16. januar #5919 Del Skrevet 16. januar Peters skrev (1 time siden): Hvorfor har aldri NRK dekning av 7 oktober gislene? Hjerteskjærende lesing https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israel-hamas-ceasefire-hostages-who-when-free-b2680685.html Det passer ikke med slagsiden de kjører. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 16. januar #5920 Del Skrevet 16. januar (endret) Trubadur skrev (1 time siden): Det passer ikke med slagsiden de kjører. Tror det jeg også. Før stolte jeg på NRKs uavhengighet, ikke nå lenger. Kontroll av (sosiale) medier styrer folkets opinion. Både Putin og Trump benytter dette med stor suksess. Ground news viser flere nyanser men man må være kritisk til alle kilder. Endret 16. januar av Peters 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå