Gå til innhold

Israel og Gazastripen

Sacramone

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (3 minutter siden):

Det kommer et angrep snart fra Israel mot Iran. Er det mulig at Russland vil stille opp militært for Iran?

Iran har jo sendt mye droner til Russland, og Russland har kanskje sendt noe andre veien også?

Russland er nok ganske opptatt i Ukraina.

Men det er vanskelig å si hva som kan skje. Jeg begynner nesten å tenke at det er nok nå, og at Israel bare får kjøre på og fullstendig ødelegge Iran. Gjerne med atombomber om nødvendig. Knuses Iran, så vil Russland slite og kanskje kollapse, og det samme vil antakelig utallige terrorgrupper og terrorstater rundt i verden også.

Edit: Med "ødelegge Iran" mener jeg naturligvis så prestestyret og deres militære kapasiteter blir knust og landet ikke har kapasitet til å gjennomføre flere militære aksjoner eller støtte terrorgrupper rundt i verden. Jeg snakker ikke om å utradere den iranske befolkningen. Atombomber kan brukes mot mål som ellers ville vært vanskelige å ramme. Så viktig tenker jeg det er å knekke ondskapens akse med blant annet Iran og Russland.

Endret av jabx
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx skrev (12 minutter siden):

Iran har jo sendt mye droner til Russland, og Russland har kanskje sendt noe andre veien også?

Russland er nok ganske opptatt i Ukraina.

Men det er vanskelig å si hva som kan skje. Jeg begynner nesten å tenke at det er nok nå, og at Israel bare får kjøre på og fullstendig ødelegge Iran. Gjerne med atombomber om nødvendig. Knuses Iran, så vil Russland slite og kanskje kollapse, og det samme vil antakelig utallige terrorgrupper og terrorstater rundt i verden også.

Edit: Med "ødelegge Iran" mener jeg naturligvis så prestestyret og deres militære kapasiteter blir knust og landet ikke har kapasitet til å gjennomføre flere militære aksjoner eller støtte terrorgrupper rundt i verden. Jeg snakker ikke om å utradere den iranske befolkningen. Atombomber kan brukes mot mål som ellers ville vært vanskelige å ramme. Så viktig tenker jeg det er å knekke ondskapens akse med blant annet Iran og Russland.

Setter litt grensa ved kjernefysisk angrep jeg da. 
Men ja, Israel er dumme om de lar denne sjansen gå fra seg. Det handler om barna deres sin sikkerhet.

Israel har mange venner i Iran, bla #TahaTabani, en ung gutt som nå er fengslet fordi han har uttrykt støtte til Israel. Regner med at Mossad jobber overtid nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at Hamas og Irans andre ekstremistgrupper knuses så de ikke kan fortsette terrorismen sin kan få en slutt på dette. Om det blir forhandlet frem en «fredsavtale» vil det samme skje om to år igjen. Hadde Israel fått gjøre en grundig jobb med å ta disse gruppene tidligere hadde færre måttet lide.

Douglas Murray sier det veldig greit. Lederne sitter som milliardærer i Doha blant annet, og sønnene deres lever som prinser. Alt på grunn av penger sendt fra skattepenger i vesten. Folk her tror pengene går til de stakkars barna, mens lederne har sagt rett ut at de vil bruke barna som pressmiddel mot verden. De er gale fanatikere, og kan aldri stoppes med annet enn bomber og stopp i pengestrøm. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel har frigjort en Yasidi kvinne fra Gaza. 
Hun har levd som sex slave i Gaza i 10 år, siden hun ble kidnappet av IS og solgt videre da hun var 11 år. 
Tenk hvor grufullt det har vært for henne. Bra jobbet IDF! 

Det har ikke vært en prioritet fra islamistiske Hamas som styrte Gaza i denne perioden å frigjøre henne. De hadde full stålkontroll på Gaza, men ideologisk er de lik IS. Skrekk og gru.

Uskyldige mennesker i Gaza trenger at Israel tar kontroll og frigjør dem fra Hamas.

Endret av Madame Butterfly
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (På 4.10.2024 den 7.57):

Så du synes det er greit at 1 fangevokter ble drept for at denne jenta skulle kunne rømme, men hadde hun hatt 5 fangevoktere som hadde blitt drept, så hadde det vært bedre at hun døde? 😉 

Palestina-skjerf-bevegelsen bør snart ta seg en bolle, og jeg håper inderlig at noen pro-Israelitter vil demonstrere mot den bulke-gjengen på mandag.... 😄 

Hvis noen går med Israelske flagg i den demonstrasjonen kommer det til å bli slåsskamp og vil ende med at pro-Israelitter må beskyttes av politiet. Ikke mye talefrihet der. 

Endret av JaVel
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (På 4.10.2024 den 9.19):

Jeg mener at slaveri , fangenskap , mishandlinger , kidnappinger, lemlestelser og drap er uakseptabelt uansett hvem som står bak, uansett om det er "venner" eller "fiender", politi, militære , frihetskjempere eller terrorister

Det er mye av dette under de islamistiske styresettet i Palestina, ikke bare i Hamas kontrollerte Gaza, men i det «moderat» styrte Vestbredden også. 
Jo mindre disse ekstremistene har å si for folks liv, jo bedre. 
Sharia er lite å trakte etter. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Vi hører mange skrekkhistorier fra 7 oktober. Vi hører at 40 babyer ble halshogd, babyer ble plassert i en ovn og stekt osv. Disse historiene, bl a gjentatt av president Joe Biden og USAs utenriksminister Anthony Blinken, er løgn. De er satt fram av en person som heter Yossi Landau fra en organisasjon som heter ZAKA. En gjennomgang av ofrene den 7 oktober viser at av 782 ubevæpnede offer den 7 oktober 2023, var det 36 barn, 13 yngre enn 12 år. Undersøkelsen viser at ingen av barna døde slik som beskrevet av Yossi Landau.

My executed Israeli children story was untrue, admits ZAKA's Yossi Landau

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (46 minutter siden):

Vi hører mange skrekkhistorier fra 7 oktober. Vi hører at 40 babyer ble halshogd, babyer ble plassert i en ovn og stekt osv. Disse historiene, bl a gjentatt av president Joe Biden og USAs utenriksminister Anthony Blinken, er løgn. De er satt fram av en person som heter Yossi Landau fra en organisasjon som heter ZAKA. En gjennomgang av ofrene den 7 oktober viser at av 782 ubevæpnede offer den 7 oktober 2023, var det 36 barn, 13 yngre enn 12 år. Undersøkelsen viser at ingen av barna døde slik som beskrevet av Yossi Landau.

My executed Israeli children story was untrue, admits ZAKA's Yossi Landau

Det er dypt uredelig av deg å ta opp dette for å bagatellisere uhyrlighetene, særlig siden de 40 babyene ble dementert bare etter et par dager. Sannheten er at det ble funnet spebarn uten hode, men man vet ikke hvordan hodet er «kommet av» 
Som vi også har sett fra Gaza, er det flere måter et barn kan miste hodet på. 
(unnskyld til leserne fordi jeg ikke pakker inn ting her)

Det ble også funnet barn i stekeovner, i hus som var brent. Det ble funnet barn i andre husholdningsapparater som vaskemaskiner. Forsøkt gjemt av livredde foreldre. 
Det er dokumentert at barn ble drept på diverse bestialske måter, hvis du vil kan jeg dele MR-bildet av et barn og en voksen som er buntet sammen med ståltråd og satt fyr på. 
Videoen av det som skjedde hos Idan-familien var en av de første jeg så, nærmest direkte 7/10. Og så har vi han tenåringsgutten som ble truet av Hamas til å lokke ut naboene så de kunne bli drept før han selv ble drept. På video det også. 

Sist, men ikke minst har vi den grusomme videoen som sirkulerte for ca 2 uker siden av Melissa Chapman på X . Den er så ille at det frarådes sterkt å se den. Den ble tatt ned nesten med en gang, men noen hadde rukket å se den. Den viset H***$ som spretter opp m**** til en grav**  kv**** og tar ut bab***.

Begge dør. 

Endret av Bacteria
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi
Bacteria skrev (4 minutter siden):

Sist, men ikke minst har vi den grusomme videoen som sirkulerte for ca 2 uker siden av Melissa Chapman på X . Den er så ille at det frarådes sterkt å se den. Den ble tatt ned nesten med en gang, men noen hadde rukket å se den. Den viset H***$ som spretter opp m**** til en grav**  kv**** og tar ut bab***.

Kan du lenke til uavhengige mediakilder som bekrefter dette, eller er dette noe du kun har sett på Twitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (3 minutter siden):

Kan du lenke til uavhengige mediakilder som bekrefter dette, eller er dette noe du kun har sett på Twitter?

Nei det kan jeg jo selvfølgelig ikke. Videoen er jo banna. 
Men har sett reaksjoner på folk som har sett den, og velger å tro på de. Trodde først dette bare var rykter, men nå virker det dessverre som det er sant. 
Jeg har ikke sett videoen, og kommer heller ikke til å se den. Der går grensa. 
Det er israelernes doble tragedie dette, at det som forgikk 7/10 ikke går an å vise til folk, og også at det er så ille at normale mennesker ikke tror på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 28.10.2024 den 17.31):

Nei det kan jeg jo selvfølgelig ikke. Videoen er jo banna. 
Men har sett reaksjoner på folk som har sett den, og velger å tro på de. Trodde først dette bare var rykter, men nå virker det dessverre som det er sant. 
Jeg har ikke sett videoen, og kommer heller ikke til å se den. Der går grensa. 
Det er israelernes doble tragedie dette, at det som forgikk 7/10 ikke går an å vise til folk, og også at det er så ille at normale mennesker ikke tror på det. 

Jeg måtte google litt her, for jeg mente å ha lest noe lignende. Så langt som jeg kan se viser det seg at denne hendelsen er falsk (flere kilder her: https://en.wikipedia.org/wiki/Misinformation_in_the_Israel–Hamas_war ), og noen har beskrevet det som en film gjennomført av mexicansk kartell som er publisert som om det var gjort av Hamas.

Jeg har nok ikke sett filmen selv, og har ingen intensjon om å gjøre det - verken videoer av Hamas eller fra mexicanske karteller. Sliter med å se en del realistiske actionfilmer for tiden, så det får andre modige sjeler ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (24 minutter siden):

Jeg måtte google litt her, for jeg mente å ha lest noe lignende. Så langt som jeg kan se viser det seg at denne hendelsen er falsk (flere kilder her: https://en.wikipedia.org/wiki/Misinformation_in_the_Israel–Hamas_war ), og noen har beskrevet det som en film gjennomført av mexicansk kartell som er publisert som om det var gjort av Hamas.

Jeg har nok ikke sett filmen selv, og har ingen intensjon om å gjøre det - verken videoer av Hamas eller fra mexicanske karteller. Sliter med å se en del realistiske actionfilmer for tiden, så det får andre modige sjeler ta seg av.

Jeg tror ikke Wikipedia er noen god kilde på slike ting akkurat nå. Hvis du ikke har merket det foregår det en formidabel propagandakrig nå, og det kan se ut som om artikler om fex begreper som zionisme har forandret seg over natten. Det sier hvertfall folk som har fulgt med. 
Det skal visstnok være en gruppe som kaller seg Tech for Palestine som har gått all in for å redigere artikler slik at de passer inn i et propalestinsk narrativ, 

Jeg har kilder på det, men selvsagt ingen du vil akseptere da det kommer fra israelere og jøder. Men ser ikke bort fra at det stemmer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi

Politisk redaktør i Dagsavisen, Lars West Johnsen om Israels moralske forfall:

"Israels framferd på Gaza skriver seg inn i menneskehetens mørkeste kapitler. Dem er det mange av, men i moderne tid er det få som kan måle seg med den moralske kollapsen Israel har lagt for dagen. Den totale forakten for andres liv og for omverdenens dom. Nå undergraver Israel den globale rettsordenen, som naziovergrepene mot jødene tvang fram fra 1945. Internasjonal lov og rett, forsvaret av små folk og nasjoner, står for fall.

Mange titalls tusen er drept og skadet, utallige barn er gjort foreldreløse på Gaza. Omfanget av lidelse er enorm. Et velutviklet, rikt land med enorme ressurser i kamp mot forsvarsløse menn, kvinner og barn. Det er åpenbart skjerpende at ofrene for nazitysklands verste overgrep nå utsetter palestinerne for det samme, et folkemord."

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2024/10/29/israels-moralske-kollaps/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke Wikipedia er noen god kilde på slike ting akkurat nå. Hvis du ikke har merket det foregår det en formidabel propagandakrig nå, og det kan se ut som om artikler om fex begreper som zionisme har forandret seg over natten. Det sier hvertfall folk som har fulgt med. 
Det skal visstnok være en gruppe som kaller seg Tech for Palestine som har gått all in for å redigere artikler slik at de passer inn i et propalestinsk narrativ, 

Jeg har kilder på det, men selvsagt ingen du vil akseptere da det kommer fra israelere og jøder. Men ser ikke bort fra at det stemmer. 

Grunnen til at jeg brukte wikipedia her er at de refererer til kildene sine. Så istedenfor å lime inn 3-5 kilder, så kan jeg lime inn den ene, så kan man følge kildene deres.

Point being: Flere har rapportert at denne filmen er falsk, og at vedkommende som har presentert dette ikke har kunne vise bildene han sa han hadde.
Andre som har sett videoen sier at dette stammer fra mexicanske kartell, ikke fra denne konflikten. Det er forsåvidt noe man har sett mye av de siste årene: Filmer fra andre konflikter, for flere år siden, blir presentert som å tilhøre en nåværende konflikt.

Siden du ikke har sett filmen, og heller ikke kan gi oss kilde på det, så er hele poenget med å ta opp denne påståtte hendelsen poengløs.

Når det er sagt finner jeg det sannsynlig at dette er noe som ville skjedd under 7. oktober, men det er en fordel at man presenterer kilder når man kommer med slikt. Finner det også ironisk hvor lett du tror på at Hamas har gjort dette, publisert på Twitter men fullstendig ignorerer det store tradisjonelle medier viser bevis på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (49 minutter siden):

Politisk redaktør i Dagsavisen, Lars West Johnsen om Israels moralske forfall:

"Israels framferd på Gaza skriver seg inn i menneskehetens mørkeste kapitler. Dem er det mange av, men i moderne tid er det få som kan måle seg med den moralske kollapsen Israel har lagt for dagen. Den totale forakten for andres liv og for omverdenens dom. Nå undergraver Israel den globale rettsordenen, som naziovergrepene mot jødene tvang fram fra 1945. Internasjonal lov og rett, forsvaret av små folk og nasjoner, står for fall.

Mange titalls tusen er drept og skadet, utallige barn er gjort foreldreløse på Gaza. Omfanget av lidelse er enorm. Et velutviklet, rikt land med enorme ressurser i kamp mot forsvarsløse menn, kvinner og barn. Det er åpenbart skjerpende at ofrene for nazitysklands verste overgrep nå utsetter palestinerne for det samme, et folkemord."

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2024/10/29/israels-moralske-kollaps/

Her var det mye patos og følelser, og lite fakta.

Høres jo ut som om skribenten tror at Israel har gått til krig mot stakkars, ubevæpnede og forsvarsløse palestinere bare for gøy og hevn. 

Det som ikke var mangelvare i innlegget er antisemittisme. Å bruke holocaust mot jøder og Israel kvalifiserer som antisemittisme imo.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi
Bacteria skrev (4 minutter siden):

Det som ikke var mangelvare i innlegget er antisemittisme. Å bruke holocaust mot jøder og Israel kvalifiserer som antisemittisme imo.

Det Israel gjør nå er et hån mot de som døde i Holocaust. 

Endret av Ulovlig verdi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ulovlig verdi skrev (18 timer siden):

Det Israel gjør nå er et hån mot de som døde i Holocaust. 

Skal de ikke kjempe imot? Skal de bare gi seg og la seg slakte av jihadistene og Iran? Skal de forhandle med terrorister, som har sagt at de vil gjenta 7/10 igjen og igjen, helt til Israel er ødelagt?!

Det er jo helt omvendt, det er nettopp det at de jødiske folket er «vant til» å bli forfulgt og slaktet, som gjør at kjemper. 
Men det tåler ikke du, og ikke han i Dagsavisen.

Her er en noe mer edruelig analyse av krigen.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/1MW36K/midtoesten-og-folkeretten-hva-er-lovlig-og-hva-er-ulovlig-og-skjer-det-folkemord?utm_source=bemetinorge.beehiiv.com&utm_medium=newsletter&utm_campaign=2024-10-30&_bhlid=f0e95bd4cba9fbbd01593d40902b3cb3c4a8466c&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1nWfmDHW4WrCIApq_uS9pPI30T3xTdtqiSrCDj0XzcOhu9ahnjZoZDM2s_aem_4lAxUGyNpg3FuAaFhGfeBA

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi
Bacteria skrev (3 timer siden):

Det er jo helt omvendt, det er nettopp det at de jødiske folket er «vant til» å bli forfulgt og slaktet, som gjør at kjemper. 

Det jødiske folket ble forfulgt og slaktet under Holocaust. Etter det har antisemittisme vært et problem, men i Europa og USA ikke like utbredt som muslimhat. Man kan jo forestille seg at Trump foreslo å forby jøder innreise til USA, slik han faktisk gjorde for muslimer i 2017. Hadde han gjort det ville alle skjønt at dette var hatretorikk — med muslimer er det liksom ikke så farlig.

Dernest må man skille mellom jøder og staten Israel. Israel er en imperialistisk okkupantstat som har stjålet land, brutt folkeretten og bedrevet etnisk rensning siden landet ble opprettet. Og de har konstant brukt Holocaust-kortet for å legitimere disse overgrepene.

Det er ironisk hvordan Israel, som ble opprettet som en «sikker havn» etter Holocaust, nå bruker minnet om Holocaust for å rettferdiggjøre sin brutale behandling av palestinerne. Narrativet om at Israel alltid er offeret, at staten må «beskytte seg mot folkemord», brukes for å unngå kritikk og fortsette okkupasjon, bombing og kolonisering av palestinsk jord. Stadig flere jøder, særlig unge i USA og Europa, ser nå på Israels handlinger som folkemord og tar avstand fra denne politikken.

Israel kan ikke lenger få bruke ett folkemord til å legitimere et annet. Ikke minst fordi det er så dypt respektløst overfor den ufattelige grusomheten Holocaust var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (1 time siden):

Det jødiske folket ble forfulgt og slaktet under Holocaust. Etter det har antisemittisme vært et problem, men i Europa og USA ikke like utbredt som muslimhat. Man kan jo forestille seg at Trump foreslo å forby jøder innreise til USA, slik han faktisk gjorde for muslimer i 2017. Hadde han gjort det ville alle skjønt at dette var hatretorikk — med muslimer er det liksom ikke så farlig.

Dernest må man skille mellom jøder og staten Israel. Israel er en imperialistisk okkupantstat som har stjålet land, brutt folkeretten og bedrevet etnisk rensning siden landet ble opprettet. Og de har konstant brukt Holocaust-kortet for å legitimere disse overgrepene.

Det er ironisk hvordan Israel, som ble opprettet som en «sikker havn» etter Holocaust, nå bruker minnet om Holocaust for å rettferdiggjøre sin brutale behandling av palestinerne. Narrativet om at Israel alltid er offeret, at staten må «beskytte seg mot folkemord», brukes for å unngå kritikk og fortsette okkupasjon, bombing og kolonisering av palestinsk jord. Stadig flere jøder, særlig unge i USA og Europa, ser nå på Israels handlinger som folkemord og tar avstand fra denne politikken.

Israel kan ikke lenger få bruke ett folkemord til å legitimere et annet. Ikke minst fordi det er så dypt respektløst overfor den ufattelige grusomheten Holocaust var.

Det er vel 90% av jøder verden over som regner seg som sionister, i betydningen av at de mener også jøder må få ha en nasjonalstat. Det du gjør nå med å trekke frem de små gruppene av jøder som er antisionister er å lage et skille mellom «gode jøder» med rette meninger og onde sionister. Det var dette artisten Magdi drev på med, han fikk mye motbør og tror ikke han forstår selv at dette er antisemittisk retorikk. 
Den eneste logiske konsistente måten å være imot Israel på, altså antisionisme, er å være mot ALLE nasjonalstater. Ikke bare Israel. 
Antisemittismen endrer form etter hva som gjelder i et samfunn. Først var folk mot jøder fordi de ikke var kristne. Nazistene mente genmaterialet deres var feil. 
Og nå i 2024 er det altså politikken deres som er feil, at de har ett land er feil. 
Derfor er antisionisme bare et annet ord for antisemittisme. Høres bedre ut, ikke sant?

At det finnes jøder som er imot staten Israel gjør ikke ropet «ingen sionister i våre gater» mindre antisemittisk. 

edit: Nå må snart folk få inn i skallen at det går ikke an å sammenligne muslimer og jøder. Muslimer er ikke en etnisitet, like lite som kristne er det. Jødedommen er en etnisitet OG en religion. Finnes ateistiske jøder også. Dette er jeg lei av å undervise i nå.

Endret av Bacteria
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi
Bacteria skrev (43 minutter siden):

Det er vel 90% av jøder verden over som regner seg som sionister, i betydningen av at de mener også jøder må få ha en nasjonalstat. Det du gjør nå med å trekke frem de små gruppene av jøder som er antisionister er å lage et skille mellom «gode jøder» med rette meninger og onde sionister

Her kommer det igjen, argumentet om at antisionisme automatisk er antisemittisme. La oss først rydde opp i en viktig ting: å kritisere staten Israel, dens politikk eller ideen om en eksklusiv jødisk nasjonalstat, er ikke det samme som å hate jøder. Antisemittisme handler om hat mot jøder som folk eller etnisk gruppe, ikke om kritikk av en nasjonalstat. At noen mener jøder trenger en nasjonalstat betyr ikke at alle må være enige i det, og det å påpeke denne uenigheten er ikke "et skille mellom gode og onde jøder."

Og ang. dette med at antisionisme krever at man må være mot alle nasjonalstater. Seriøst? Mener du virkelig at å være motstandere av en bestemt nasjonalstats politikk eller eksistensgrunnlag betyr at man automatisk må være anti-nasjonalstatlig i alle tilfeller? Ingen krever at noen som kritiserer Saudi-Arabia skal være anti-nasjonalstatlig generelt. Å være motstandere av nasjonalistiske ideer eller statsprosjekter kan skje på individuelle, kontekstuelle grunnlag. Israel er en etno-religiøs stat som praktiserer apartheid. Alle med et minimum av moralsk ryggrad vil være imot at en stat skal være konstituert på den måten.

Hvis vi ser på historien, er det nettopp denne typen retorikk som gjør det vanskeligere å bekjempe faktisk antisemittisme. Når du blander kritikk av en stats politiske valg med hat mot et helt folk, risikerer du å trivialisere ekte, skadelig antisemittisme – det ekte hatet og diskrimineringen som fortsatt finnes, men som ikke er det samme som en politisk debatt om sionisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...