Gå til innhold

Israel og Gazastripen


Sacramone

Anbefalte innlegg

Julebrunost skrev (20 timer siden):

Laget meg konto bare for å kunne kommentere her i tråden. Jeg er så enig i dette at helsemyndigheter i Gaza er terrororganisasjonen Hamas og derfor ikke er til å stole på. Hvorfor stoler vesten på dem?  
 

Har dere forresten sett Hamas egen nettside? Hamas.com. De skryter av grusomhetene de gjorde, og har lagt alt i kategorier💔😭 Øynene mine kan ikke glemme de syke, syke videoene💔

De har ikke andre tall. Helt ok å publisere, men de er så dårlige på å få frem at dette er tall fra en terrorgruppe og ikke bekreftet.

Rett etter terroren var de veldig aktive på Telegram så jeg regner med at vi har sett mye av det samme.

Om du skal se på slike videoer så må du koble ut følelser, du må også huske på at dette er terrorister som ofte er fulle av dop når de utfører groteske handlinger. Du må ikke tenke på de som normale mennesker, dette er radikaliserte islamister.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder det å bruke tid på de som "ikke forstår"...

(Ja, jeg er også skyldig i å kaste bort tid på de som stikker fingrene i ørene og roper "NANANANANANA!")

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (20 minutter siden):

Laget meg konto bare for å kunne kommentere her i tråden. Jeg er så enig i dette at helsemyndigheter i Gaza er terrororganisasjonen Hamas og derfor ikke er til å stole på. Hvorfor stoler vesten på dem?  
 

Har dere forresten sett Hamas egen nettside? Hamas.com. De skryter av grusomhetene de gjorde, og har lagt alt i kategorier💔😭 Øynene mine kan ikke glemme de syke, syke videoene💔

 

 

Har ikke sett den. Må sjekkes 💔

Jeg lurer bare på en ting nå jeg. Hva med Mats Gilbert nå som vi vet hvordan de drev på både under shifa sykehuset og tydeligvis innenfor også.

Jeg syntes han er en skam! En skam for Norge og en skam for leger. For en tulling og en terrorsupporter! Hva skal han nå si tro?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett den. Må sjekkes 💔

Jeg lurer bare på en ting nå jeg. Hva med Mats Gilbert nå som vi vet hvordan de drev på både under shifa sykehuset og tydeligvis innenfor også.

Jeg syntes han er en skam! En skam for Norge og en skam for leger. For en tulling og en terrorsupporter! Hva skal han nå si tro?

Jeg så en video av foreldre med granater på seg som ble tvunget til å se barna sine bli pint, og om de rørte på seg gikk granaten av. De klarte ikke sitte stille, og de gikk av💔 Hvem gjør slikt? Dette er ikke mennesker, de er monstre. Som forelder selv er det ulidelig å tenke på, mens disse stakkars menneskene opplevde det. Tenk å forlate verden på denne måten. 
 

Mats Gilbert bruker store ord og hater Israel. Det har han alltid gjort. Helt grusomt med de sivile som lider i Gaza, men Hamas lærer opp terrorister. Skal de ikke adresseres? 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer bare på en ting nå jeg. Hva med Mats Gilbert nå som vi vet hvordan de drev på både under shifa sykehuset og tydeligvis innenfor også.

Jeg syntes han er en skam! En skam for Norge og en skam for leger. For en tulling og en terrorsupporter! Hva skal han nå si tro?

Han bør etterforskes for å skjule krigsforbrytelser! Såpass har han fortjent.

Han sitter på X og forbanner ISrael 👈 sånn skriver han det, håper bare at han holder seg der. Kjenner at jeg ikke gidder å høre mer fra han.. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (4 minutter siden):

Jeg så en video av foreldre med granater på seg som ble tvunget til å se barna sine bli pint, og om de rørte på seg gikk granaten av. De klarte ikke sitte stille, og de gikk av💔 Hvem gjør slikt? Dette er ikke mennesker, de er monstre. Som forelder selv er det ulidelig å tenke på, mens disse stakkars menneskene opplevde det. Tenk å forlate verden på denne måten. 
 

Mats Gilbert bruker store ord og hater Israel. Det har han alltid gjort. Helt grusomt med de sivile som lider i Gaza, men Hamas lærer opp terrorister. Skal de ikke adresseres? 

Så grusomt 💔 Jeg har sett noen få videoer som Ben Shapiro la ut. De har satt seg. Så grusomme mennesker at det ikke finnes ord. En thailender som var skutt i magen. Men var fortsatt i live, de fant en butt spade-liknende redskap som de forsøkte å kappe av hodet hans med gjentatte ganger. Jeg tenker faktisk, kunne de ikke bare ha skutt han? Drept han? Nei, de skulle pine og ydmyke 💔💔😭😭

 

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jordy skrev (5 minutter siden):

Han bør etterforskes for å skjule krigsforbrytelser! Såpass har han fortjent.

Han sitter på X og forbanner ISrael 👈 sånn skriver han det, håper bare at han holder seg der. Kjenner at jeg ikke gidder å høre mer fra han.. 

Han burde virkelig det. Og nektes å reise diverse plasser. Fyren er jo både farlig og radikal. Håper folk nå klarer å se løgnene han farer med. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (Akkurat nå):

Så grusomt 💔 Jeg har sett noen få videoer som Ben Shapiro la ut. De har satt seg. Så grusomme mennesker at det ikke finnes ord. En thailender som var skutt i magen. Men var fortsatt i live, de fant en butt spade-liknende redskap som de forsøkte å kappe av hodet hans med gjentatte ganger. Jeg tenker faktisk, kunne de ikke bare ha skutt han? Drept han? Nei, de skulle pine og ydmyke 💔💔😭😭

 

Helt grusomt💔 De vil ydmyke og forårsake mest mulig smerte. Og skryter av det💔

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (3 minutter siden):

Han burde virkelig det. Og nektes å reise diverse plasser. Fyren er jo både farlig og radikal. Håper folk nå klarer å se løgnene han farer med. 

Dette har han postet om Al Shifa den 20. nov. og det er hentet fra et intervju han har gitt.

Han er tydeligvis helt i fornektelses-modus, selv om det har dukket opp flere (journalister, leger osv) som har kunne fortelle det motsatte fra de samme periodene Gilbert har vært der:

 

“I have never seen it. My colleagues who have been working there from the international community have never seen it. I have not seen any high-ranking people from the resistance. I have not seen one soldier in the hospital,” said Gilbert, noting that he does not call Hamas a terror group, instead calling it the Palestinian resistance group.

 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
jordy skrev (21 minutter siden):

Hamas har like lite peiling (der de ligger i tunellene sine) som vi har om antall døde.

Nå er det ikke Hamas som rapporterer inn antall døde. Det er fortsatt den palestinske myndigheten som har makten over helsetjenesten, mens Hamas har kontrollen. Derfor skriver de "Hamas kontrollerte helsemyndigheter". 

Palestinske myndigheten er stasjonert på Vestbredden og helsedepartementet består av både Hamas, Fatah og nøytrale. 

Helseministeren som også er stasjonert på Vestbredden og mottar de samme tallene fra sykehusene som helsedepartementet, fører tilsyn over tallene. Pga situasjonen i Gaza, kontrollerer hun tallene opp mot helsepersonellet hun har i Gaza. 

Alle tidligere rapporterte dødsfall i Gaza i kriger og angrep har stemt med blant annet USA og Israel sine rapporterte dødsfall i ettertid.  

De døde blir rapportert inn av leger og bistandsarbeidere med blant annet ID nummer og navn. Personer de ikke kan identifisere, ligger under ruiner eller er savnet står ikke på listen. USA fikk en liste over de døde når Biden satte spørsmålstegn ved antall døde, med ID nummer, navn og alder. 

Det liste ikke inneholder er dødsårsak og hvem som er skyldig. Så hvis en palestinsk rakett sprenger i Gaza hvor folk blir drept eller Hamas skyter en palestiner, vil de fortsatt stå på listen. Listen skiller ikke mellom sivile vs Hamas. 

Når sykehuset ble truffet gikk Hamas ut med antall døde. Det var feil. Og kom ikke fra helsedepartementet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (10 minutter siden):

Når sykehuset ble truffet gikk Hamas ut med antall døde. Det var feil. Og kom ikke fra helsedepartementet.

🤔

 

image.thumb.png.08f093925b4577b13984f044efb6322f.png

image.thumb.png.50c984cc6c4895da1d30cc3f037f1dab.png

https://www.aa.com.tr/en/middle-east/gaza-s-health-ministry-holds-press-conference-in-rubble-of-al-ahli-baptist-hospital/3024183

 

 

 

Endret av Gugglo
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (5 minutter siden):

Nå er det ikke Hamas som rapporterer inn antall døde. Det er fortsatt den palestinske myndigheten som har makten over helsetjenesten, mens Hamas har kontrollen. Derfor skriver de "Hamas kontrollerte helsemyndigheter". 

Palestinske myndigheten er stasjonert på Vestbredden og helsedepartementet består av både Hamas, Fatah og nøytrale. 

Helseministeren som også er stasjonert på Vestbredden og mottar de samme tallene fra sykehusene som helsedepartementet, fører tilsyn over tallene. Pga situasjonen i Gaza, kontrollerer hun tallene opp mot helsepersonellet hun har i Gaza. 

Alle tidligere rapporterte dødsfall i Gaza i kriger og angrep har stemt med blant annet USA og Israel sine rapporterte dødsfall i ettertid.  

De døde blir rapportert inn av leger og bistandsarbeidere med blant annet ID nummer og navn. Personer de ikke kan identifisere, ligger under ruiner eller er savnet står ikke på listen. USA fikk en liste over de døde når Biden satte spørsmålstegn ved antall døde, med ID nummer, navn og alder. 

Det liste ikke inneholder er dødsårsak og hvem som er skyldig. Så hvis en palestinsk rakett sprenger i Gaza hvor folk blir drept eller Hamas skyter en palestiner, vil de fortsatt stå på listen. Listen skiller ikke mellom sivile vs Hamas. 

Når sykehuset ble truffet gikk Hamas ut med antall døde. Det var feil. Og kom ikke fra helsedepartementet. 

..og kilden til alle disse opplysningene er?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det er fortsatt den palestinske myndigheten som har makten over helsetjenesten, mens Hamas har kontrollen» 

Hvordan fungerer dette i praksis? Hamas er en terrorgruppe med en egen agenda. Hamas ER den palestinske myndigheten, valgt i 2006 (?). Ikke vært valg der siden, for Hamas driver ikke med demokrati. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (2 minutter siden):

Noen skriver at Hamas sa det, andre helsemyndighetene. Tallene var uansett ikke kontrollert av noen og var feil. 

Hamas og helsemyndighetene er det samme. Gaza er et terrorstyrt område. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Julebrunost skrev (Akkurat nå):

«Det er fortsatt den palestinske myndigheten som har makten over helsetjenesten, mens Hamas har kontrollen» 

Hvordan fungerer dette i praksis? Hamas er en terrorgruppe med en egen agenda. Hamas ER den palestinske myndigheten, valgt i 2006 (?). Ikke vært valg der siden, for Hamas driver ikke med demokrati. 

Sorry, skrev feil 🫣

Den palestinske selvstyremyndighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Julebrunost skrev (2 minutter siden):

«Det er fortsatt den palestinske myndigheten som har makten over helsetjenesten, mens Hamas har kontrollen» 

Hvordan fungerer dette i praksis? Hamas er en terrorgruppe med en egen agenda. Hamas ER den palestinske myndigheten, valgt i 2006 (?). Ikke vært valg der siden, for Hamas driver ikke med demokrati. 

Jepp, en salig smørje uten kilde som ligner på noe en smarting har funnet på. Makt og kontroll delt i to er bare starten...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (3 minutter siden):

Noen skriver at Hamas sa det, andre helsemyndighetene. Tallene var uansett ikke kontrollert av noen og var feil. 

Grunnen til at noen skriver helsemyndighetene og andre skriver Hamas er at "helsemyndighetene" bare er en maske som Hamas bærer. Det er Hamas som skjuler seg bak den masken.

Og det er en åpen "hemmelighet" som alle vet om.

Det er for øvrig ikke bare noe som "noen skrev", det er videoopptak av denne pressekonferansen.

Har du noen beviser for at "tallene ikke var kontrollert" denne ene gangen, som er et unntak, men at alle andre ganger så er tallene nøye kontrollert, gått gjennom, undersøkt opp og ned i mente av byråkrater, for å forsikre at det ikke skjer noen feil?

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å blande inn Vestbredden og skylde på de ang. disse fake tallene er også patetisk,, tok meg 1 sekund å finne dette:

 

Skjermbilde (342).png

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sirisiri10er du ikke opprørt over at de fant tunneler under Shifa sykehuset og at Mats Gilbert dermed lyver til det norske folk? Hamas skyter raketter fra den ene enden i tunnelen, så drar de under jorda og til sykehuset og søker ly under syke mennesker og babyer. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...