Gå til innhold

Blør ut hele mensen på 2 døgn etter covid vaksine, 2 år etterpå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt en del blødning da jeg ikke går på prevensjon, men ikke nok til at det ikke var nok med en tampong. Etter andre dose covid-vaksine for 2 år siden ble blødningen ekstrem. Helt siden da har jeg måtte bruke grønn tampong som må skiftes hver halvtime i tillegg til 2 nattbind, noen ganger har jeg måtte ta fri fra jobb fordi det ikke slutter å komme blod og store koagler og jeg blir lenket et døgn til dusjen, har hatt en abort og er like ille som det hver måned. Har måtte ta masse jern pga lav HB.

Men etter det har falt ut kanskje 30 «golfballer» med koagler og blod over 2 døgn er det nesten ikke mer blødning. Før hadde jeg normal mengde over 7 dager. Er det andre som har det samme? Er det normalt at en hel mens kan komme ut på 2 døgn? Har pratet med gynekologer men alt de sier er at jeg kan begynne på prevensjon, det vil jeg ikke da jeg har prøvd alt og alltid får dype depresjoner av det.

Anonymkode: 5c8a1...65a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen foreslått cyklokapron? Den er ikke-hormonell. Funker fort. Tar store blødninger. 
Jeg er ikke vaksinert, men har stor blødning en stund etter fødsel hver gang og får den. 

Anonymkode: 6b392...e68

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også bitt meg merke i endring i menstruasjonen. Vet ikke om det er pga vaksinene eller at jeg har fått barn.. Men etter jeg fikk mensen tilbake for et år siden så har det gått fra moderat blødning i 7-8 dager til stor blødning over 4 dager. Jeg blør alltid igjennom. På seng og gjennom klær. Bruker rosa tampong som må skiftes hver andre time. Før var det hver 6 time. Store koagler også. Men ikke ørten golfballer som hos deg da. 

Anonymkode: d543b...a6b

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke normalt å blø den mengden du beskriver. Selv ikke over 7 dager. 30 store koagler med blod er svært mye. Skal vi sammenligne med golfballer, så er 1-2 i løpet av 5-7 dager me innenfor normalen.

Har legen sagt hen tror det skyldes vaksinen? Gjør legen det kan hen hjelpe deg å søke erstatning. Da får du ihvertfall dekket utgifter til legetimer, gynekolog, jerntilskudd o.l. Evt for nedsatt livskvalitet, men den biten er vanskelig å få gjennomslag for fordi den er vanskelig å bevise.

Håper de finner en løsning for deg. Tåler selv ikke hormonprevensjon og kan ikke ta det til tross for at lege anbefaler det pga sterke pms plager. Så jeg kan leve meg inn i hvor tøft du har det😔

Anonymkode: 05719...843

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt det liknende, men det var ikke pga vaksine. Tenkte det var naturlige endringer i syklusen min bare... Det inntraff i 2014 og varte noen år før det roet seg litt rundt 2020. 

Anonymkode: 9d7d8...3cf

Skrevet

Vanlig med et syklusskifte hvert syvende år.

Anonymkode: 22769...525

Skrevet

Tusen takk for svar. Gynekologen min tror og det skyldes vaksinen da det begynte rett etter andre dose og jeg har siden hatt lapraskopi som viste helt normale funn, samt ultralyd og blodprøver som har vist normal fruktbarhet og hormonbalanse. Syklus er på klokka hver 28 dag. Er det en stor prosess å søke om erstatning? Jeg kan jo ta det opp ved neste celleprøve.

Nå er jeg på dag 3 og blør relativt lite, alt ramlet ut av meg i går. Før vaksine hadde jeg større blødning på dag 3. Er som at hele livmorshinnen kommer ut over 2 døgn fremfor fordelt på 1 uke. Koaglene er såpass store og «sleipe» at de går ut på siden av tampongen, selv om jeg har de største som er ubehagelige å sette inn. En venninne foreslo cyklokapron, skuffende nok har ingen leger gjort det. Så jeg tenkte å prøve dette, men min venninne sier det ikke hjalp mye på henne. Men er verdt et forsøk 👍🏻

• Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar. Gynekologen min tror og det skyldes vaksinen da det begynte rett etter andre dose og jeg har siden hatt lapraskopi som viste helt normale funn, samt ultralyd og blodprøver som har vist normal fruktbarhet og hormonbalanse. Syklus er på klokka hver 28 dag. Er det en stor prosess å søke om erstatning? Jeg kan jo ta det opp ved neste celleprøve.

Nå er jeg på dag 3 og blør relativt lite, alt ramlet ut av meg i går. Før vaksine hadde jeg større blødning på dag 3. Er som at hele livmorshinnen kommer ut over 2 døgn fremfor fordelt på 1 uke. Koaglene er såpass store og «sleipe» at de går ut på siden av tampongen, selv om jeg har de største som er ubehagelige å sette inn. En venninne foreslo cyklokapron, skuffende nok har ingen leger gjort det. Så jeg tenkte å prøve dette, men min venninne sier det ikke hjalp mye på henne. Men er verdt et forsøk 👍🏻

Livmorslimhinnen* 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har alltid hatt en del blødning da jeg ikke går på prevensjon, men ikke nok til at det ikke var nok med en tampong. Etter andre dose covid-vaksine for 2 år siden ble blødningen ekstrem. Helt siden da har jeg måtte bruke grønn tampong som må skiftes hver halvtime i tillegg til 2 nattbind, noen ganger har jeg måtte ta fri fra jobb fordi det ikke slutter å komme blod og store koagler og jeg blir lenket et døgn til dusjen, har hatt en abort og er like ille som det hver måned. Har måtte ta masse jern pga lav HB.

Men etter det har falt ut kanskje 30 «golfballer» med koagler og blod over 2 døgn er det nesten ikke mer blødning. Før hadde jeg normal mengde over 7 dager. Er det andre som har det samme? Er det normalt at en hel mens kan komme ut på 2 døgn? Har pratet med gynekologer men alt de sier er at jeg kan begynne på prevensjon, det vil jeg ikke da jeg har prøvd alt og alltid får dype depresjoner av det.

Hadde det verre i 7-8dager hele livet. Det suger, du bli handikappet! I tilegg MYE rier i 2uker..

Vet en del har fått mens forandringer etter den vaksinen!

Snakk med legen din og hør om noe kan hjelpe! Operere vekk slimhinnen om du er ferdig med barn?

Anonymkode: 8172a...b22

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det verre i 7-8dager hele livet. Det suger, du bli handikappet! I tilegg MYE rier i 2uker..

Vet en del har fått mens forandringer etter den vaksinen!

Snakk med legen din og hør om noe kan hjelpe! Operere vekk slimhinnen om du er ferdig med barn?

Huff, det hørtes helt jævelig ut 😳 Har det gått over nå? Har et barn og har veldig lyst på et til, hvis det ikke gir seg kommer jeg nok til å fjerne den etter jeg evt har fått et til

Skrevet

Hvor mye man blør er individuelt. At du alltid har blødd mye er ikke fordi du ikke har gått på prevensjon. Det er fordi DU har kraftig mens. Det virker og noe forhastet å tenke at covid-vaksinen er årsaken til mens-endring. De kvinnene som fikk det som bivirkning, fikk det for en kortere periode. Graviditet er derimot en vanlig årsak til varig endring i mens, det samme er begynnende overgangsalder. Ville gått tilbake til lege. Endringer som dette skal utredes skikkelig og der er mye flere muligheter til behandling enn hormon-prevensjon. Det virker bare for noen, andre kan blø enda mer av det.

Anonymkode: 94713...491

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor mye man blør er individuelt. At du alltid har blødd mye er ikke fordi du ikke har gått på prevensjon. Det er fordi DU har kraftig mens. Det virker og noe forhastet å tenke at covid-vaksinen er årsaken til mens-endring. De kvinnene som fikk det som bivirkning, fikk det for en kortere periode. Graviditet er derimot en vanlig årsak til varig endring i mens, det samme er begynnende overgangsalder. Ville gått tilbake til lege. Endringer som dette skal utredes skikkelig og der er mye flere muligheter til behandling enn hormon-prevensjon. Det virker bare for noen, andre kan blø enda mer av det.

Takk for svar. Er utredet for andre ting og fått vite at jeg er fruktbar (er i starten av 30-årene) og hormoner er fine så gyn mente det ikke er snakk om tidlig overgangsalder, jeg var selv veldig redd for det. Har ikke pcos eller endo. Er 10 år siden jeg fikk barn og aborten er 11 år siden, så tror det er uavhengig av det. Greit å vite at vaksine bare gir kortere bivirkning, det visste jeg ikke. Skal undersøke andre metoder enn prevensjon, er det både lege og gyn sa var løsningen.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har fått hormonforstyrrelser etter covid vaksine. Det har vært 3 mnd uten mensen, så blø annen hver uke, så 30 dager i mellom og nå har det økt til 40 dager. Vet aldri når den dukker opp. Er kun 30 år og ingen mangler  

Anonymkode: eedd2...f37

• Nyttig 4
Skrevet

Ingen mensforstyrrelser her, har fem doser vaksine.

Anonymkode: c84d2...362

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Er utredet for andre ting og fått vite at jeg er fruktbar (er i starten av 30-årene) og hormoner er fine så gyn mente det ikke er snakk om tidlig overgangsalder, jeg var selv veldig redd for det. Har ikke pcos eller endo. Er 10 år siden jeg fikk barn og aborten er 11 år siden, så tror det er uavhengig av det. Greit å vite at vaksine bare gir kortere bivirkning, det visste jeg ikke. Skal undersøke andre metoder enn prevensjon, er det både lege og gyn sa var løsningen.  

Mange har problemer lenge etter den vaksinen. Bare å lese seg opp.

Anonymkode: f6446...f75

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor prøver du å overbevise ts om at dette ikke kan skyldes vaksinen? Det du skriver her er feil. Menstruasjonsforstyrrelsene var ikke kortvarig for ALLE som ble rammet av bivirkningen. At det for de fleste var en forbigående bivirkning er en annen sak. 

Anonymkode: 1b69b...138

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Huff, det hørtes helt jævelig ut 😳 Har det gått over nå? Har et barn og har veldig lyst på et til, hvis det ikke gir seg kommer jeg nok til å fjerne den etter jeg evt har fått et til

Mast mensen helt etter operasjonen og krysser fingrene for at den er vekke for godt, blir å fjerne livmoren om den kommer tilbake. Noen få mindre blødninger men mange mister mensen helt. 

Har fremdeles rier og pms, men ikke blødningene. Jeg slipper å stå opp flere ganger på natten, ikke kunne gå noen meter uten å måttr gå på do. 

Veldig fornøyd med operasjonen og skulle ønske jeg visste om det tidligere!

Tåler ikke hormoner i p piller og annet. 

Ville snakket med legen og funnet ut noe som kan hjelpe.

Du kan ikke få barn om du tar livmlrslimhinnen og mensen forsvinner, så det må være avgjort før du tenker på det. 

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...