Gå til innhold

Flytte til Tyskland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

jeg har fått meg en tysk kjæreste, han studerer og jobber i en ganske liten by i Tyskland, og har ikke mulighet til å flytte til Norge de neste 3 år. Jeg er ferdigutdannet barnehagelærer, og vil gjerne flytte nedover til han. MEN HVA I HULESTE SKAL JEG JOBBE MED, det er det som stopper meg. jeg kan så vidt tysk og er helt ok i engelsk. Er det håp for meg? Hvilke jobber kan jeg evt ha? Og finns det noe annen jobb som kan funke, feks jobbe hjemmefra men med hva?

Anonymkode: e03fa...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb som barnehagelærer. Da lærer du språket også. Evt internasjonal barnehage.

Anonymkode: 4d4e6...449

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ta tysk-kurs, gjerne når du flytter dit😊 Uansett greit å kunne språket i landet du bor i. 

Anonymkode: 6865c...4a7

Skrevet

Hvor lenge tenker du at dette forholdet skal vare da? Er dere kun kjærester, så blir vel spørsmålet hvordan fungerer det å bo i lag. Skal vel litt til bare å sleppe alt man har i hendene og flytte fra en trygg havn som Norge representerer. Håper fyrn er verdt pengene.

Skrevet

Jeg jobbet på en skole i Tyskland, som assistent.  En av de mest krevende og spennende tidene i mitt liv 

• Liker 1
Skrevet
ThereGoesBob skrev (9 minutter siden):

Hvor lenge tenker du at dette forholdet skal vare da? Er dere kun kjærester, så blir vel spørsmålet hvordan fungerer det å bo i lag. Skal vel litt til bare å sleppe alt man har i hendene og flytte fra en trygg havn som Norge representerer. Håper fyrn er verdt pengene.

Jeg burde ha spesifisert litt mer. Vi har kjent hverandre i to år. Besøkt hverandre flere ganger og vært 2 turer på ferie sammen. Men først nå i vår ble vi kjærester 😅 han er verdt pengene haha

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Laraa skrev (10 minutter siden):

Jeg jobbet på en skole i Tyskland, som assistent.  En av de mest krevende og spennende tidene i mitt liv