AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Vi har serviset Iiittala Teema. Jeg forsøker å finne dessertskåler som kan funke greit til. Må ikke være samme stil, men bør være slik at man kan bruke dem både på sommerfest og til jul. Liker keramikk, retro, rustikk, farget glass og nøytrale ting. Ikke så glad i klart glass, men hvis det er litt runde former uten for mye dill går det fint 😅 Hvilke dessertskåler har dere som dere dekker på med til jul? Anonymkode: 0829f...b35
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Du skriver jo ingenting om hvilken farge du har. Enkelt å stikke innom der du kjøpte dem og kikke på hva de har som kan passe til. Iittala har for eksempel disse: Anonymkode: 3d455...75c 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Nå er det jo skpler i Teema serien. Men hvis du vil ha noe andreledes har du jo Kastelhelmi som også er fra iittala https://royaldesign.no/kastehelmi-skal-23-cl-klar-2-pk Kastelhelmi betyr duggdråper på finsk, disse er kjempefine og finnes i flere farger, men personlig liker jeg de best i klart glass. Anonymkode: 8f0a4...a35 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Skrevet 26. oktober 2023 On 10/25/2023 at 10:42 PM, AnonymBruker said: Vi har serviset Iiittala Teema. Jeg forsøker å finne dessertskåler som kan funke greit til. Må ikke være samme stil, men bør være slik at man kan bruke dem både på sommerfest og til jul. Liker keramikk, retro, rustikk, farget glass og nøytrale ting. Ikke så glad i klart glass, men hvis det er litt runde former uten for mye dill går det fint 😅 Hvilke dessertskåler har dere som dere dekker på med til jul? Anonymkode: 0829f...b35 Vi har vanlige Teema skåler i hvitt, men om du vil ha noe annet kan du kjøpe skåler i samme serie men annen farge? Vi har Mummi skåler til ungene som er lik design som Teema. Anonymkode: e0ce0...4ec
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Vi har kakefat og små skåler fra Kastehelmi til. De finnes i flere farger, vi har i grå og grønt. Ser veldig lekkert ut sammen med Teema. Anonymkode: 279ba...2b6
NettoppJa Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 Har kastehelmi skåler uten stett i blank og lys blå. Bruker også rosendal dessertskåler, syns de passer fint med linjene til teema.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Takk for tips! Jeg synes kanskje de ligner litt på det som selges hos Indiska (hvor jeg for øvrig liker mye, men kanskje ikke til jul). Har vanlig hvitt Teema. Kan jo hende det blir fint med de i klart glass til, jeg burde kanskje bare kjøpe en for å sjekke. Har vinglass Brilliant fra Hadeland, så har tenkt at det kanskje blir litt stilkræsj? Vi har Teema frokostskåler, men synes kanskje de blir litt store til dessert? Er det de dere har AB #4? Har sett litt på de fra Rosenthal ja, synes de er elegante. Anonymkode: 0829f...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå