AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Jeg har ikke presset på noe forlovelse/bryllup bare så det er sagt. Han fridde, og vi kjøpte tradisjonelle ringer som vi skal ha når vi gifter oss også. Så ikke et par til når vi gifter oss. De kostet 25.000 for begge. Nå er det stadig kommentarer om at «nei, det kan vi ikke, så dyre ringer som vi har kjøpt» og «Godt vi er invitert bort på julaften, vi har jo ikke råd til mat i jula med så dyre ringer vi har kjøpt»….og sånn går dagene…. Ja, vet at 25.000 for et par ringer er veldig mye penger, men vi tjener godt begge to så vi hadde råd til det. Syntes det blir for mye fjas rundt hvor dyre de var at gleden blekner litt. Anonymkode: 459ae...9fa 1 3
BobbySocks Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 «ja, du har rett, kanskje vi burde pantsette dem så vi har råd til …hva en han klager på…» 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 BobbySocks skrev (1 minutt siden): «ja, du har rett, kanskje vi burde pantsette dem så vi har råd til …hva en han klager på…» Ja, jeg sa faktisk det i dag at vi burde kanskje pantsette de, det syntes han var himla moro og var heeeelt enig…. Anonymkode: 459ae...9fa 1
Anonym-09 Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Går jo ikke an å komme i ettertid å si at dem var dyr når han var med på det. Da har han kunna sagt noe da tenker jeg. Forstår at han kødder. Men bare si at det sårer. Mulig han ikke tenker på det. 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 Joda, litt penger er det, men helt hinsides er det jo heller ikke hvis man har grei økonomi sånn ellers. Får kanskje gi et lite hint om at det holder nå? Anonymkode: 774fc...c08 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 Wow, 25 000 kr for to ringer er mye penger. Jeg betalte 600 kr for min gullring, men det var på 80 tallet . Fikk mer for den da jeg solgte den Du får jo spør hva greia er siden han hele tiden sier dere ikke har råd til det ene og det andre. Anonymkode: 2beff...5fb 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 Si at han kan låne penger av deg om han trenger. Spør om han er blakk. Anonymkode: 658d1...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 Kan du ikke bare spørre på en seriøst måte? Synes du får mange flåsete svar her. Dere er jo to voksne i et seriøst forhold som tenker å dele livet sammen. Hva med å kommunisere på en ordentlig måte? Jeg ville ha spurt neste gang han flåser med det på en ordentlig måte; «jeg synes du tuller veldig mye med at ringene kostet mye penger. Ligger det noe bak alt tullet og angrer du på at vi gikk for såpass dyre ringer? For jeg blir egentlig litt lei meg av at du kommenterer det hele tiden, det tar bort litt av gleden for min del». Anonymkode: 2ed95...937 21 1 10
Gjest Heidi Høst Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare spørre på en seriøst måte? Synes du får mange flåsete svar her. Dere er jo to voksne i et seriøst forhold som tenker å dele livet sammen. Hva med å kommunisere på en ordentlig måte? Jeg ville ha spurt neste gang han flåser med det på en ordentlig måte; «jeg synes du tuller veldig mye med at ringene kostet mye penger. Ligger det noe bak alt tullet og angrer du på at vi gikk for såpass dyre ringer? For jeg blir egentlig litt lei meg av at du kommenterer det hele tiden, det tar bort litt av gleden for min del». Anonymkode: 2ed95...937 Støtter denne tilnærmingen 👏
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 Kan du ikke si at du blir egentlig litt lei deg når han tuller med dette og at det tar gleden vekk fra forlovelsen? Ærlig tale, ofte det enkleste Anonymkode: 11c40...adb 3 1
Amistad Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan du ikke bare spørre på en seriøst måte? Synes du får mange flåsete svar her. Dere er jo to voksne i et seriøst forhold som tenker å dele livet sammen. Hva med å kommunisere på en ordentlig måte? Jeg ville ha spurt neste gang han flåser med det på en ordentlig måte; «jeg synes du tuller veldig mye med at ringene kostet mye penger. Ligger det noe bak alt tullet og angrer du på at vi gikk for såpass dyre ringer? For jeg blir egentlig litt lei meg av at du kommenterer det hele tiden, det tar bort litt av gleden for min del». Anonymkode: 2ed95...937 Dette. Så enkelt og ukomplisert ... Dere skal gifte dere, og du går heller hit på forumet for hjelp og støtte enn å si noe så enkelt til ham. Missforstå meg riktig, det er bra å bruke forumet. men slikt som dette er kjempe smart å lære seg til å gå til samboeren din med på direkten. Dere skal tross alt gifte dere, og da burde dere passe såpass godt sammen i utgangspuktet, at du gikk rett til samboer ? 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 Han angrer sikkert på at dete brukte så mye penger på ringene. Det er vel det det handler om. Men de var jo vanvittig dyre da Anonymkode: bb8a5...102 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #13 Skrevet 26. oktober 2023 50000 for to simple gullringer? Dere har virkelig blitt lurt. Anonymkode: 2ca3d...f1b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #14 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 50000 for to simple gullringer? Dere har virkelig blitt lurt. Anonymkode: 2ca3d...f1b Det var 25.000 for begge og kjøpt på en gullsmed. De er ikke simple. Anonymkode: 459ae...9fa 4
Gjest Heidi Høst Skrevet 26. oktober 2023 #15 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var 25.000 for begge og kjøpt på en gullsmed. De er ikke simple. Anonymkode: 459ae...9fa Valget er helt fint, det. Men snakk sammen om hva som plager han.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #16 Skrevet 26. oktober 2023 Si at dere trenger å snakke, og at du trenger at han ikke tuller det bort. Spør om dere skal pansette ringene. Skjønner godt at han angrer på at dere brukte så mye på ringer. Men han var vel med på å velge de ut? Eller klarer han ikke å si meningen sin? Kun godta og klage i etterkant? Er han konfliktsky? Sånn etter 15 år klage på at han ikke liker pizzaen du lager, men at han ikke turte å si fra? Anonymkode: f012a...336 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #17 Skrevet 26. oktober 2023 Neste gang får du si : angrer du? for da kan vi pantsette de å droppe det. Jeg gidder ihvertfall ikke høre på dette hver gang det er noe. Det tar bort all gleden med det. Du får bestemme deg nå enten så pantsetter vi det og dropper det eller så slutter du med disse kommentarene Anonymkode: 1681d...2a6 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #18 Skrevet 26. oktober 2023 Jeg hadde pantsatt ringene og gitt ham pengene. Sånn "slutt å mase"-holdning. Anonymkode: 00929...d84
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #19 Skrevet 26. oktober 2023 Synes ikke det var ille for to ringer når dere attpåtil ikke skal kjøpe nye til selve bryllupet! Gjerrige mennesker (spesielt mot kjæresten) er så turnoff. Hvis mannen min klager på noe jeg gjør som er dyrt minner jeg han på alle pengene han villig sløser på det som i mine øyne er tull. Feks 4-5 øl ute koster da like mye som at jeg fikser neglene. For eksempel.. jeg fikk en ring til 30 og hadde han klagd på det i ettertid hadde jeg nesten gitt han ringen tilbake og begynt å gråte. Anonymkode: 2e5b2...f19 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #20 Skrevet 26. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det var 25.000 for begge og kjøpt på en gullsmed. De er ikke simple. Anonymkode: 459ae...9fa Leste feil ang. beløpet, men er en tradisjonell giftering ikke en simpel gullring? Anonymkode: 2ca3d...f1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå