AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 I kveld har jeg det ganske crappy. Fordi i dag sa jeg en klein ting som kunne misforstås som noe frekt til en venn. Det var sikkert et resultat av mitt begrensede autistiske ordforråd, selv om jeg vet man ikke burde bruke diagnoser som unnskyldning. Dem lo av det og tok det ganske bra og forsto hva jeg egentlig ville si, men uansett, så har jeg stor skyldfølelse og har gråtet. Jeg er bekymret for at dem faktisk ble såret og har det vondt. Hvordan foreslår dere jeg åpner dialogen med dem neste gang vi møtes? Du lurer sikkert på hvorfor dette er så big-deal for meg, og det er sikkert fordi jeg har sosial angst. Om jeg ikke hadde hatt det, hadde jeg sikkert børstet det av meg. Jeg vet at menn liksom ikke skal bekymre seg om følelser og shit. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre om det nå. Dette føles crappy 😅 Dere vet hvem jeg er forresten, jeg bare velger å starte som anonym Anonymkode: 98fa6...810
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Ta kontakt med en gang, skriv en melding og si at du har skikkelig dårlig samvittighet for det du sa tidligere i dag og si unnskyld. Så slipper du å sitte og overtenke og bekymre deg over det lengre. Tror ikke du trenger å skrive så mye mer til å begynne med, bare se hvordan vennen din reagerer. Mest trolig forsto vennen din at du ikke mente noe vondt med det, men det er fint av deg å forsikre deg om at det går greit Anonymkode: 5762d...ef4 1
Hensatt Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 Skriv det du mente i en melding. Da er det mindre sjanse for å bli misforstått. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Skriv med melding natt, så slipper du en søvnløs natt. Typ «Hei! Jeg tenker så på det jeg sa i dag, og har skikkelig dårlig samvittighet. Det var overhodet ikke ment slik det kom ut, det jeg egentlig mente var (….). Igjen, beklager så mye!» sannsynligheten er stor for at dette er glemt for vedkommende, særlig med tanke på reaksjonen du beskriver at du fikk. Men det er ikke noe godt å gå å bekymre seg for om man har såret noen, jeg har gjort noe ligende selv. Jeg tror de fleste av oss har sagt noe tankeløst, eller noe som kom helt feil ut. Opptil flere ganger. Anonymkode: 7390c...64e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 Synes heller du skal øve deg på å si noe type "oi vet du hva, det kom helt feil ut! Du vet hvor klumsete jeg kan være. Det jeg egentlig mente å si, var (....)". Jeg har selv en bekjent som i ettertid sender mld om at hun angrer på at hun sa xxx, at hun mente egentlig xxx osv. Nesten hver gang vi har tilbrakt tid sammen kommer det mld hvor hun tydeligvis har sittet å overtenkt. Hun tar opp ting jeg aldri i verden hadde tenkt over om ikke hun tok det opp på mld etterpå! Jeg sitter nærmest å venter på den mld hver gang, ganske slitsomt og irriterende. Så ja du kan sikkert sende en mld og forklare, i tilfelle de faktisk tok det ille opp. Noe jeg tviler på, men hvis det får deg til å føle deg bedre så gjør det. Bare ikke la det bli en vane. Gjør heller som jeg sa: øv deg på å ta det opp der og da. De fleste vil forstå. Og du vil også få det mye bedre med deg selv fordi du slipper gå å selvpines med anger og skam i lange tider etterpå. Anonymkode: 83468...515
JaVel Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 Hvis du kunne skrevet hva du sa så blir det mye lettere å forstå. Du kan gjøre meldingen litt anneledes hvis du tror at noen av de du kjenner leser her inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå