AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Hei, Vi fikk vårt første barn i fjor sommer og kunne ikke vært mer lykkelig 🥰 Men med barn, så følger jo også en hektisk hverdag, og det har jeg virkelig følt på etter jeg starta å jobbe igjen for 8 måneder siden. Det blir lite tid til fritidsaktiviteter og pleie av vennskap. Etter jeg har lagt mini om kvelden, er jeg ofte så utslitt at jeg selv gjerne bare sitter i sofaen uten noe mål og mening, eller så bare legger jeg meg. Selv med et hav av oppgaver som skulle vært utført i huset osv. Dette er tungt, men jeg er jo såklart ikke den første med små barn som erfarer dette. Det jeg kjenner at jeg sliter aller mest med egentlig, er ensomhet. Etter jeg fikk barn har jeg ikke overskudd eller mulighet på samme måte å reise å besøke venner og dra på fest og slikt. Tiden strekker ikke til. Dessuten har jeg nesten ikke venner igjen i byen jeg bor i. Jeg forsøker å initiere samtaler med andre som jeg tenker kanskje kan være interessert i et vennskap, i diverse settinger, gjerne andre som også har små barn. Jeg føler meg ofte avvist eller møtt med svært lite engasjement fra motparten - så jeg tør sjelden å ta “steget” å foreslå å finne på noe, i frykt for å bli avvist. Jeg prøvde meg senest for et par dager siden i samling i barnehagen - jeg sa til en annen mor at hun gjerne måtte si fra dersom hun kunne tenke seg å møtes slik at barna våres kunne få leke litt sammen en dag. Hun svarte noe som: “Hmm, jaaa det eeer jo en mulighet” (med en tone som hørtes ut som hun var veldig usikker). Jeg tok hintet med en gang, og trakk meg bort. Jeg har generelt aldri vært en person som er redd for å "drite" meg ut, for jeg har hatt gode venner under oppveksten. Men nå som jeg ikke har noen igjen så føler jeg veldig på at noe står på spill hver gang. Jeg er redd for å presse for hardt eller virke desperat 🫣 Er det noen andre som har følt på eller opplevd noe lignende? Noen historier eller tanker å dele? Noen forslag til hvordan man kan ta mot til seg i slike situasjoner? Anonymkode: 09a6e...27b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå