AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Skrevet 25. oktober 2023 Bare nysgjerrig .. begge langvarig forhold bak oss med barn osv. Datet i 8 mnd nå og veldig usikker på når vi skal ta «praten». Hvor lang tid tok det fra dere startet å date til dere var offisielle kjærester ? Anonymkode: f09d1...955
Trolltunge Skrevet 25. oktober 2023 #2 Skrevet 25. oktober 2023 Min mening eller min manns mening? 😅 Nei egentlig vet jeg ikke. Det var nok mer som at det bare ble oss enn at vi tok en slik prat. Jeg tror ikke vi gjorde det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Skrevet 25. oktober 2023 I begynnelsen av førtiårene, og tok vel 3-4 uker før han spurte. Ble litt overrasket for han sa 100 ganger at vi måtte ta det med ro 🤭 Anonymkode: 38205...afe 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Skrevet 25. oktober 2023 Vi ble et par etter 8 måneder Ble introdusert for barnet mitt etter 10 mnd. Anonymkode: 56079...f10 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Skrevet 25. oktober 2023 Har aldri drevet med "dating" uten å være kjærester, så den skjønner jeg ikke helt. Vi ble kjent, flørtet, inviterte på date og den kvelden ble vi kjærester. Blir man ikke kjærester på det "stadiet", så er det vel fordi man ikke er interessert, og da går man heller ikke på flere "dater" (??) Hva er det som gjør at du mener dere ikke er kjærester? Anonymkode: e4d82...bb4 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Skrevet 25. oktober 2023 Datet eksklusivt fra dag en. Ble vel kjærester etter et par mnd, men husker ikke nøyaktig. Dette er ca 15 år siden, og vi er gift i dag. Anonymkode: 387fe...218 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 Med en gang så klart. Hadde aldri giddet å «date» i månedsvis. Anonymkode: 66df2...553 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 datet 3 eller 4 uker så ble vi kjærester. Begge i 40 årene her. Anonymkode: c65c0...7fb
Gjest Mysticgirl Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare nysgjerrig .. begge langvarig forhold bak oss med barn osv. Datet i 8 mnd nå og veldig usikker på når vi skal ta «praten». Hvor lang tid tok det fra dere startet å date til dere var offisielle kjærester ? Anonymkode: f09d1...955 2, 5 mnd datet vi . Men jeg datet andre i mellomtiden, så bestemte vi bare oss for at vi skulle være kjærester, da jeg følte mest for han enn de andre jeg datet , og han ville at jeg skulle være kjæresten hans.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 Syns det er greit å date noen mnd. 3-6 mnd f eks. Da som ekslusive såklart. Så kan man bestemme om man er helt sikker på at det fungerer, etter å ha levd som kjærester en stund. Skulle jeg vært kjæreste med alle jeg har datet over flere mnd, så hadde det jo bare blitt en haug korte useriøse forhold. Anonymkode: 4d22b...85a 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med en gang så klart. Hadde aldri giddet å «date» i månedsvis. Anonymkode: 66df2...553 Så du blir bare kjæreste med folk du ikke kjenner? Så må du bli kjent med kjæresten på veien? Finner ut ting om 2 mnd, vips hadde du "kjæreste" i 8 uker?? Anonymkode: 4d22b...85a 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 Tre uker. Jeg synes dette "daten min"-konseptet noen fant ut at vi skulle importere fra USA en gang siste tiåret er mest teit. Det er ikke farlig å definere seg som kjærester, det er ikke mer forpliktende enn at man er forpliktet der og da og med en intensjon. Jeg vet godt etter relativt kort tid om kjemien er der og om vedkommende er interessant nok til at sannsynligheten er stor for noe mer langvarig. Andre må selvsagt gjøre som de vil. Anonymkode: 3827f...e45 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #13 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du blir bare kjæreste med folk du ikke kjenner? Så må du bli kjent med kjæresten på veien? Finner ut ting om 2 mnd, vips hadde du "kjæreste" i 8 uker?? Anonymkode: 4d22b...85a Ja? Hva er feil med det? Anonymkode: e4d82...bb4 3
Christel A Skrevet 25. oktober 2023 #14 Skrevet 25. oktober 2023 Ble kjærester i løpet av første date med nåværende mann. Det klikket bare mellom oss umiddelbart. Etter å ha sett ham i ca. fem sekunder, visste jeg at det måtte bli oss. Aldri opplevd slik kjemi før. 2 3
Blåjojo Skrevet 25. oktober 2023 #15 Skrevet 25. oktober 2023 Med eksen min spurte han om jeg ville være kjæresten hans etter en uke. Mannen min hadde jeg møtt med ujevne mellomrom i 3-4 mnd og snakket med daglig i 6 mnd før det ble oss. Tenker det å definere seg som kjærester er så lite forpliktende at om det tar en uke eller 3 mnd har liten betydning.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #16 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja? Hva er feil med det? Anonymkode: e4d82...bb4 Det er ganske vanlig å date en del, særlig om man bruker apper osv. Jeg hadde hatt noen titalls kjærester om jeg skulle vært kjæreste med alle jeg møtte fra første date. En håndfull kjærester om jeg skulle definert de jeg traff flere ganger over 1-3 måneder som kjæreste. Men jeg definerer det (heldigvis for meg, for det hadde vært litt flaut å skulle si) ikke som kjærester, og tenker at jeg har vært singel de siste fem årene. Men for å svare TS, så vet jeg ikke helt selv, synes det er vanskelig å vite om og eventuelt når man skal avklare. Har datet (eksklusivt) i to måneder nå, og det føles så rett at jeg bare vil "låse det". Men føler fortsatt at det er litt tidlig. Lar det kanskje gå en måned eller to til, for sikkerhets skyld... Men ønsker nok ikke å gå veldig mye lenger enn det før en avklaring heller. Tenker også at det for min del avhenger litt av hvor mye kontakt man har, og hvor intenst det er. Møtes man sjelden, har en litt rolig start osv, så tenker jeg det er naturlig å vente litt lenger enn om det sier pang fra start og man er sammen ved enhver anledning. Anonymkode: b015a...12f 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #17 Skrevet 25. oktober 2023 Og for min del betyr "kjæreste" at man ønsker å forplikte seg til hverandre (i mindre grad enn ved å gifte seg, men likevel) og er innstilt på å jobbe noe med forholdet om det oppstår problemer, at man kan stole på hverandre i form av praktisk og emosjonell støtte i hverdagen, at man innen rimelig tid introduseres for familie og venner, og generelt er en større del av hverandres liv enn når man bare dater - det er i mine øyne en ganske stor forskjell på forventninger til hverandre da 🙂 Så for min del gjelder det da å finne den rette å satse på, er heller singel enn å annonsere kjærester som forsvinner igjen kort tid etterpå. Anonymkode: b015a...12f 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #18 Skrevet 25. oktober 2023 Det gikk 3-4 uker fra første møte til vi definerte soss som kjærester. Et halvt år senere var det over. Vi var nok mer desperate enn klarsynte begge to, og muligens hver sin rebound. Men sykt fine måneder da, vill ikke vært foruten et sekund av det. Anonymkode: 481ca...bef 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. oktober 2023 #19 Skrevet 26. oktober 2023 Hmmm. Har som oftest bare sklidd over til å bli det før. Dater en nå og vi er enig om å være eksklusive og at vi ønsker å bygge en dypere relasjon. Har vært sammen i 5 uker. Vi tror begge at vi kan bli noe spesielt, men vet ikke om vi kommer til å ta noe prat om hva vi er eller om det bare glir naturlig 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #20 Skrevet 26. oktober 2023 Det gikk vel fem uker før jeg tok ham med på fest og introduserte ham for venner og kjente. Tok et år før vi endret status på facebook 🤪 Anonymkode: 47bae...cb7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå