Gå til innhold

Kjæresten gjør det slutt i alle diskusjoner/ tror det faktisk er slutt denne gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok opp ting om fremtiden som jeg ville ha svar på. Det endte med den store diskusjonen fra hans side, og han sa: vi skal ikke snakke om noe som ikke kommer til å eksistere i fremtiden. " han sier:" vi er ferdig, jeg har gjort det slutt"

dette er sånne ting han har sagt i noen år gjennom hele forholdet i hver diskusjon, alltid følt da at han ikke vil være med meg men kommer alltid tilbake noen timer etter det er slutt. 
når vi er enig om at det er slutt, hvorfor klarer han ikke å holde det? Å slette meg fra ting? Virker som han venter på at jeg skal slette han, som en form for bekreftelse for så å si til meg: er det dette du vil? 

det er så ustabilt og ha det sånn. Håper denne gangen at det faktisk er slutt, for sånn ustabilitet som dette klarer jeg ikke. Han skal alltid lage diskusjoner og kjefte. Alltid klage på sykdommen min og trakke meg ned, er veldig stygg i ordbruken mot meg, og reagerer veldig kraftig på den minste ting. Mot andre viser han en helt annen positiv side og fremstiller seg som positiv, noe han ikke alltid er. De fleste gangene jeg skal innlede en samtale med han så brøler han til meg og kaller meg ting. Ungene har også tatt etter fra han.
men også har han så mange gode egenskaper som veldig mange andre menn ikke har , og nå sitter jeg her og griner og har også kastet opp fordi jeg griner så mye. Jeg er vel litt redd for å være alene, ungene mister han som har vært i livet deres ganske lenge. 
kommer han tilbake så kommer jeg ikke til å godta det da vi ikke har en fremtid sammen etter hva han sa. Vi er også veldig forskjellig. Men det gjør altså så ufattelig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Anonymkode: 85e91...a4e

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra om det endelig er slutt på ekte nå, for sånn går det ikke å ha det.

Anonymkode: 02feb...c4f

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Da eksen min sa noe sånt for ørtende gang, så sa jeg "det er helt greit" og så var det slutt selv om han slet med å fatte det og trodde det bare var en ny samtale han hadde avverget med å sette forholdet på spill. Når han innså at det faktisk var slutt fikk han helt panikk, men jeg stod på mitt. Det bør du også gjøre. Ta denne muligheten og finn deg en fyr som ikke slår opp hver gang han må vise ansvar/ stille opp.

Anonymkode: acd25...7d0

• Liker 42
  • Nyttig 3
Skrevet

Om du håper på at det er slutt denne gangen, er det bare å la det være slutt?

Er ikke som om du ikke har noe say?

Anonymkode: 0f753...f3a

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Hei. Skjønner at du synes dette er en vanskelig situasjon. Det "er ikke lov" å slå opp med noen i et forhold hvis man ikke mener det. Jeg synes ikke du skal finne deg i å bli behandlet slik som dette, for han behandler deg som dritt. Stygg ordbruk, brøling og alt, dette er ting ingen skal måtte tåle i et forhold. Du skriver at du håper at det denne gangen faktisk er slutt, men det kan jo du også bestemme?

Hvis du føler at du trenger noen å snakke med om dette (det tror jeg du gjør) så vil jeg anbefale deg å kontakte Krisesenteret i ditt fylke. Det er ikke bare for mennesker som blir utsatt for fysisk vold og trenger et sted å bo, det er også et sted man kan få en time til å snakke med noen og få gode råd.

Det du blir utsatt for er faktisk psykisk vold og det kan være veldig skadelig for barna også. Jeg vil råde deg til å "bytte låsen i døra", blokkere nummeret hans og sette tingene hans på trappa. Det er vondt når det blir slutt, men det går over. Hvis du tar han tilbake igjen og igjen så tar smerten aldri slutt. Det er bedre for barna å ikke ha en slik person i sine liv.

Anonymkode: 964a2...381

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da eksen min sa noe sånt for ørtende gang, så sa jeg "det er helt greit" og så var det slutt selv om han slet med å fatte det og trodde det bare var en ny samtale han hadde avverget med å sette forholdet på spill. Når han innså at det faktisk var slutt fikk han helt panikk, men jeg stod på mitt. Det bør du også gjøre. Ta denne muligheten og finn deg en fyr som ikke slår opp hver gang han må vise ansvar/ stille opp.

Anonymkode: acd25...7d0

Skjønner, hvordan taklet du det da? Vet ikke helt hvordan jeg vil takle veien videre, kanskje det går helt fint, at jeg var så ødelagt av han at jeg ikke føler på noe, men også kan det være at det gjør veldig vondt. Han vrir også alltid om alt til å være min feil og vil aldri innse hvordan han selv oppfører seg mot meg. Jeg vet at den oppførselen han har ikke er normal, men så har jeg jo bare blitt tidligere da selvom jeg ikke ville bli behandlet sånn. 

• Hjerte 4
Skrevet

Idiot har kjøpt en enveisbillett ut av livet ditt. 

Hva er problemet? 

Anonymkode: 4d1d1...d7f

• Liker 2
Skrevet

Kom deg vekk, sier jeg bare. Om min type hadde brukt å slå opp som en greie under diskusjoner, hadde jeg kun gitt ham én sjanse. Ved neste anledning hadde jeg pakket sakene mine og dratt. Det er en form for psykisk vold å holde på sånn over lang tid.

Anonymkode: 87c64...1b5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå må du faktisk slutte å tulle sånn. Nei, han har ikke «veldig mange gode egenskaper som andre menn ikke har». Ærlig talt.

Anonymkode: 298d7...0a1

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Skjønner at du synes dette er en vanskelig situasjon. Det "er ikke lov" å slå opp med noen i et forhold hvis man ikke mener det. Jeg synes ikke du skal finne deg i å bli behandlet slik som dette, for han behandler deg som dritt. Stygg ordbruk, brøling og alt, dette er ting ingen skal måtte tåle i et forhold. Du skriver at du håper at det denne gangen faktisk er slutt, men det kan jo du også bestemme?

Hvis du føler at du trenger noen å snakke med om dette (det tror jeg du gjør) så vil jeg anbefale deg å kontakte Krisesenteret i ditt fylke. Det er ikke bare for mennesker som blir utsatt for fysisk vold og trenger et sted å bo, det er også et sted man kan få en time til å snakke med noen og få gode råd.

Det du blir utsatt for er faktisk psykisk vold og det kan være veldig skadelig for barna også. Jeg vil råde deg til å "bytte låsen i døra", blokkere nummeret hans og sette tingene hans på trappa. Det er vondt når det blir slutt, men det går over. Hvis du tar han tilbake igjen og igjen så tar smerten aldri slutt. Det er bedre for barna å ikke ha en slik person i sine liv.

Anonymkode: 964a2...381

Nei, det mener jeg også. Du har helt rett. I starten var det veldig mye psykisk vold, men dette la han av seg, men fortsatt vært litt tendenser til det i måten han snakker på. 
hvordan forklarer jeg dette til barna at det er slutt mellom oss? Jeg vil ikke si noe feil. 
takk for tips. 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kom deg vekk, sier jeg bare. Om min type hadde brukt å slå opp som en greie under diskusjoner, hadde jeg kun gitt ham én sjanse. Ved neste anledning hadde jeg pakket sakene mine og dratt. Det er en form for psykisk vold å holde på sånn over lang tid.

Anonymkode: 87c64...1b5

Han her han sikkert fått 1 million, det er så mange ganger han har sagt det der, at jeg kan ikke tro andre har opplevd det like ofte som meg. 
ja jeg vet, og mye av det opplevde jeg tidligere i forholdet.

Skrevet

Ikke ta han tilbake igjen. Du og barna klarer dere fint uten ham, selv om det ikke føles slik akkurat nå. 

• Liker 5
Skrevet

For barna sin del så forlater du denne grusomme fyren. 
Etter det så forteller du deg selv at du fortjener bedre enn en sånn simpel psykopat. 
Hvis barna har begynt å ta skade som du forteller så har du ikke noe valg 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Han gjør der pga han kan for at du har godtatt det hver eneste gang. Eksen min gjorde også det. Det er manipulering når de ikke får det som de vil. 3 gangen tok jeg han på ordet! Jeg burde gått etter første trussel!!!!

Anonymkode: 83db4...051

• Liker 5
Skrevet

Så trist at det er sånn ☹️

Skrevet

Du velger jo å fortsette hver gang han kommer tilbake...... Hvem sin skyld er det? 

Anonymkode: e203e...d91

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tok opp ting om fremtiden som jeg ville ha svar på. Det endte med den store diskusjonen fra hans side, og han sa: vi skal ikke snakke om noe som ikke kommer til å eksistere i fremtiden. " han sier:" vi er ferdig, jeg har gjort det slutt"

det er så ustabilt og ha det sånn. Håper denne gangen at det faktisk er slutt, for sånn ustabilitet som dette klarer jeg ikke. Han skal alltid lage diskusjoner og kjefte. Alltid klage på sykdommen min og trakke meg ned, er veldig stygg i ordbruken mot meg, og reagerer veldig kraftig på den minste ting. Mot andre viser han en helt annen positiv side og fremstiller seg som positiv, noe han ikke alltid er. De fleste gangene jeg skal innlede en samtale med han så brøler han til meg og kaller meg ting. Ungene har også tatt etter fra han.

Det ER slutt, det er jo ikke noe å lure på? Og når ungene har begynt å ta etter, så er det et sikkert tegn på at det er helt rett at det skal være slutt. De utsettes jo for vold ved å være vitne til dette!

Anonymkode: c6e65...ec0

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Kommer han tilbake, så sier du bare at han gjorde det slutt og sånn får det være, fordi du også vil at det skal være slutt. Forsøker han seg på å få deg tilbake, sier du bare at du ikke vil mer. Du orker ikke mer. Så snakker du med ungene om bruddet og får han ut. 

Skrevet

Uansett brudd eller ikke du og ungene trenger pusterom i det dere står i. Har han familie han kan bo til en stund? Om ikke du? Dette blir verre, grensene dine blir til slutt helt slitt ned. Men jeg har stått der står nå og jeg skjønner så godt at det er skremmende å ta avstand ❤️

Anonymkode: fe79b...529

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

dette er sånne ting han har sagt i noen år gjennom hele forholdet i hver diskusjon, alltid følt da at han ikke vil være med meg men kommer alltid tilbake noen timer etter det er slutt. 
når vi er enig om at det er slutt, hvorfor klarer han ikke å holde det? Å slette meg fra ting? Virker som han venter på at jeg skal slette han, som en form for bekreftelse for så å si til meg: er det dette du vil? 

men også har han så mange gode egenskaper som veldig mange andre menn ikke har , og nå sitter jeg her og griner og har også kastet opp fordi jeg griner så mye. Jeg er vel litt redd for å være alene, ungene mister han som har vært i livet deres ganske lenge. 
kommer han tilbake så kommer jeg ikke til å godta det da vi ikke har en fremtid sammen etter hva han sa. Vi er også veldig forskjellig. Men det gjør altså så ufattelig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Hvorfor lar du han styre showet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...